Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suomiruuassa antibiootteja ja GMO-raaka-aineita

Vierailija
02.08.2010 |

Tässä syy sille ettei Venäjä suoralta kädeltä huoli täkäläistä tuotetta.

Eikä nyt ole kyse siitä että onko Venäjän oma ruoka parempaa, vaan sitä koitan tuoda esille ettei meille oman maan kuluttajille kerrota kaikkea.

Suomalaisen ruuan puhaus on pelkkä myytti tai kaukainen muisto enää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ruoka täyttää EU:n standardit ja täytti vielä venäläisetkin vähän aikaa sitten. Ei ole mahdollista tuottaa halvalla täydellistä ruokaa.

Jos kuluttaja suostuu maksamaan jauhelihasta 30 e/kg niin hän voi puhdasta ruokaa vaatia. Jos ei maksa edes 10 e/kg niin on ihan oma ongelma, jos osuu antibioottilihaa lautaselle.

Vierailija
2/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen tyhmä mutta mä en ylipäätään ymmärrä, miksi meidän pitää viedä elintarvikkeita Venäjälle.

Mulle veronmaksajana riittäisi että tuetaan suomalaisen kuluttajan ostamaa kotimaista elintarviketuotantoa mutta minkä ihmeen takia mun pitää tukea venäläisen (luultavasti ökyrikkaan) perheen ruokaostoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ruoka täyttää EU:n standardit ja täytti vielä venäläisetkin vähän aikaa sitten. Ei ole mahdollista tuottaa halvalla täydellistä ruokaa.

Jos kuluttaja suostuu maksamaan jauhelihasta 30 e/kg niin hän voi puhdasta ruokaa vaatia. Jos ei maksa edes 10 e/kg niin on ihan oma ongelma, jos osuu antibioottilihaa lautaselle.

Elintaso nousee, mutta ruuan hinta laskee, koska rahaa täytyy jäädä koko ajan enemmän muuhun kuluttamiseen. Ruuan pitäisi olla ilmaista.

Vierailija
4/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..voisi lisätä elintarvikkeiden vientiä Venäjälle, niin ehkä suomalaista maanviljelyä ja alkutuotantoa ei tarvitsisi tukea niin paljon verovaroin.

Vierailija
5/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne niihin tuotteisiin ilmestyvät! Itse maatalousalalla pitkään työskennelleenä tiedän varmuudella kuinka tarkkoja antibioottien varoajoissa ollaan ja kuinka mahdotonta antibiootin pääsy tuotantoon asti on.

En henkilökohtaiseti usko hetkeäkään Venäjän puheita asiasta, politiikkaa tässä vaan pelataan.

Vierailija
6/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka löytäsi sinustakin antibioottijäämiä, vaikka edellinen kuuri olisi vuodelta 2006. Eli äätimmäisen tarkat laboratoriotutkimukset, joiden perusteella kaikessa ja jokaisella niitä jäämiä on, jos vain on joskus joutunut antibioottien kanssa tekemisiin. Määriä on niin minimaallisen vähän, että edes mittaykiskköä ei ole voitu sanoa.

Vierailija
7/7 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän kokemuksia muista maista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi