Miksi ev. lut. kirkon pitäisi vihkiä homoseksuaaleja kun
Kommentit (22)
väität siis että homot ja lesbot(kukaan )ei halua kirkkohäitä?epäilen....eihän kirkon kuulu omaa mielipidettään muuttaa,homous on Jumalan sanan mukaan kauhistus joten olisi aika erikoista että homoliitot ees siunattaisiin kirkossa.
niin miksei meilläkin tehdä samoin?
Rekisteröity parisuhde vain halutaan muuttaa avioliittoa vastaavaksi oikeuksiltaan.
Eihän ongelmaa olisikaan, ellei kirkkoa kukaan vaatisi vihkimään tai siunaamaan homopareja. En ymmärrä miksi homoparit edes haluaisivat kirkon siunauksen, kun kerran Raamatussa homoseksuaalisuuden harjoittaminen tuomitaan. :o
Esim. ihmisiä ei saa syrjiä ja laittaa erivertaiseen asemaan seksuaalisen suuntautuneisuuden perusteella.
sallimisesta homoille, ei kirkollisen. Ei mun silmään ainakaan ole sattunut ainuttakaan vaatimusta kirkollisesta vihkimisestä. Voihan olla että niitäkin on, mutta kyllähän tämä siviilivihkimisjuttu on saatava kuntoon, eikä se riipu tuosta kirkkojutusta millään lailla. Ketään ei saa syrjiä sivistysvaltiossa, piste.
kyllähän sitä on väännetty myös siitä että kirkon pitäisi siunata homoliitot.Jos ja kun näin tapahtuu on kirkko todella kaukana Jumalasta mutta nninhän sitä on ennustettu lopun aikoina tapahtuvan.
Ihmiset ei edes tiedä mitä tuolla lailla haetaan eli siis tasavertaisia oikeuksia avioliiton kanssa. Ei siihen kirkkohäitä tarvita. Kirkko vaan haluaa "pelotella" että heidän pitää sitten ilmeisesti luopua vihkimästä ketään virallisesti jos avioliittokäsite laajenee koskemaan myös homopareja. Toteutuessaan laki ei todellakaan velvoita kirkkoja vihkimään homoja.
jaa no jos asia on todella niin niin siihen lakiin pitään kirjata myös se että kirkossa ei vihitä/siunata ikinä homoseksuaaleja jos (niin varmaan)he eivät kerran koskaan haluakaan sitä kirkon siunausta.toisaalta ainut asia millä on väliä on se että siunaako Jumala nämä homosuhteet ja koska ne ovat Jumalalle kauhistus niin sellaista ei tule tapahtumaan.Tosin sellainen pappi joka siunaa homoliitot on todella hukassa ja kaukana Jumalasta.
ettei homoliitot saa Jumalan hyväksyntää vaan ovat kauhistus Herran silmissä.
En ymmärrä miksi kirkon pitäisi vihkiä tai siunata homoliittoja.
Toki kirkko on maallistunut ja rappeutunut ja kaukana Jumalan sanasta muutoinkin joten eipä yllättäisi jos taas palvelun nimissä joustettaisiin.
Itse olen suhteessa naisen kanssa tällähetkellä ja toivon että me joskus voimmen virallistaa suhteemme, ja että se silloin vastaa normaalia avioliittoa.
Olen myös aika uskonnollinen johtuen siitä että olen kasvanut uskonnollisessa perheessä, isäni on pappi. Hänen oli vaikea hyväksyä suhdettani naiseen. Monesti olemme asiasta keskustelleet, ja hän minua rakastaa ja kunnioittaa ihmisenä, mutta ei ymmärrä suuntautumistani. Kuitenkin siis vierailemme vanhemmillani ystäväni kanssa yms. eli välit kuitenkin ihan asialliset ja äiti varsinkin minua ymmärtää.
En kuitenkaan itsekkään jaksa ymmärtää miksi kirkon pitäisi suostua vihkimään homopareja?? Raamatussa tuomitaan homot selkeästi. Ymmärrän että lain silmissä kaikilla tulisi olla tasa-arvoinen asema sukupuolesta ja kumppanin sukupuolesta riippumatta, mutta uskonto on mielestäni asia erikseen ja sen kuuluu noudattaa omaa "pyhää kirjaansa". Kyllähän siinä menee ukonnolta ja sen edustajilta mielestäni uskottavuus jos he taipuvat tekemään sellaista mikä heidän uskontonsa mukaan on kielettyä tai syntiä. Itse uskon kyllä Jumalaan, mutta kirkollista vihkimistä en juuri noista syistä halua. En kuitenkaan usko että joudun helvettiin vaikka raamatussa minut tuomitaankin. Raamattu on ihmisen kirjoittama kirja eikä suoraan Jumalasta. Se kuitenkin on ev.lut.kirkon ohjeena ja "lakina" joten mielestäni heidän kuuluisi sen mukaan toimia tai pettävät uskontonsa.
liittyisin ennemmin ortodoksiseen kuin luterilaiseen kirkkoon.
Ortodoksit ovat lähempänä raamatun sanomaa.
Jumalaan uskova ei-kristitty
Itse olen suhteessa naisen kanssa tällähetkellä ja toivon että me joskus voimmen virallistaa suhteemme, ja että se silloin vastaa normaalia avioliittoa.
Olen myös aika uskonnollinen johtuen siitä että olen kasvanut uskonnollisessa perheessä, isäni on pappi. Hänen oli vaikea hyväksyä suhdettani naiseen. Monesti olemme asiasta keskustelleet, ja hän minua rakastaa ja kunnioittaa ihmisenä, mutta ei ymmärrä suuntautumistani. Kuitenkin siis vierailemme vanhemmillani ystäväni kanssa yms. eli välit kuitenkin ihan asialliset ja äiti varsinkin minua ymmärtää.
En kuitenkaan itsekkään jaksa ymmärtää miksi kirkon pitäisi suostua vihkimään homopareja?? Raamatussa tuomitaan homot selkeästi. Ymmärrän että lain silmissä kaikilla tulisi olla tasa-arvoinen asema sukupuolesta ja kumppanin sukupuolesta riippumatta, mutta uskonto on mielestäni asia erikseen ja sen kuuluu noudattaa omaa "pyhää kirjaansa". Kyllähän siinä menee ukonnolta ja sen edustajilta mielestäni uskottavuus jos he taipuvat tekemään sellaista mikä heidän uskontonsa mukaan on kielettyä tai syntiä. Itse uskon kyllä Jumalaan, mutta kirkollista vihkimistä en juuri noista syistä halua. En kuitenkaan usko että joudun helvettiin vaikka raamatussa minut tuomitaankin. Raamattu on ihmisen kirjoittama kirja eikä suoraan Jumalasta. Se kuitenkin on ev.lut.kirkon ohjeena ja "lakina" joten mielestäni heidän kuuluisi sen mukaan toimia tai pettävät uskontonsa.
Myös minä olen suhteessa oman sukupuoleni edustajan kanssa ja ajattelen aivan samalla tavalla. Minä uskon Jumalaan. Uskon, että Jeesuksessa minulla on pelastus. Uskon, että pääsen taivaaseen Jumalan armosta. En usko hetkeäkään, että Jumala, joka on itse rakkaus, määrittelisi rakkauden synniksi.
Kukaan ei ole vaatinut edelleenkään homojen kirkkovihkimistä. Eikä tarvitsekaan. Mutta minä yksittäisenä homona ( hahah :D ) olen sitä mieltä, että jos joku pappi haluaa siunata homoparin heidän hääjuhlassaan tai muuten, niin hänellä tulisi siihen olla täysi oikeus eikä siitä pitäisi paisutella mitään kirkkoa repivää kriisiä. En väitä, että kaikki homot olisivat tätä mieltä tai haluaisivat näin toimittavan. Tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni.
Viitisen vuotta sitten tapasimme vaimon kanssa Raunon, ja vaimolla alkoivat heti hormonit hyrrätä ja lopulta tunteet alkoivat roihuamaan. Minullekin Raunosta tuli läheinen ystävä, kalakaveri ja luotettu kumppani. Mitään homostelua meillä ei ollut eikä tulekaan olemaan, me olllaan kumpikin sen verta miehisiä. Mutta kyllähän se hyvältä tuntuu nähdä kahden rakkaan ihmisen nauttivan toisistaan. Lopulta ostimme itsellemme yhdessä paritalon, meidän nimissämme toinen asunto, Raunolla toinen.
Tässä ollaan ja eletään, eikä mitään aikomuksia ole kenelläkään lähteä tästä lätkimään. Haluttaisiin kyllä tosissamme virallistaa tämä meidän perhe-elämämme, kirkossa mieluiten, kun se tapoihin tässä maassa kuuluu. Ihan irstaalta meistä näyttää, kun ihmiset mukasitoutuvat toisiinsa ja sitten parin vuoden päästä ollaan jo liittoa purkamassa. Paremmin me sitä avioliitto-oikeutta osaisimme käyttää kuin monet! Ja käytännössäkin sitä tarvittaisiin. Meillä on pieni perheyritys, jossa kaikilla kolmella on omat osuutensa. Olemme sopineet, että jos minä tästä lähden ensimmäisenä, Rauno virallistaa liiton vaimoni kanssa. Mutta mitä jos Rauno kuoleekin ensimmäisenä? Onhan Rauno tietysti testamentannut kaiken meille, mutta perintöverot ovat lain mukaan korkeammat.
Neljän kuukauden päästä meidän perheelle on syntymässä ensimmäinen lapsi. Biologisesta isästä emme tiedä, onko se Rauno vai minä. Eikä se kumpaakaan kiinnostakaan, sillä tämä lapsi on meidän kaikkien rakkauden hedelmä. Virallisesti minusta tulee nyt isä, mutta oikeasti kaikilla tulevilla lapsillamme tulee olemaan kaksi isää ja yksi äiti. Vielä kun saataisiin se paperillekin asti, jossei muuten, niin ainakin niiden perintöverojen takia: joskushan se tämä yritys lähtee meidän käsistämme jälkeläisillemme.
kun Jumalalle ne homoliitot on kauhistus joten kyllä Jumala ne silloin tuomitsee.Vaikka Jumala on rakkaus niin ymmärrät kai että Jumalassa on toinenkin puoli,hän on kaikkivaltias joka tuom itsee maailman synnit.Ja jos olet ottanut Jeesuksen vastaan pelastajanasi niin silloin tämän asian ymmärrät.Ainut tie Jumalan luo (taivaaseen)on Jeesuksen kautta.niinhän sitä raamatussa sanotaan että lopun aikana kaikenlainen synti pääsee valtaan ja niitä pidetään normaaleina,ja kyllä silloin pappi joka homoliitot siunaa on kaukana Jumalasta eikä ole ottanut Jeesusta herranaan vastaan.
Siksi, koska uskonnot ja kirkot ovat kaavoihinsa kangistuneita? Eihän naispappejakaan ole kaikkialla, mutta meillä on. Eikö ole hyvä olla edelläkävijä?
Siksi, koska uskonnot ja kirkot ovat kaavoihinsa kangistuneita? Eihän naispappejakaan ole kaikkialla, mutta meillä on. Eikö ole hyvä olla edelläkävijä?
että maailma on moniarvoinen eikä mikään ryhmittymä voi määrätä miten toisten pitäisi elää (jollei kyseinen elämä haittaa muita), ehkä jokunen uskova pystyy myös näkemään jotain hyvää siinä, että kohta homo ja lesbokin voi viettää ihan tavallista elämää, jossa heidän seksuaalisuutensa ei väritä ihan kaikkia asioita. Vaikka nyt työnsaantia, vrt. Johanna Korhosen tapaus. Ihan kohtuutonta on ollut se ryöpytys ja asenneilmasto missä homot ja lesbot ovat joutuneet elämään! Ja on hienoa että siitä päästään eroon. Ei kai nyt sentään ole niin, että uskovaisten mielestä tuollainen sorto on hienoa ja sallittua?
mutta onhan se myös sortoa uskovaisia kohtaan jos omista arvoista pitää luopua että homot saisivat siunauksensa.tätä keskustelua ei edes käytäis jos joku haluais saada siunauksen homoliitolle islaminuskosta ja muslimeilta ,miten kävis?
mutta onhan se myös sortoa uskovaisia kohtaan jos omista arvoista pitää luopua että homot saisivat siunauksensa.tätä keskustelua ei edes käytäis jos joku haluais saada siunauksen homoliitolle islaminuskosta ja muslimeilta ,miten kävis?
Tässäkin ketjussa jo kaksi jopa uskovaista lesboa (?) on ilmoittanut ettei halua kirkollista vihkimistä vaan juuri sen mistä tällä hetkellä väännetään, eli maistraattivihkimisen. Vai onko tämä kirkollisesta vihkimisestä itkeminen taas kerran vain pelottelukeino, jolla yritetään viedä huomio itse työn alla olevasta kysymyksestä eli tasa-arvosta maistraattivihkimisessä?
Mun mielestä kirkko saa itse päättää kenet vihkii, ihan kuin yhdistyksetkin saavat päättää kenet ottavat jäsenekseen. Aivan toinen asia onkin lain edessä oleva yhdenvertaisuus ja kirkon ja valtion erottaminen toisistaan.
Rekisteröity parisuhde vain halutaan muuttaa avioliittoa vastaavaksi oikeuksiltaan.