Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä vakituisesta työpaikasta on raskautta ja lapsen saannin kannalta?

Vierailija
02.08.2010 |

Onko siinä joku rahallinen juttu, että kannattaa olla nimenomaan vakkari eikä määräaikainen työntekijä vanhempainvapaan aikana? Kotihoidontuella saa vissin samaa rahaa, oli töissä tai ei?

Sori, olen vähän tymä tässä asiassa, ei ole aiemmin kiinnostanut.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että työpaikka säilyy. Sitä voi olla hankala lähteä etsimään uutta työtä kun äitiysloma loppuu.

Korotettua äitiyspäivärahaa saa tulojen mukaan, ei työpäivän.

Kotihoidontuki on sama.

Vierailija
2/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. isäkuukaudeksi sinne olisi ollut kätevä palata. Tai isä olisi muuten voinut helposti jäädä hoitamaan lasta kotiin.

Nämä naisten pätkätyöthän nyt vaikuttavat lapsiin siten, että eivät saa viettää aikaa yhtä paljon isän kanssa. Kiva yhteiskunta meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat edut on, palkan koosta riippuu summat, ei työsuhteen laadusta.

Ainoa etu on siinä, että on varmasti joku työ jonne palata äitiysloman/ hoitovapaan jälkeen. Mutta tietysti sitä voi vaan hakea töitä!

Itse olen tehnyt kaksi lasta ilman yhtäkään vakituista työpaikkaa. Ei kiinnosta elää elämää sen mukaan millainen työsuhde on, hankin perheen silloin kun sen halusin.

Vierailija
4/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty vakipaikk1a takaa sen, että sinulla on VARAA elättää mukelosi. Ilman sitä se on yhteiskunnan kontolla ja siihen sanon haisevan vastalauseen.

Vierailija
5/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat edut on, palkan koosta riippuu summat, ei työsuhteen laadusta. Ainoa etu on siinä, että on varmasti joku työ jonne palata äitiysloman/ hoitovapaan jälkeen. Mutta tietysti sitä voi vaan hakea töitä! Itse olen tehnyt kaksi lasta ilman yhtäkään vakituista työpaikkaa. Ei kiinnosta elää elämää sen mukaan millainen työsuhde on, hankin perheen silloin kun sen halusin.

..ajattelematta, KUKA sen perheesi elättää. Tee kiertomatka maailmalle, jossa mukeloita ei tehdä muiden maksettavaksi!

Vierailija
6/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomat, eli rinnastetaan töissä oloon... hoitovapaata ei..

Vierailija
7/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Noin kolmen kk:n palkka äippäloman ekoina kuukausina

-Vuosilomat karttuu äitiys-/vanhempainvapaalla

-On työ mihin palata vapaitten jälkeen

-Hoitovapaalla maksetaan kuntalisää, jos on työ- tai opiskelupaikka alla

Nämä tuli ensin mieleen.

Vierailija
8/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole eroa jos on pitkä määräaikainen työsuhde. silloinkin kertyy lomat yms. jos määräaikaisuus jatkuisi.Sain myös täyttä palkkaa ekan 3 kk äitiyslomalla, bonusrahat jne.

Vierailija
9/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole eroa jos on pitkä määräaikainen työsuhde. silloinkin kertyy lomat yms. jos määräaikaisuus jatkuisi.Sain myös täyttä palkkaa ekan 3 kk äitiyslomalla, bonusrahat jne.

Vierailija
10/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tuli ensin mieleen.

saa jos saa kotihoidontukeakin. jos lukee kuntalisän ehdot niin kuulostaa siltä kuin tarttis olla työpaikka mut oikeasti ei tarvii.

Vierailija
11/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tuli ensin mieleen.

saa jos saa kotihoidontukeakin. jos lukee kuntalisän ehdot niin kuulostaa siltä kuin tarttis olla työpaikka mut oikeasti ei tarvii.

Vierailija
12/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelevat kunnittain, joissain saa kaikki, joissain vain vakipaikkaiset/kokopäiväopiskelijat

Vierailija
13/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnassamme (en ole aiempi vastaaja) kuntalisää saa ainoastaan jos joutuu olemaan poissa töistä hoitovapaan vuoksi. Opiskelu ei riitä. Piti olla oikein todistus että on työpaikka. Minulle nuo sataset kuukauden aikana oli suuri etu. Kuntalisää sai kaikista alle kouluikäisistä kotihoidetuista lapsista meidän kunnassamme.

Vierailija
14/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kuin itse halusin. Ei ollut vakipaikkaa, ja silti elätin muksuni :) Työttömänä en ole ollut päivääkään joten ei se siitä työsuhteen laadusta ole kyllä kiinni kuka ne elättää.

Vierailija
15/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen ei lypsä työpaikaltaan ansaitsemattomia lomapäiviä ja 3:kkn palkkaa. Eli vakkarityöntekijät on niitä verenimijöitä, eikä päinvastoin.

Kannattaa kuitenkin miettiä, että antaako todella rahan ratkaista lastenteon?

Vierailija
16/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinkaan jos on ollut kotona vuosia. Meidän työpaikalla maksetaan 3 kk palkka äitiysloman alussa jos on vakinainen, joten ei ne summat ihan samat ole.

Ainoa etu on siinä, että on varmasti joku työ jonne palata äitiysloman/ hoitovapaan jälkeen. Mutta tietysti sitä voi vaan hakea töitä!

Vierailija
17/18 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapset tehdään jo sitä ennen eikä se tarkoita jos ei ole vakityötä etteikö niitä silti itse elätettäisi. Itse olen tehnyt lapset ennen vakituista työtä ja tehnyt määräaikaista työtä sekä mies töissä. Ei todellakaan olla muiden rahoilla eletty. Vakipaikan sain vasta 36-vuotiaana. Olsisiko vasta sitten pitänyt yrittää lapsia saada? Seuraavaksi valitettaisiin kun niin vanhana pitää niitä lapsia vielä tehdä. Ei kaikkea voi laskea vakipaikan päälle. Voihan se työpaikka vaikka mennä nurin sillä aikaa kun on äitiyslomalla.

Ihan samat edut on, palkan koosta riippuu summat, ei työsuhteen laadusta. Ainoa etu on siinä, että on varmasti joku työ jonne palata äitiysloman/ hoitovapaan jälkeen. Mutta tietysti sitä voi vaan hakea töitä! Itse olen tehnyt kaksi lasta ilman yhtäkään vakituista työpaikkaa. Ei kiinnosta elää elämää sen mukaan millainen työsuhde on, hankin perheen silloin kun sen halusin.

..ajattelematta, KUKA sen perheesi elättää. Tee kiertomatka maailmalle, jossa mukeloita ei tehdä muiden maksettavaksi!

Vierailija
18/18 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on bruttotulot 2050/kk. Paljonko saa sitten tätä äitiyspäivårahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi