Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äidit valittavat yösyötöistä?

Vierailija
03.08.2010 |

Meillä on 4,5kk vauva kuka syö tissiä yöllä 2-4 kertaa eikä minua haittaa se yhtään. Olen kotiäiti eikä minun tarvitse jaksaa mitään kummempaa päivisin. Toki olen vähän väsyneempi kun joudun havahtumaan unesta monta kertaa yössä mutta entäs sitten? Päivällä voi ottaa vauvan kaa päikkärit!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tullaan taas siihen että jos se on niin kamalan rankkaa, miksi lapsia tehdään usempi peräkkäin. Jos päättää tehdä monta lasta varmaan ymmärtää myös että heidän hoitaminen on rankkaa.

Vierailija
22/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain yksi lapsi joten en voi tietää miten rankkaa on kun heitä on useampia. Ymmärrän että se voi olla todella raskasta ja yöllä ei saa levättyä eikä päivällä senkään vertaa. En yrittänyt vähätellä kenenkään tilannetta. Ehkä ajattelin vain tiedustella onko jollakulla yhden lapsen äidillä kamalan rankkaa yöheräilyjen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ajattelin vain tiedustella onko jollakulla yhden lapsen äidillä kamalan rankkaa yöheräilyjen kanssa.

Vierailija
24/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti valittaisin jo siitäkin jos lapseni heräilisi tästä vähän useammin tai ei nukkuisi yöllä syöttöjen välissä. En koittanut vähätellä kenenkään tilannetta otsikon kysymyksellä. Uskon että kun lapsia on useampia ei nukkuminen olekaan enää niin itsestäänselvyys.

Vierailija
25/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta alkavat 6 kk:n jälkeen tihentyä (vaikka olit ajatellut, että siinä vaiheessa yösyönnit jo loppuvat) ja yöt muuttuvat muutenkin levottomiksi kun lapsi lähtee liikkeelle, niin sitten alat olla todella väsynyt ja kireä. Veikkaan, että vauvan ollessa noin 8-10 kk olet väsyneimmilläsi. Vuoden iässä ja siitä eteenpäin alkaa yleensä sit helpottaa. Lisää yhtälöön isosisarus tai pari (joista ehkä joku muukin vielä on öisin levoton), niin tiedät, miksi äidit valittavat. :-)

Ei pidä yleistää. Meillä loppuivat yösyömiset kuin seinään 3 kk iässä eikä sen jälkeen öisin olla heräilty muutenkaan. :)

Vierailija
26/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette niin paljon lapsia että ette jaksa heitä hoitaa ja joka asia on niin rankkaa? En ymmärrä.

Vierailija
27/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. joku joka vuosien valvomisputken jälkeen on nukkunut ainakin viikon joka yö KOKONAAN;) Tää on MAHTAVAA!!!

Vierailija
28/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herään joskus 02-05 välillä en saa enää unta ennen kuin joskus aamukuuden jälkeen. Esikoinen taas on valmis uuteen päivään jo seitsemältä eikä enää nuku päiväunia.

Vierailija
29/29 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan valita niistä yösyötöistä, toki se on raskasta varsinkin jos se jatkuu yli vuoden niin kuin minun lapseni teki, oli pienipainoinen niin ei ollut mitään kiirettä lopettaa yösyöntejä vaan annoin sen jatkua kunnes tuli sellainen hetki ettei enää yöllä syönytkään. Vieläkin vaikka lapsi on jo 1v 8kk en saa nukkua koko yötä, välillä on niin kipeä ja välillä taas tuo liikkumaan opettelu haittaa yöunia, mutta onneksi sitä voi nukkua päivällä (kun ei ole kuin tämä yksi lapsi) eri asia sitten on jos niitä lapsia olisi monta eri-ikäistä silloin ei ehkä päiväunet niin vaan onnistuisi mutta plussapuolenahan tässä on se että joskus se tämäkin yöheräily loppuu =)