Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko loukkaus? Ystävä: Sussa olisi potentiaalia niin paljon enempään, miksi et käytä sitä? ov

Vierailija
02.08.2010 |

Tämänhän voi siis ymmärtää joko positiivisena tai negatiivisena asiana.

En nyt mikään ihan saamaton paska ole, vaan kohta kk:sta valmistuva, avoliitossa elävä nuori aikuinen, joka oli juuri ennen tätä keskustelua KERTONUT OLEVANSA ELÄMÄÄNSÄ ERITTÄIN TYYTYVÄINEN. Kertonut, että tuntuu että oon löytänyt paikkani maailmasta ja ymmärtänyt, että mitä vaatii olla onnellinen.

Tämä ystäväni mainitsema "potentiaali" viittasi ainakin kunnianhimoon (sinänsä jännä, uranihan vasta alussa, kun valmistun) ja ulkonäköön (tiedätkö että olet kaunis - miksi et käytä sitä). Tämän jälkimmäisenhän voi halutessaan ymmärtää myös molemmin tavoin, loukkauksena ja kohteliaisuutena.

Tuli tämä mieleen tuosta toisesta keskustelusta, jossa ihmeteltiin, miksi AP:lle voi kuka tahansa laukoa mitä tahansa ja hän vaan hymyilee ja nyökyttelee.

Itse otin yllä olevan keskustelun hyvällä ensin, mutta se alkoi sittemmin vaivaamaan. Itseasiassa tuli sellanen fiilis, että mikäköhän Jumala tämä mun ystävä on olevinaan, kun tietää niin hyvin mikä mä olen ja mikä musta voisi tulla? Kuulostaa sellaisen ihmisen puheelta, jolla on joku "suurempi tietoisuus todellisuudesta" kuin ihmisillä itsellään.

Hassuinta oli, että keskustelu käytiin sen jälkeen, kun kerroin olevani tyytyväinen elämääni.

Ystäväni pointti oli kuulemma, että olisi joskus (teininä?) toivonut että häntä olisi kehotettu olemaan kunnianhimoisempi ja pyrkimään pidemmälle. Huom! Kaveri on mua nuorempi ja täysin samassa elämäntilanteessa kuin minä, mutta elämässään eri tavalla etsikkovaiheessa.

Miks tällaset asiat edes vaivaa mua?!! Aaargh! Eiks mulla oo elämää???

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin sen positiivisesti.

Miksikö?

Koska useimmat naiset alisuoriutuvat.

Koulu menee hienosti.

Mutta sitten pitäisi valita ala, ja usein mennään alikanttiin. Koulussa on jo valittu alakanttiin, lyhyt matikka lukiossa, vaikka potentiaalia olisi vaikka mihin.

Viimeistän työpaikan suhteen mennään kykyihin nähden alakanttiin.

sitten perhe ja uhrataan koko oma elämä.

Vierailija
2/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaus vaan tsemppaus. Kuuntele ystävää, hän haluaa sinulle hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kohteliaisuus ja tsemppaus ilman muuta, ellei olisi ollut vastaus siihen että ap oli juuri sanonut olevansa tyytyväinen elämäänsä.

Tarvitaan lisätietoa siitä, mitä ap:n kaveri tällä potentiaalilla tarkoittaa. Ihaileeko ap:ta niin paljon että haluaa nähdä tämän jonkinlaisena supersankarina, vai haluaako ilkeästi vihjata etteivät nämä tämänhetkiset saavutukset ole paljon mitään mistä kannattaisi olla tyytyväinen. Ei voi ulkopuolinen tietää.

Vierailija
4/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaus kauneuteen voisi liittyä siihen, että ajattelee sun saavan helposti myös paremman.

Vierailija
5/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehkä loukkauksena ottaisi. Ehkä tällä henkilöllä on hieman erilaiset käsitykset hyvästä elämästä kuin sinulla. Esimerkki: Olen itse ruma ja ajattelen usein katkerana, miten mahtavaa elämäni olisi, jos olisin kaunis. Kun näen ihmisen, jolla olisi ulk. edell. siihen, mitä haluaisin ja mitä hänen sijassaan tekisin, saatan ajatella, ettei hän käytä koko potentiaaliaan. Mutta eihän hän välttämättä halua samoja asioita kuin minä tai suhtaudu samalla tavalla, pakkomielteisyydellä, vakavuudella tms.

Vierailija
6/6 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin ajattelen ja uskon asian olevan.

Mua vaan aina kauhistuttaa nää ihmiset, jotka siis (kuten tossa toisessa ketjussa puhutaan tahallisesta loukkaamisesta, niin tässä vähän sama juttu) ajattelee, että mulle voi sanoa mitä vaan! Mä otan ton jotenkin itseni yläpuolelle asettumisena. Että hän katsoo olevansa se henkilö, jolla on joku suurempi viisaus siitä mitä minä olen ja tarvitsen ja suvaitsee sen kertoa mulle. Siis tarkoitan, että siinä on jotain ylimielistä.

Eli kyllä ed. vastaaja voi ajatella jostain kauniista ihmisestä niin (mun ystäväni on sitäpaitsi mua selvästi kauniimpi - lähinnä tuli mieleen, että yrittääkö kannustaa mua tekemään itsestäni edes siedettävän näkönen), mutta mikä sais sen menee sanomaan se sille ihmiselle jotenkin ylhäältä alaspäin? Liian hyvä itsetunto?

Pitääkö näitä ihmisiä alkaa tiputella noilta palleiltaan, saatana! Ennen kun luulevat olevansa liiankin erikoisia (ainakin verrattuna muhun. en hetkeäkään usko, että tämäkään ihminen monelle muulle noita totuuksiaan jakaisi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi