Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tehty inhottava ja perätön ls-ilmoitus. Miten asia etenee? :(

Vierailija
01.08.2010 |

Takana mielenterv.ongelmainen "ystäväni", jolla on itselläänkin ls-asiakkuus.

Otetaanko minun läheisiini yhteyttä? Ketkä kaikki saavat tietää siitä?

Minulla ei ole mitään ikävää taustaa, olen töissä ja asiat ovat mallillaan. Olen yksinhuoltajaäiti, joka on juuri alkanut seurustella uudelleen.

Tuntuu aivan valtavan pahalta, kun joutuu käymään tämän läpi epäoikeudenmukaisesti :(((

Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä sairaita ihmisiä, se ei ole sun syy.

Vierailija
2/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku aiheetta tekis tollasia ilmotuksia et nostasin syytteen perättömästä ilmiannosta ja välit poikki iäksi tähän tyyppiin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka uhkailee ls-ilmoituksella, jos en ole jostain asiasta samaa mieltä. Ennen lasta hän uhkaili tappamisella, mutta nykyään on aseena ls. Tosin hän ei ole edes tavannut lastani pariin vuoteen, joten en kanna huolta hänestä. Uskon kyllä että ls-viranomaisetkin tietävät tuollaiset mielenvikaiset ilmoittajat ja suhtautuvat asioihin järkevästi. Sano näkemiin tuolle ystävällesi.

Vierailija
4/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivarit. Nostaisin syytteen kunnianloukkauksesta. Nykyään kuule niin vajaita tarinoita ls-ilmotusista, että säälittää sossu täditkin kun oikeitakin töitä varmasti olisi.

Eräässä vuokrakerrostalokompleksissa mammat ilmoittelivat toinen toisistaan aina kostoksi kun joku oli ilmoittanut itsestään.

Tsemppiä sulle!

Vierailija
5/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä vuokrakerrostalokompleksissa mammat ilmoittelivat toinen toisistaan aina kostoksi kun joku oli ilmoittanut itsestään. i]

Niin, ei itsestään ole kukaan ilmoittanut :) vaan jos hänestä oli ilmoitettu.

Vierailija
6/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne tuollainen ilmoitus perättömästä ilmiannosta tehdään? Poliisille? Se voisi olla ratkaisu ja helpottaa omaa oloa. Välit tähän ihmiseen katkaisin.

ap

Vierailija
7/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tykännyt siitä, kun kaverini oli huomauttanut hänen kissojensa pissailusta jokapaikkaan ja sanoi että pitää ne sisällä :0

Heillä kävi vaan ne sossun ihmiset toteamassa, että kaikki on kunnossa eikä jatkotoimenpiteisiin ole aihetta.

Sulle sellainen neuvo, että pistäpä välit poikki tollaiseen "ystävään" ihan kokonaan.

Vierailija
8/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän itse kertoi minulle siitä.. Soitan heti ma:na sos.toimistoon ja kerron asiasta. Olen myös huolissani tämän ihmisen mielenterveydestä. Niin hullu juttu tämä on :(

Ei minulla itselläni ole syytä huoleen, mutta huolettaa, että otetaanko esim. isovanhempiin, uuteen miesystävääni, työpaikkaani yhteyttä? Kun maine on helppo pilata, mutta vaikeampi puhdistaa. Ystäväni toki tietävät, että tämä ei ole totta.

ap

Vierailija
9/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla!

Ilmoituksen tekijää ei sinulle kerrota, koska usein ilmoitukset ovat myös perusteltuja. Todennäköisesti viranomainen tosiaan toteaa asioiden hyvin. Viranomainen ei saa ottaa läheisiisi yhteyttä, eikä heillä ylipäätään ole työaikaa asiakkaidensa mustamaalaamista varten.

Lastensuojelu, kuten kaikki sosiaalitoimi, on melkoisen raskaasti kuormitettu organisaatio. Arvelisin että saat niiltä aika vähän huomiota. Jos he arvelevat ilmoituksen olevan perusteltu, he varmaan soittavat ja kysyvät asiaa sinulta tai pyytävät käymään siellä toimistossaan. Jossakin tapauksessa viranomainen saattaa käydä kotonanne, mutta eivät he ihmisten kodeissa yhtenään juokse. Suhtaudut kuten viranomaisiin suhtaudutaan: kuivakkaan asiallisesti. Minusta sinä voit aivan suoraan sanoa viranomaisille, että sinua vastaan on tehty perätön ilmoitus kiusaamismielessä ja että vastaisuudessa toivot että moisilla ilmoittelijoilla on konkreettisia todisteita takanaan, ennen kuin teidän perheeseenne puututaan.

Jos lastensuojelu tekee jotakin täysin järjettömän kohtuuttomia päätöksiä, niistä valitetaan hallinto-oikeuteen. Tällaista riskiä ls tuskin ottaa kovin helposti. Oikeudessa kränääminen on kallista myös viranomaisille.

Vierailija
10/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuta ku vaan poliisille teet rikosilmoituksen. Loppuu sen hullun terrorisointi siihen paikkaan, jos et nyt toimi se tekee susta vaan lisää ilmoituksia. Sairas mikä sairas...

Vierailija
11/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempiin, miesystävään jne. ei tietenkään oteta yhteyttä.

Siitä en ole varma ottavatko yhteyttä päiväkotiin ja kouluun. Riippuu ehkä tapauksesta tarviiko ottaa yhteyttä.

Vierailija
12/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei ota sivullisiin yhteyttä. Mitä tarvetta sillä olisi juoruta sinun vanhemmillesi, miesystävällesi tms? Sen sijaan sitä kiusallaan ilmoituksen tehnyttä voi hiukan pänniä, koska todennäköisimmin ilmoitus ei johda yhtään mihinkään. Arvaas, onko siellä lastensuojelijoiden toimistossa kokemusta turhasta valittelusta?

Periaatteessahan tuo ilkeä ilmoittelija voi levittää juorua ihan kuinka paljon vain. Sinä voit kuitata asian toteamalla että lastensuojelu otti yhteyttä, tarkasti asian ja totesi kaiken olevan asiallisesti. Se paskanpuhuja siinä lopulta näpeilleen saa joka tapauksessa.

Asiasta voi kaiketi tehdä rikosilmoituksen. Turhat lastensuojelujuorut kuormittavat yhteiskuntaa ja loukkaavat kunniaasi. Tosin sinulla pitää olla aika vankat näytöt, että kuka sen ilmoituksen teki, missä ja milloin ja millä tarkoituksella. Ehdotan että annat asian olla. Viranomainen ottaa yhteyttä jos ottaa. Tyhjänpuhujaan alat pitää riittävää etäisyyttä, etkä puhu hänelle mitään mistään muusta kuin välittömän turvallisuuden vuoksi täysin pakottavasta syystä.

Vierailija
13/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tekisin niin, että äänittäisin vaikka puhelimella tilanteen, missä saisin sen myöntämään tämän. Ton kun veisit poliisille ja sossuun todisteeksi niin eipä olisi epäilyksiä senkään suhteen...

Vierailija
14/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkaisevista viesteistänne! Kyllä tästä selvitään. Tosiaan, mitään yhteyttä en aio tähän ihmiseen enää pitää, olin aiemmin vain liian luottavainen.

Harkitsen tuota rikosilmoitusta.

ap

Vierailija
15/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ihan itse uskoo, että jotain hyvin ikävää on tapahtunut ja teki sitten "huolissaan" ls-ilmoituksen. Mutta mitään järkeviä perusteluja ei hänellä ollut. Omassa päässään on kehitellyt.

ap

Vierailija
16/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten siitä ei mitään sen kummempaa seuraa.

Vierailija
17/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nykyään kai joutuvat tekemään lastensuojelutarpeen selvityksen aina, jos ilmoitus tehdään.

Selvitys on kasa paperia, voinee hoitua ihan soittamallakin, mutta sinuun ja ehkä lapseen ottavat yhteyttä. Jos lastensuojelutarvetta ei ilmene, case closed, jos ilmenee, he tarjoavat sinulle tukitoimia ja asiakkuutta.

En usko, että voit nostaa kannetta perättömästä ilmiannosta tässä tapauksessa. Lastensuojelutarpeen selvitys ei ole sama asia kuin rikosilmoitus tai julkinen kunnianloukkaus.

Vierailija
18/18 |
01.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, selvitin itsekin asiaa ja kunnianloukkaus tosiaan täytyy olla julkinen, jotta siitä voi rikosilmoituksen tehdä.

ap