Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaisille asiaa! Tai pohdintaa ja kysymyksiä

Vierailija
02.08.2010 |

Itse olen ollut uskossa (tai pitänyt itseäni uskovaisena) jo kauan. Vaikka siis ehkä osaksi olenkin "kaappiuskovainen", uskostani tietää mieheni ja äitini ja pari muuta henkilöä, mutta esim. kaverini eivät tiedä, en julkisesti puhu uskostani enkä käy juuri kirkossakaan tms.

No viime aikoina mua on alkanut uskonasiat mietityttämään entistä enemmän, ja varsinkin sellainen asia (jota täälläkin pohdin aiemmin tässä joku päivä sitten) että "mitä hyötyä rukouksesta on, eli jos rukoilen jonkun rakkaan läheiseni puolesta (lapsien, vanhempieni), Jumalahan siunaa hyvyydessään jo muutenkin, ilman minun rukoiluani, tätä läheistäni, eli onko rukoiluni lähinnä itseni rauhoittelua, ja eihän se kuitenkaan niin mene että mitä enemmän rukoilen tämän ko. ihmisen puolesta, sitä enemmän Jumala häntä siunaa" (tämä oli siis hyvin pähkinänkuoreen puristettuna, voin selittää tarkemmin jos jäi epäselväksi)

Tämä asia on siis vaivannut minua tosi paljon, alkoi jopa viemään pohjaa ja mielekkyyttä rukoilusta ja itse uskostanikin.

Törmäsin sitten erääseen nettisivuun, jossa pystyi lähettämään kysymyksiä sielunhoitajille. Ja kysyin tuota asiaa.

Sielunhoitaja vastasi tänään, en tajunnut vastausta heti ja olin jopa pettynyt vastaukseen. Ensimmäinen lause oli jotakuinkin että "Usko on enemmän suhde kysymys, kuin hyöty kysymys"

ja vastaus jatkui. Olin ihan ymmälläni ja aloin epäilemään koko uskoani ja mietin että minkälaiset syyt mulla uskooni edes on. Sitten asiaa miettiessäni pälkähti päähäni ajatus siitä, että minun pitäisi oppia tuntemaan Jumalaa paremmin. Ja googlettelin sitten "kuinka oppia tuntemaan Jumalaa".

Siinä sitten lueskellessani jotain sivua, "kirkastui" yhtäkkiä mieleeni sellainen selkeä ajatus, että mulla on tainnut todellakin olla vähän liian väärät "syyt" uskolleni. En ehkä olekaan oikeasti hyväksynyt Jeesusta omaksi henkilökohtaiseksi pelastajakseni, vaan olen ollut uskossa lähinnä sen vuoksi, että olen kuvitellut näin saavani siunausta ja suojelusta sekä helpotusta minulle rakkaiden ihmisten elämään!! (vanhempieni, sisarusteni, lasteni) Olen kai kuvitellut, että jos olen uskossa, voin rukoilla läheisteni puolesta ja näin heillä on helpompi elämä!

Sinänsä kai hieno ajatus, mutta luulen että lähtökohtaisesti väärä "syy" uskoon. Enhän minä voi läheisiäni pelastaa, vaan Jumala.

(Tietysti voin ja haluan rukoilla edelleen läheisteni puolesta, tosin paras rukous olisi varmaan rukoilla heidän uskoontulonsa puolesta)

En tiedä kirjoitinko kuinka ymmärrettävästi eli tajusiko kukaan mitään sepustuksestani :D Oli kuitenkin mulle sellainen selkeä.. hmm.. miten nyt sanoisin, asiat selkiintyivät!

Kyllä minua toisaalta vielä hämää ja tavallaan ihmetyttää sellainen asia, että uskohan on toisaalta aikamoisen "itsekästä". Siis ajatella, että Herra haluaa että uskon Häneen ihan _itseni_ vuoksi. Toisaaltahan se on hemmetin hieno asia, olen oikeasti niin tärkeä! :)

Mitä mieltä olette, olenko nyt oikeilla jäljillä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ehkä voin sanoa, että Jumala on avannut sinulle noita asioita. Jumala todellakin rakastaa juuri sinua niin paljon, että haluaa sinun pelastuvan. Se on oikeasti tosi mahtava juttu!

Vierailija
2/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydämme häneltä asioita, kerromme ilojamme ja surujamme, olemme jatkuvassa "suhteessa" häneen, niinkuin tuo sielunhoitaja sinulle sanoi. Tärkeää on kuitenkin aina muistaa rukoilla "Tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun." Jumalan perspektiivi on niin laaja. Hän näkee asioiden seuraukset vuosisatojen ja tuhansien päähän. Jollakin asialla, joka meistä tuntuu kurjalta juuri sillä hetkellä, saattaa olla siunauksensa mutta vasta vuosien tai vuosikymmenien päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oivallukseni" on ehkä oikeammin saamani rukousvastaus, olen tässä iltaisin epätoivoisena rukoillut että Jumala auttaisi minua ymmärtämään noita asioita joita olen miettinyt ja auttaisi minut noiden hämmentävien asioiden "yli".

Ja niin Hän teki!

Tämä on ehkäpä merkittävin tapahtuma uskon elämässäni, ei tämän selvempää rukousvastausta voi saada, Jumala todella kuuli minut ja selkiinnytti ajatukseni, ja selitti asian niin että tajusin! Olen niin iloinen ja kiitollinen! :)

ap

Vierailija
4/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydämme häneltä asioita, kerromme ilojamme ja surujamme, olemme jatkuvassa "suhteessa" häneen, niinkuin tuo sielunhoitaja sinulle sanoi. Tärkeää on kuitenkin aina muistaa rukoilla "Tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun." Jumalan perspektiivi on niin laaja. Hän näkee asioiden seuraukset vuosisatojen ja tuhansien päähän. Jollakin asialla, joka meistä tuntuu kurjalta juuri sillä hetkellä, saattaa olla siunauksensa mutta vasta vuosien tai vuosikymmenien päästä.

ap

Vierailija
5/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oivallukseni" on ehkä oikeammin saamani rukousvastaus, olen tässä iltaisin epätoivoisena rukoillut että Jumala auttaisi minua ymmärtämään noita asioita joita olen miettinyt ja auttaisi minut noiden hämmentävien asioiden "yli". Ja niin Hän teki! Tämä on ehkäpä merkittävin tapahtuma uskon elämässäni, ei tämän selvempää rukousvastausta voi saada, Jumala todella kuuli minut ja selkiinnytti ajatukseni, ja selitti asian niin että tajusin! Olen niin iloinen ja kiitollinen! :) ap

Vierailija
6/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokainen meistä on täällä lopultakin vain oma itsensä. Ei ole itsekästä tulla vain itse uskoon, koska se on ainut tie!

Ei kukaan muu voi saada sinua uskoon kuin sinä itse.

Minä olen ihan samanlainen kuin sinä. Oikeastaan tilanne ja ajatuksesi ovat lähes identtisiä.

Katsotko tv7:n ohjelmia tai kuunteletko radio Deitä?

Siellä tulee niin paljon tietoa sinulle. Katso, koska tulee esim. Joyce Meyrin ohjelmia. Vaikka on amerikkalainen, niin kun oikein kuuntelet ja suodata sen amerikkalaisten "suuruuden", niin huomaat sieltä pohjalta, miten oikeassa hän on. Hän puhuu yleensä naisille erityisesti.

Itse olen täysin vakuuttunut siitä, että usko Jeesukseen on ainut asia, joka kestää kaiken. Raamatusta löytyy vastaukset kaikkeen, jos on uskossa ja siten ymmärtää.

Siunausta sinulle ap.

Vierailija
7/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokainen meistä on täällä lopultakin vain oma itsensä. Ei ole itsekästä tulla vain itse uskoon, koska se on ainut tie! Ei kukaan muu voi saada sinua uskoon kuin sinä itse. Minä olen ihan samanlainen kuin sinä. Oikeastaan tilanne ja ajatuksesi ovat lähes identtisiä. Katsotko tv7:n ohjelmia tai kuunteletko radio Deitä? Siellä tulee niin paljon tietoa sinulle. Katso, koska tulee esim. Joyce Meyrin ohjelmia. Vaikka on amerikkalainen, niin kun oikein kuuntelet ja suodata sen amerikkalaisten "suuruuden", niin huomaat sieltä pohjalta, miten oikeassa hän on. Hän puhuu yleensä naisille erityisesti. Itse olen täysin vakuuttunut siitä, että usko Jeesukseen on ainut asia, joka kestää kaiken. Raamatusta löytyy vastaukset kaikkeen, jos on uskossa ja siten ymmärtää. Siunausta sinulle ap.

minua ainakin hiukan tökkii se amerikkalainen tyyli. Hänen juttujaan en siksi olen oikein kyennyt kuuntelemaan. Ehkä toimisivat paremmin kirjoina.

ohis

Vierailija
8/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokainen meistä on täällä lopultakin vain oma itsensä. Ei ole itsekästä tulla vain itse uskoon, koska se on ainut tie!

Ei kukaan muu voi saada sinua uskoon kuin sinä itse.

Minä olen ihan samanlainen kuin sinä. Oikeastaan tilanne ja ajatuksesi ovat lähes identtisiä.

Katsotko tv7:n ohjelmia tai kuunteletko radio Deitä?

Siellä tulee niin paljon tietoa sinulle. Katso, koska tulee esim. Joyce Meyrin ohjelmia. Vaikka on amerikkalainen, niin kun oikein kuuntelet ja suodata sen amerikkalaisten "suuruuden", niin huomaat sieltä pohjalta, miten oikeassa hän on. Hän puhuu yleensä naisille erityisesti.

Itse olen täysin vakuuttunut siitä, että usko Jeesukseen on ainut asia, joka kestää kaiken. Raamatusta löytyy vastaukset kaikkeen, jos on uskossa ja siten ymmärtää.

Siunausta sinulle ap.

Täytyykin viritellä televisiosta tv7 näkymään, tällä hetkellä sitä ei näy.. Radio Deitä olen toisinaan kuunnellut äidin autossa (siellä on asema aina valittuna) mutta taidan etsiä taajuuden omastakin rohisevasta keittiöradiosta :)

Tuosta erityisesti olen ihan samaa mieltä, että usko Jeesukseen on ainut asia joka kestää kaiken. Olen tässä viime vuoden-puolentoista aikana käynty läpi jonkinlaista kriisiä, miettien juuri sellaisia asioita että millä elämässä loppujen lopuksi on oikeasti merkitystä.. ja se vastaus on nimenomaan Jeesuksessa ja usko Häneen :)

Siunausta sinullekin!

t. ap

Vierailija
9/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se kohdistuu niin arkiseen elämään ja kaikkiin elämäntilanteisiin, niin minä ainakin suodatan sen "hehkuttamisen" siitä pois, mutta muuten uskon täysin, koska kaikki mistä hän puhuu perustuu Raamatun sanaan ja kaikki hänen argumenttinsa ohjaavat parempaan elämänhallintaan oli tilanne sitten mikä tahansa.

Joyce voisi olla tai onkin koomikko/näyttelijä ja siksi osaa niin hyvin saada kaikki mukaansa, koska löytää erilaiset persoonat ja "puuttuu" kaikkeen.

Ekoja kertoja kun katselin niin petyin ja pidin ylimielisenä huutajana, mutta sitten näin ja tajusin, että siinäpä vasta vahva nainen, jolla onkin ihan oikeaa asiaa!

Vierailija
10/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo kohtalotoverisi.

Tekisi mieli antaa meiliosoite, niin voitaisiin jakaa näitä kokemuksia, jotka ovat hyvin samanlaisia.

Olkoot, annan sen, kirjoita jotakin, niin saadaan molemmat ystävät, joilla sama tilanne?

jemija@suomi24.fi

Muutkin saa kirjoittaa toki.

Vierailija
11/14 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa lähettää rahanne kirkolle, etteivät ne joudu helvettiin.

Kristinusko ( muiden uskontojen ohella ) on maailman suurin huijaus, joissa keksityillä tarinoilla vedätetään jauhopäitä.

Jokainen olkoon uskossaan autuas.

Vierailija
12/14 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ja jeesus tarkoittavat, että hyvä ihminen antaa sen, mitä hänellä on annettavanaan eli..

jos sinulla on kädet, voit auttaa sellaista, joka on vammainen

jos sinulla on silmät, voit auttaa sokeaa

jos sinulla rakkautta, voi autta ketä vaan

jos sinulla on rahaa, anna sitä tarvitseville

Ja tottakai jokainen seurakunta pytää sinulta ylimääräistä rahaa, mutta aito usko ei vaadi sitä, että sinun pitäisi antaa rahaa, vaan sitä, mitä sinulla on antaa!

Raha, kun on usein kaikkein huonoin vaihtoehto rakkauden sijaan tai vastineeksi. Mutta jos joku ei kykene rakastamaan ja antaa silti rahaa, niin kai sekin on jokin rakkaudenosoitus?

Jos joku seurakunta vaatii rahaa, niin se on väärä seurakunta, eikä siihen pidä liittyä.

Vierailija
13/14 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Olen tuo kohtalotoverisi.

Tekisi mieli antaa meiliosoite, niin voitaisiin jakaa näitä kokemuksia, jotka ovat hyvin samanlaisia.

Olkoot, annan sen, kirjoita jotakin, niin saadaan molemmat ystävät, joilla sama tilanne?

jemija@suomi24.fi

Muutkin saa kirjoittaa toki.

Vierailija
14/14 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin mukana hihhulien parantumiskokouksessa, jossa pidettiin tunnin verran puhetta siitä miten kannattaa antaa vaikka kuukausipalkkansa verran. Ja mitäpä ei vakavasti sairaat ihmiset tekisi paranemisensa eteen... Huijausta mitä huijausta.