Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies väittää nähneensä äsken haukan. Voiko olla totta?

Vierailija
01.08.2010 |

Istuttiin keittiössä ja mies sanoi näkevänsä haukan istuuntuvan naapurin roskiksen päälle.

Haukan? Kaupunkioloissa? Omakotitaloalue. Rauhallinen ja metsä kyllä vieressä, ihan lähellä.

En ehtinyt itse ikkunaan ajoissa.

Netistä käytiin selvittämään mikä haukka olisi kyseessä ja ensin miehen mielestä "ehkä toi tai ehkä toi". Sanoin, että en kyllä usko, että sellainen haukka jonka siipien väli on yli metrin istahtaa naapurin roskikselle!

Lopulta päätyi varpushaukkaa. Hieman vanhempaan koiraaseen.

Voisiko olla? Mikä muu voisi muistuttaa haukkaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan liki kaupungin keskustaa omakotialueella.

Vierailija
2/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin myös haukan ihan lähellä Joensuun keskustaa. Oli ottanut harakan(poikasen?) kiinni ja toinen harakka lensi perässä raakkuen vihaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin tässä ikkunan takana, pientaloalueella asutaan. SAmoin tuossa takapihalla majailee pöllöjäkin (lehtopöllöjä, havaintoja on myös 6 muusta pöllölajista).

Kaupungeissa yleisimmät haukat ovat kanahaukka (isompi varista) sekä varpushaukka (vähän pienempi varista). Ne ovat yleisiä.

Vierailija
4/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei juuri taivaalle tiiraile eikä kanna kiikareita niin eihän niitä kovin usein huomaa.

Taannoin näin mm. moottoritiellä riista-aidalla haukan istuskelemassa. Lajia en ehtinyt määrittää, ei kuitenkaan varpus- eikä kanahaukka.

Vierailija
5/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten se varmaan oli varpushaukka.

Itse ne vaan ole koskaan nähnyt haukkaa ja ajattelin, ettei niitä asuinalueella näe. Väärässä siis olin.

-ap

Vierailija
6/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht rauhallinen omakotialue kaupungin laidalla, metsää ei ole ihan lähellä, lisää taloja ympärillä. Tuossa se istui keittiön ikkunasta 10-15 metrin päässä popsimassa talitinttia yhtenä talvena, vain keltaisia höyheniä jäi jäljelle. En olisi minäkään uskonut, mutta niin kauan se oli paikallaan, että sain räpsittyä todisteeksi varmaan 30 kuvaa. :)

Vierailija
7/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukat syö jyrsijöitä. Mieti sitä. :)

Vierailija
8/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos on rauhallinen alue ja metsikköä vieressä niin ihan luultavaakin.

Kyllä ne tulevat ihan lähelle ihmisasutustakin. Me asumme maalla, tässä on useampia ok-taloja, meidän pihapiirissä elelee tuulihaukkapariskunta ja varpushaukka. Toi viimeksimainittu nappaa aina silloin tällöin pikkulinnun tästä pihasta, eikä välitä vaikka katselemme sen syömistä muutaman metrin päästä, kunhan ollaan vaan hiljaa ja paikoillamme.

Vierailija
9/9 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä kysymystä :D¨

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi