Laittaisitko ujon lapsesi harrastusryhmään,
jossa vuotta vanhempi naapurin lapsi vaikka naapurin lapsen äiti ihan selvästi haluaisi lapselleen samaan ryhmään luokkakaverin mieluummin kun lapsesi (ei mainitse halaistua sanaakaan että olisi kiva jos teidän "Pekka" tulisi samaan ryhmään)? Vai onko silloin todannäköistä että tämä vuotta nuorempi tulee vähän syrjityksi?
Kommentit (3)
Mutta etenkin ujon lapsen kohdalla on harrastuksia aloitettaessa mielestäni tärkeää se, että lapsi kokee olevansa porukassa tasavertainen muiden kanssa. Ettei asetelma oli jo etukäteen sellainen, että lapsi todennäköisesti jää "toisten jalkoihin".
Jos porukka toimii hyvin, saa ujo lapsi siitä parhaimmillaan positiivisia kokemuksia ja oppii rohkaistumaan porukassa.
eivätkä ennestään ole ystäviä. Mutta laittaisin, jos oma lapsi kiinnostunut ko. harrastuksesta ja naapurin lapsi vain sattuu olemaan samassa harrastuksessa. Miksi ihmeessä naapurin äidin pitäisi sinun lastasi sinne houkutella? Tuskin lapsi siellä mitenkään syrjityksi tulee (ohjaajien taholta), ellei tuo naapurin nainen ole ohjaajana... Mutta oletatko itse, että naapurin lapsen pitää kaveerata omasi kanssa harrastuksessa ja huolehtia omasta ujosta lapsestasi? Tätä et mielestäni voi olettaa ja odottaa. Varsinkaan, kun tuo naapurin lapsi on jo "kokeneempi" harrastaja ja omasi vasta aloittelee eli eivät varmaankaan ole samalla tasolla taidoissa.
jossa vuotta vanhempi naapurin lapsi vaikka naapurin lapsen äiti ihan selvästi haluaisi lapselleen samaan ryhmään luokkakaverin mieluummin kun lapsesi (ei mainitse halaistua sanaakaan että olisi kiva jos teidän "Pekka" tulisi samaan ryhmään)? Vai onko silloin todannäköistä että tämä vuotta nuorempi tulee vähän syrjityksi?
Jos ei halua, en laittaisi. Olin itse ujo lapsi ja olisin vihannut kaikkia harrastusryhmiä.