Pikku-kolmosesta haaveilevat...
Haaveissa siis kolmas lapsi. Mutta kun mielessä pyörii kaikenlaisia ajatuksia siitä, että voidaanko vielä hankkia yksi lapsi, riittääkö aika, rahat, jaksanko vielä vauva-ajan valvomiset....
Onko muilla kolmannesta haaveilevilla samanlaisia ajatuksia? Tai teillä, kenellä on jo kolme muksua, miten arki kolmen kanssa sujuu.
Meillä nuorimmainen on nyt kolme ja puoli vuotias. Olen salaa haaveillut jo kaksi vuotta vielä yhdestä vauvasta. Mutta mies on ollut sitä mieltä, että kaksi riittää. Nyt on kuitenkin väläytellyt " ehkä vielä yksi lapsi" ajatuksiaan...
Itselläni vauvakuume kovenee päivä päivältä... Työnteosta ei meinaa tulla mitään, kun koko ajan ravaan täällä nettisivuilla ja pyörittelen kuvia ja juttuja vauvoista! Kaduilla näen vain isoja massuja ja voin melkein jo tuntea vauvan tuoksun nenässäni...
Kommentit (32)
täälä onkin paljon kolmosesta haaveilevia ja kolmosen yrittäjiäkin.. meillä taitaa noi lapsukaiset olla tän pinon pienimpiä.. tyttö 1v 5kk ja poika 5kk.. ja mulla on jo pari kk ollu kauhee kuumeilu päällä.. järki kyllä koittaa sanoo et ei vielä kun meijän perheen tilanne on vähän sotkunen.. poika on sijaisperheessä väliaikasesti ja tässä varmaan kuukauden sisään pitäs selvitä koska saadaan muru takas kotiin.. ja oikeestaan just sen takii kun poika ei oo ollu kotona niin on toi kuume iskeny kyntensä muhun.. :( vähän jo ollaan yritettykin mut nyt mietitään josko lykättäis sitä yrittämistä vähän et asiat selviäis ensin.. ellei sit oo ihan just tärpänny.. :) sen näkee sit tossa joskus viikon päästä jos niin on.. :)
Minulla myös määräaikainen työsuhde ja pieni mahis saada vakituinen paikka. Lapset myös 6 ja 7v. Ja aivan mieletön VAUVAKUUME!
Mutta kuitenkin mietityttää kaikenlaiset asiat, ensinnä se työpaikka: välillä tuntuu että hiiteen koko työ ja tervetuloa vauva, mutta toisaalta täytyy kuitenkin ajatella tulevaisuuttakin. Muita mietinnän alla olevia asioita: mahtuuko meille 3 lasta? Viitsiikö aloittaa kaikkea alusta kun on saanut ensimmäiset lapset jo aika omatoimisiksi? Mitä kaikkea sille vauvalle pitikään hankkia (kun on tullut hävitettyä kaikki toisen lapsen jälkeen)?
Ja monia muita ajatuksia roikkuu mielessä päivin ja öin..
Mutta yksi on varmaa.. VAUVAKUUME vaivaa täysillä!!! eikä siihen taida olla muutakun yksi parannuskeino......
Täälläkin yksi kolmannesta haaveileva! Meillä pojat 3v5kk ja 1v7kk ja kolmatta olis tarkoitus laittaa tilaukseen tuossa n. kuukauden päästä.
Kakkosen vauva-aikana olin vielä sitä mieltä, että ehkä nämä nyt vähäksi aikaa riittäisi, kolmoseen saa kyllä tulla sitten jo pitempi ikäero.. Sen verran hulinaa se eka vuosikin oli. Mutta.. kun tuo kakkonen ei enää olekaan mikään vauva, ei ole ollut enää aikoihin.. niin sieltä se pikkuhiljaaa tuli ja iski kiinni! Vauvakuume. *huokaus*
Vähän jännäsin, että miten mies suhtautuu aiheeseen ja varovaisesti viime keväänä sitä kyselin.. ihan positiivisesti sitten suhtautui! Ja minä uskalsin ehdottaa loppuvuotta/vuodenvaihdetta, koska se tuntui niiiiiin kaukaiselta, että ei tulisi miehellekään liian pian! No, loppukesällä sitten kuume alkoi taas kohota ja aloitus siirrettiin jo joulukuulle (koska toiveissa syysvauva..). Pian tämän jälkeen MIES tunnusti, että vauvakuume on iskenyt! *tuulettaa* -se on jo jotain!!
No, nyt olen sitten suostutellut miehen jo siirtämään kolmosen yrityksen aloitusta marraskuulle.. Ja kun se on jo näin lähellä, alkaa oma olo olla aika malttamaton! Ne järkiseikat jotenkin työntää taka-alalle innostuksissaan.. vaikka niitä joskus tässä alkusyksystäkin tuli kovasti pähkäiltyä..
Minulla on opinnot jääneet kesken esikoisen synnyttyä -silloin ajattelin palata opiskeluiden pariin heti äitiysloman jälkeen, mutta mutta.. kummasti ajatukset esikoisen synnyttyä muuttui. ;) ja sitten olikin jo kakkonen tulossa. Nyt sitten ollaan päätetty, että kun kerran lapsia on alettu " hankkia" , niin sitten yhteen putkeen.. ja vasta sitten on äidin vuoro opiskella ja muuta.
kovasti haluaisin, että kolmekymppisenä olisi perhe koossa.. katsotaan nyt. ikää nyt 26 (lähempänä 27 kylläkin jo..).
Kiva, kun on näin paljon teitä samoissa ajatuksissa pähkäilijöitä.. Joku tuossa ehdottikin porukan kokoamista, mikä olisi kyllä minustakin kiva!
Itse olen pitänyt tuota Syyssäteiden listaa ja voin kyllä kolmosen haaveilijoistakin jotain koota, jos muita innokkaita ei ilmaannu?! :) Ainakin alkuun sen pistää.. Mitäs sanotte?
Meillä aloitettiin VIRALLISESTI kolmosen tekeminen viikonloppuna!!! Olen aivan pyörällä päästäni. Mies " yllätti" minut lauantaina aivan täysin, kysyin, että oletko tosissas ja vastasi että KYLLÄ!!!
Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että saadaan vauva mahdollisimman pian! Hyvä, etten soittanut kaikkia ystäviäni läpi, että nyt meillä yritetään sitä vauvaa vihdoin ja viimein!!!
Perustetaan vaan oma ryhmä meille kolmosesta haaveileville, itse en kylläkään taida osata...
Laita vaan meille oma läjä pystyyn, olisi hieno juttu! Itsellä ei taidot riitä...
t.mariadee
jos minä laitan tuohon uuden avauksen ja siihen perään kaikki halukkaat kolmosen kuumeilijat sitten laittaisi omat " tiedot" ja niistä saisin sitten koottua jotain yhtenäistä.. ?
Eli tietoja tyyliin: nimimerkki, oma+miehen ikä (ja lastenkin?!), mistäpäin ja kolmosen yrityksen aloituksen ajankohtaa kenties..??'
Kertokaa, jos tulee mieleen jotain muuta vielä..! Ja sitä nimeäkin tälle ryhmälle sitten?!?! Ehdotuksia, ehdotuksia!! :)
Täälläkin siis kuumeillaan kolmosta, tai ainakin minä ;) Meillä on poika 2v ja tyttö kohta 3kk, niin ei vielä ole yritystä, mutta näin nopeasti se uusi kuume vaan polttelee..meillä on kyllä " keskeytys" ehkäsynä, joten raskauden mahdollisuushan kyllä on olemassa, mutta kun imetän, niin en tosiaan usko että niin helposti meille vauva tulisi.
En tiedä jäisikö kolmas meidän viimeiseksi, itse haaveilen neljästä lapsesta. Alustavasti ollaan mietitty miehen kanssa, että aletaan yrittämään ens vuoden toukokuussa, nuorimmainenkin on sitten vähän isompi.
Esikoiset ovat 4-vuotiaita. Ajattelin kahtena karmeana ekana vuotena, että ei koskaan enää..., mutta niin se vain kuume yllätti. Kovasti kaikki asiat mietityttävät toisin kuin ensimmäisiä " tehtaillessa" , siksi olikin ihana ketjua lukiessa huomata, että en ole ainoa miettiessäni jaksamista, rahaa, neliöitä, autoa, uraa (siis mitä uraa ;)... Puoltava lausunto on myös mieheltä tullut, mutta muutama kuukausi täytyisi kuitenkin yritystä viivyttää töiden vuoksi. Mukava olisi, jos joku ryhmäyttäisi meidät, saattaisin minäkin passiivisena palstailijana aktivoitua.
Jedelede sitten " uhrautui" laittamaan meille kolmosen haaveliljoille pinon alulleen eli suuri kiitos hänelle!!!
Nimiehdotuksia: kolmannen korvapuustit, pikku-kolmoset, KolmExVauvaToiveet .... muita en nyt kyllä keksi. Laittakaa muut ehdotuksia lisää niin päästään pinoutumaan!!!
Meillä kaksi lasta ennestään (2v3kk ja 3v6kk), mutta nyt on kuume iskenyt taas. Tai no mulla se ei oo koskaan ohi mennytkään, mutta sain vihdoin ja viimein miehenikin puhuttua ympäri. Ekaa kiertoa yritellään, eilen ovistesti näytti kahta yhtäselvää viivaa, jotta pian aletaan jännittämään... Olen ollut kotiäitinä sitten esikoisen syntymän. Mieheni halusi että jäisin kotiin vielä kauemmaksi aikaa (ja siis minä tykkään myös), mutta ei ensin olisi halunnut kolmatta. Mutta ku miehelle perustelee mm. taloudelliselta kantilta, niin jo alkaa tuottaa tulosta... Siis jos olen 3 vuotta kotona vielä kuopuksenkin kanssa, ni sitten vanhemmat lapset menee jo kouluun ja esikouluun, niin ei tarvi viedä kuin yksi hoitoon... Pessimistinä mietin vaan, jos tässä menee taas kauan, ennenku tärppää...
Kolkuttimet, kolkuttelijat, kolmikot, kolmiot, kolmoset, kolibrit...
Saapi nähdä miten käy, kuinka kauan sitä ehtii uuteen pinoon sitten niputtautua! Jos hyvin käy niin pian ois testauksen paikka!
Kp 29/39(50)
Minä palasin myös tänne vauva-palstoille 4 vuoden tauon jälkeen, poistatin hormonikierukan kesä/heinäkuun vaihteessa ja nyt on täysi kuume päällä. Lapset ovat 6&7v., ja itselläkin jo ikää ihan tarpeeksi.
Nyt on työelämässäkin oltu jo vajaat kolme vuotta ja tullut todettua että työ ja lapset on aika kiireinen yhtälö. Olisi ihana saada vielä kerran rauhoittua kotiin kera pienen vauvan (taitaa aika olla kullannut muistot tuon kotona olemisen ihanuuden kanssa =) ).
Kivaa kun meitä kolmosta kuumeilevia on näin paljon!