Kysymys työssäkäyville äideille:
Kauanko olet päivän aikana poissa kotoa (työmatkoineen)?
Entä miehesi?
Meillä näin:
Minä 8:00 - 17:00
Mies 7:00 - n. 20:00 plus paljon matkoilla.
Myönnän, että tuntuu raskaalta.
Kommentit (33)
Tässä oletetaan että ap:n lapset ovat päiväkodissa.. Se ei käy mistään ilmi eikä vastaajienkaan lasten iät. En ole ap, kunhan kommentoin.
Kysymyksesi oli työssä käyville äideille, ja myönnät (valitat), miten raskasta sinulla on. Entäs lapsesi, jotka tekevät sinun työmatkoihisi kuluvan ajan pitempää päivää? Oletko ajatellut, että olisiko pitänyt olla mieluummin huolissaan lasten jaksamisesta kuin omastaan. Te aikuiset pärjäätte, suokaa edes yksi ajatus lastenne pärjäämiselle/jaksamiselle..
Eihän päiväkoti ole lapsille leikkiä vaan kunnon työtä vaikka aikuisesta se leppoisalta tuntuu.
Lapsella on siis aina pitempi työpäivä kuin aikuisella jos hän on päiväkodissa vanhempansa työajan + työmatkat.
Kysymyksesi oli työssä käyville äideille, ja myönnät (valitat), miten raskasta sinulla on.
Entäs lapsesi, jotka tekevät sinun työmatkoihisi kuluvan ajan pitempää päivää? Oletko ajatellut, että olisiko pitänyt olla mieluummin huolissaan lasten jaksamisesta kuin omastaan. Te aikuiset pärjäätte, suokaa edes yksi ajatus lastenne pärjäämiselle/jaksamiselle..
jokaiseen ketjuun tarvitaan näköjään joku jeesustelija, jonka mielestä äidin pitää olla kotona vähintään siihen asti kun lapset on 15 v.
Mulla työaika 8-16, mutta liukuma aamulla 7-9 ja ip 15-17, joskus menee myöhempäänkin. Mutta jos on paljon plussalla ja vähän töitä, voi lähteä ennen kolmeakin. Mulla työmatka noin 40min suuntaansa.
Miehellä työaika 7.30-15.30, mutta tosi harvoin pääsee lähtemään silloin 15.30. Hänellä on kyllä tosi joustava työnantaja, pääsee tarvittaessa kesken työpäivääkin hoitelemaan asioita ja vapaapäivät yleensä järjestyy, jos niitä tarvitaan. Työmatka hänellä 10min.
Minä töissä työmatkoineen 7-14:30 (teen lyhennettyä työaikaa)
Mies töissä työmatkoineen 8-17:30
Kunnollisia yön yli työmatkoja erittäin harvoin. Ehkä kerran vuodessa kummallakin.
Mies vie lapsen hoitoon klo 8 ja minä haen klo 14:30. Näen olemme tehneet siitä lähtien kun lapsi meni pk:iin 2v ikäisenä ja jatkamme siihen asti kunnes lapsi on koulussa.
koulun alkamisesta. Mutta normaalisti 8-16.30
Jos koulu alkaa ysiltä, teen lyhyempää päivää ja loput etänä kotona.
Tässä oletetaan että ap:n lapset ovat päiväkodissa.. Se ei käy mistään ilmi eikä vastaajienkaan lasten iät. En ole ap, kunhan kommentoin.
Kysymyksesi oli työssä käyville äideille, ja myönnät (valitat), miten raskasta sinulla on. Entäs lapsesi, jotka tekevät sinun työmatkoihisi kuluvan ajan pitempää päivää? Oletko ajatellut, että olisiko pitänyt olla mieluummin huolissaan lasten jaksamisesta kuin omastaan. Te aikuiset pärjäätte, suokaa edes yksi ajatus lastenne pärjäämiselle/jaksamiselle..
Eihän päiväkoti ole lapsille leikkiä vaan kunnon työtä vaikka aikuisesta se leppoisalta tuntuu. Lapsella on siis aina pitempi työpäivä kuin aikuisella jos hän on päiväkodissa vanhempansa työajan + työmatkat.
ole niin pitkä kuin vanhempian työaika, eli toinen aikuinen menee aiemmin, ja toinen myöhemmin töihin, ja vastaavasti lapsi viedään myöhemmän mukaan ja haetaan aiemman mukaan.
Näin ainakin meillä päin on suuri osa tehnyt, ja se on kyllä hyvä homma lapsen kannalta.
Työpäivät on yleensä 10-15 tuntisia, alkaa milloin sattuu ja loppuu kun loppuu ja välillä olen yötkin poissa, silloin tosin etsin lapsille jonkin yöpaikan tai hoitajan kotiin.
Miestä ei kuvioissa ole.
Minä: 7/7.30-16/16.30
Mies: 9.30-21
Kuopuksen (kohta 5v) hoitopäivä n. 9.30-16.15, esikoinen meneekin jo 3:lle luokalle koulussa.
Mies käy osapäivätyössä 6h/päivä päivisin ja illat käy koulua eli opiskelee. Minä teen yksin ihan kaikki kotityöt, joten rankkaa on, vaikka mies hoitaakin lasten aamutoimet.
Mies 8 - 17 päiväkotipiipahdus menomatkalla
Jaaha.
Tiedätkö mitä tarhassa tehdään?
Sielä leikitään, jumpataan, ulkoillaan, syödään, pelataan, piirretään, askarrellaan, kuunnellaan satuja, nukutaan, syödään lisää, vähän vielä lisää.
Kaikkia näitä kuuluu lapsen jaksaa kotonakin tehdä!
Meillä on kotona useampi lapsi ja menoa ja meininkiä löytyy omastakin takaa.
En usko että tarhassa KAIKILLA ryhmän lapsilla on jotkuvasti asiaa (yhdelle) tädille, jolla ei ole koskaan aikaa kenellekään, koska se juttelee toiselle tädille..
Ihan sama se on jos menet puistoon niin oletus voisi olla että puhut vaan jonkun aikuisen kanssa?
Meillä terveet lapset jaksaa leikkiä ja ulkoilla. Eikö sinun jaksa?
Menee aika pimeäksi eräiden ymmärrys sanonnasta leikki on lapsen työtä.
n.6.30-17.30.
Ei miestä.
Raskaalta tuntuu. Ei ehdi olla kuin muutaman tunnin illalla lapsen kanssa ja kotityötkin (tiskit, pyykit, siivous, kaupassa käynti ym.) on ehdittävä tekemään.
mutta ne työmatkat siihen päälle!
Minä n. 8:30 -17:15, 10min/suunta työmatka + usein iltaisin puheluja, jonkin verran matkoja mies n. 7:40 -18, työmatkaa 1h/suuntaei iltatöitä eikä matkoja Kun katsoo noita muihen työaikoja, niin en jaksa ymmärtää miksi mieheni valittaa mun liiasta työteosta kun lähes kaikilla on 10-12h työpäiviä nykyään
klo. 6.30 - 15.00, miestä ei ole.