Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vinkkejä kun jalat turpoaa ja pohkeet kramppaa

Vierailija
03.08.2010 |

Moi

Raskausviikkoja lähemmäs 30 ja nyt töissä jalat turpoaa (istun toimistotyössä). Jalkapöydät ja pohkeetkin ihan järkyttävän turvoksissa. Nyt lisäksi bonuksena alkoivat yölliset suonenvedot pohkeissa...

Ilmeisesti suolaa pitäisi välttää tuohon turvoituksen ehkäisemiseen, mutta johtuuko nuo suonenvedot sitten suolan puutteesta?

Antakaa vinkkejä, miten pärjäisin. Olis mulla ratkaisu tähän: sairasloma (palasin just kesälomilta, aika pitkälti levossa olin-> ei ongelmia), mutta jotenkin mulla pysyisi mieli virkeämpänä, jos saisin olla ihmisten ilmoilla ja töissä.

Kiitos etukäteen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tulee kramppeja. Magnesium auttaa kramppeihin, mutta en ole varma miten sitä saa raskausaikana syödä. Käy kysymässä apteekista.

Vierailija
2/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä ja kaveriksi kivennäisvettä.

Kotona kannattaa nostaa jalat sitten seinälle huilimaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulemma ananas auttaa turvotukseen. Itselläni sitä kohtaan tällä hetkellä niin suuri äällötys, ettei puhettakaan. =S

Mies on päivittäin hieronut mun pohkeita, nilkkoja ja jalkapöytiä. Tuntuu hyvältä, laskee edes hetkeksi turvotusta ja jomotus häviää vähäksi aikaa. Yleensä mies hieroo illalla, niin että nukkumaan mennessä jalat ei vaivaa.

Ensin ei ollut innoissaan tästä uudesta hommastaan, mutta kerroin itse olevani sitä mieltä, että jos minä kannan tätä lasta yhdeksän kuukautta, kärsin kaiken sen mukanaan tuoman vaivan ja lopuksi vielä synnytän sen, niin ei ole paljon häneltä vaadittu, että loppuraskauden ajan hän hieroisi jalkojani lähes päivittäin n. puoli tuntia. =) Huomasi, että taidanpa olla oikeassa ja vähemmällä pääse hänkin, kun en koko ajan joudu jalkojani itkemään, että parempi kai hieroa. =D

Vierailija
4/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla turvotus helpottaa.

Vierailija
5/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla turvotus helpottaa.

Vierailija
6/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista tai luontaistuotekaupasta! salmiakki turvottaa lisää...

Vierailija
7/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ihan suositellaan raskaana olijoille. Lancomella oli joskus Happy legs niminen ja ainakin dermosilillä on suihke.

Vierailija
8/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium auttaa suonenvetoihin.. Salmiakki ja suola lisäävät turvotusta. Itse olen käyttänyt molemmissa raskauksissa apteekin Emgesan-magnesiumia ja olen välttynyt suonenvedoilta.

Tsemppiä!

Vierailija
9/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jaloittelua. Pohkeiden venyttelyä.

Vierailija
10/10 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin hakemassa sitä magnesiumia tänään ja aloitin sen heti. Toivotaan, että tepsii heti

Joo noi uimiset ja muut jutut ei nyt oikein käy, kun pitää siellä työpaikalla istua. Lomalla menikin oikein hyvin, kun joka päivä käytiin uimassa tai lojuttiin altaassa. Lisäksi lepotauot jalat ylhäällä pitkin päivää tekis hyvää, mut aika mahdotonta työpäivän aikana. Jotenkin tuo istuminen on nyt pahinta, mitä ihminen voi omille jaloilleen tehdä =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä