Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis kummalta puolelta kaadetaankaan kahvia?

Vierailija
02.08.2010 |

Nämä tarjoilemissäännöt vähän hukassa..

Onko kuinka tarkkaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin jos piykä pöytä täynnä vieraita, pitää seisten ujuttaa ihmisen oikealle puolelle? Musta olisinluontevampaa kun porukkaistuu selin tarjoajaa kaataa vasemmalta, entä missä järjestyksessä aloitetaan kaataminen? Jos esim ulkom vieraita, kenelle kaadetaan ensin? isänälle vaiko vaan järjestyksessä?

Vierailija
2/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kahvikuppi ole kattauksessakin oikealla puolella, niin silloin se sieltä kaadetaankin? Tietenkään kuppi ei Välttämättä ole pöydässä valmiina...

Useimmissa tilaisuuksissa isommalle väelle voi laitta noutopöydän kahville, mutta jos hienostellaan, niin ensin kaadetaan "kunniavieraalle", jos semmoinen löytyy, muuten aloitetaan jommasta kummasta pöydän päästä, ja edetään järjestyksessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä kahvitilaisuus, eli pöytään katettu kahvikupit jokaisen istumapaikan kohdalle. Kaadanko siis myötä tai vatstapäivää pöytää ja oikealta puolelta ihmistä?

Vierailija
4/17 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vasemmalta, tarjoo oikealta. Eli kummalta puolelta se kahvi kaadetaan?

Vierailija
5/17 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota anna oikealta, tarjoa aina vasemmalta! Niin se on!!

Oikeesti, kun useimmat ihmiset ovat oikeakätisiä, on ihan helkutin vaikea ottaa vadilta mitään jos sitä tarjotaan oikelta puolelta.

Vierailija
6/17 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota, anna, kaada oikealta, tarjoile aina vasemmalta.

Eli ruokia mitä vieras ottaa itse tarjoillaan vasemmalta, kaikki muu toiminta tapahtuu oikealta puolelta.

Vierailija
7/17 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat valmiiksi kuppiin kaadetun kahvin, kupin kera siis, se on antamista.

Vierailija
8/17 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna vasemmalta, tarjoo oikealta. Eli kummalta puolelta se kahvi kaadetaan?

eli aina henkilön oikealta puolelta kaada kahvi, tarjoile lautanen tai ota tyhjä lautanen pois.

Mutta kun tarjoilet vaikka keksiä (pöydän ääressä istuvalle) niin, että asianomainen itse ottaa, ojenna otettavaksi vasemmalta puolelta. Jotta henkilön olisi luontevampi käyttää omaa oikeaa kättään! Näin tietysti, kun olet tarjoilijana, etkä itse istu pöydän ääressä.

Lisäksi kun kaadat kahvin oikealta puolelta, sinun on helpompi itsekin pitää pannua oikeassa kädessä ja ohjata sitä kuppia kohden.

Vierailija
9/17 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota, anna OIKEALTA, tarjoa aina vasemmalta...Joo, ja olen alan ammattilainen, ei tarvi alkaa räkyttää vastaan. Otat pois esim. likaiset lautaset oikealta, annat vaikka kahvia oikealta ja tarjoat esim. leipää korista asiakkaan vasemmalta puolelta jolloin hänen on helpoin toimia.

Vierailija
10/17 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarjoamista jos tarjoilija kaataa kahvia kuppiin. Se on antamista. Tarjoamista on se että asiakas ottaa itse ojennetusta astiasta. Kahvia ei tarjota itse kaadettavaksi pöydässä istuville asiakkaille koskaan.

Vierailija
11/17 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautalangasta:

Vasemmalta tarjoillaan vain sellaista ruokaa, jonka asiakas itse ottaa tarjoiluastiasta, kaikki muut toiminnot (kahvitkin) annetaan oikealta.

Selvisi, kiitos!

T:Ap

Vierailija
12/17 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten valmiin annoksen kanssa tehdään. Minkä asiakas on tilannut.

Jos et tiedä etukäteen haluaako asiakas kahvia, ollenkaan, vai kenties teetä, et voi sitä vain kaataa kuppiin;)

vaan toki tarjoat sitä;)

niinkun kaikissa säännöissä tässäkin poikkeus

Vierailija
13/17 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautalangasta:

Vasemmalta tarjoillaan vain sellaista ruokaa, jonka asiakas itse ottaa tarjoiluastiasta, kaikki muut toiminnot (kahvitkin) annetaan oikealta.

Selvisi, kiitos!

T:Ap

Vierailija
14/17 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten valmiin annoksen kanssa tehdään. Minkä asiakas on tilannut.

Jos et tiedä etukäteen haluaako asiakas kahvia, ollenkaan, vai kenties teetä, et voi sitä vain kaataa kuppiin;)

vaan toki tarjoat sitä;)

niinkun kaikissa säännöissä tässäkin poikkeus

No EI! Tarjotaan joo että otatko, mutta sitten kun se kaadetaan kuppiin niin sitten kaadetaan oikealta. Aina.

t: 22v kyypparina

Vierailija
15/17 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tarjoilija-

Vierailija
16/17 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oikea kätinen, niin koitapa kaataa kahvia oikealle eli tavallaan itsestäsi poispäin se on paljon vaikeampaa kuin kaataa vasemmalle. Sama tarjoamiseen jos tarjoat ihmisen oikealta puolelta on sieltä väärältä puolelta tosi paha ottaa.

Ihan luonnollisia on nuo säännöt, tosin vasureita sorretaan ja heille se on vaikeaa.

Vierailija
17/17 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi vatitarjoilu,aina vasemmalta!