Onko kukaan siirtynyt ev. lut kirkosta helluntaiseurakuntaan?
Kommentit (4)
Kävin 2 vuotta helluntaiseurakunnassa, kuuluen samalla evlutteihin. Minulle tarjottiin keskusteluseuraa, rukousapua ja muuta tukea, mutta halusin pysytellä taustalla. Se sallittiin, sian silti kuulua mukana yhteisöön.
Luulisin, että jos olisin halunnut aikuiskasteen helluntaiseurakuntaan, olisin käynyt läpi sielunhoidollisia keskusteluja ja itsetutkiskelua enemmän. Eronnut tietysti valtakirkosta.
Mitään pahaa ei jäänyt mieleen helluntaiyhteisöstä, mutta uskontoiveeni ei kantanut. Nykyisin en kaipaa enää jumaluskoa muutenkaan.
Mitä prosessia meinaat? Uskoontuloprosessia vai? Jokaisella menee varmaan aika omaan tahtiin...
Itse on ev- lut, mutta seurailen muidenkin kirkkojen tarjontaa erity ja tapahtumia, luen foorumeita, olen tilannut helluntailaisten Hyvä sanoma- lehteä jne. (On hyvä lehti) Kun olen käynnyt eri seurakuntien tilaisuuksissa ei kukaan ole kysellyt mitää erityistä. Noihin srk:n kyllä liitytään kasteella, kertovat siellä toki mielellään lisää, jos joku on kiinnostunut.
saivat osallistua hellareiden lasten- ja nuortenleireihin, vaikka olimmekin vain "vierailijoita". He saivat paljon ystäviä ja kaveruus kantaa jo toista vuosikymmentä yli uskorajojen. He ovat aina tervetulleita koteihin ja seurakuntaan.
Jos hakisin uskonnollista yhteisiä, etsiytyisin helluntaiseurakuntaan. Heillä on terveelliset elämäntavat, suvaitsevainen katsanto ihmisiin, mutta syvällisemmät opit uskosta ovat haastavia ja vaikeita vajavaiselle ihmiselle. Pidin myös seurakunnan ilosta, musiikkia on hartauksissa paljon. Kevyttä musiikkia on paljon, mutta se sanoitetaan uskoville.
tutustumaan. Jos tunnet omaksesi, ota kaste ja liity seurakuntaan. Joko pysyt samalla evlutsrk:n jäsenenä tai eroat siitä pois.