Pesen vaatteet ja vaipat Omo Naturalsilla. Onko se syy negatiiviseen palautteeseen Huutiksessa?
Se on hajusteellinen nestemäinen pesuaine. Onko se oikeutettu syy, negatiiviseen / neutraaliin palautteeseen?
Kommentit (41)
...mutta ei kai pelkkä haju tee vaipoista käyttökelvottomia?
Näkyykö ulospäin, vuotaako vaipat vai mitä?
kestovaipat ymmärrän, väärällä pesulla ne on käyttökelvottomia.
itse laittaisin ainakin neutraalin palautteen jos pesty väärin. Kestovaipat pitää ehdottomasti pestä aineilla, jotka eivät tuki imevyyttä.
Omo, Bio Luvil, Serto tai mitkään nestemäiset pesuaineet eivät tuki vaippoja. Ei hajusteelliset sen enempää kuin hajusteettomatkaan. Eikä se lisätty tuoksu imukykyä tuki!!
Huuhteluainetta ei saa käyttää, se silottaa kuidut ja heikentää imukykyä.
Vaippojen ja vauvanvaatteiden pesu hajusteellisella pesuaineella on kyllä hölmön hommaa. Itse saan hirveän päänsäryn niistä ja vauvan pyykkiä en ikinä pesisi hajusteellisella.
Vaippojen ja vauvanvaatteiden pesu hajusteellisella pesuaineella on kyllä hölmön hommaa. Itse saan hirveän päänsäryn niistä ja vauvan pyykkiä en ikinä pesisi hajusteellisella.
vaan pesevät kaikki perheen pyykit samassa koneessa.
Optisista kirkasteista on kyse ainakin kestovaippainfon mukaan ja sitä löytyy esim. omon aloe verasta. Kyse on siitä, että kosteussulut eivät sitten välttämättä enää toimi.
kaikki huutiksesta ostamani vaatteet heitän ensitekijöiksi koneeseen ja pesen.
Siis oikeasti, jos ostaa käytettyä tavaraa, saa käytettyä. Jos haluaa ostaa hajuttomia vaatteita voi mennä vaatekauppaan.
Inhoan Bio Luvilin ja jonkin muunkin (en muista merkkiä) nestemäisten pesuaineiden hajua MUTTA ei tulisi mieleenkään antaa negatiivista tai edes neutraalia palautetta moisen takia. Vaatehan on joka tapauksessa puhdas.
Lemmikkieläinten karvat ja röökin haju ovat asia erikseen, niistä pitäisi mielestäni mainita.
kirppiskäynti. Yhdessä pöydässä oli myynnissä likaisia lastenvaatteita. Ihan todellakin likaisia, pesemättömiä. Mm pesemättömiä/pissatahraisia pikkupöksyjä ja sitteri täynnä puklua.
Sitteriin tartuin vielä todella reippaasti ja hätkähdin siitä lähteneestä lemusta ja sen tahmaisuudesta :-( Samalla huomasin ne vaatteet :-( YÖK!!
ja laitoin kommentiksi, että "yleensä vaatteet pestään ennen käyttöä ja käytön jälkeenkin, jos tämä ostaja ei vaatteitaan koskaan pese, en valitettavasti voi asialle mitään"
Optisista kirkasteista on kyse ainakin kestovaippainfon mukaan ja sitä löytyy esim. omon aloe verasta. Kyse on siitä, että kosteussulut eivät sitten välttämättä enää toimi.
sitä Omo Naturalsia, joka on keltaisessa purnukassa.
Vihreä on sitä Aloe Veraa sisältävää, ei tämä keltainen.
ap
En ihan heti löytänyt kestovaippainfosta...
Imuja nyt kait voi pestä millä vaan, mutta noita kuoria ja taskuja.
joka oli pesty hajusteellisella pesuaineella. Viisi pesua, tuuletus (viikko pakkasessa) eikä mikään muukaan poistanut sitä pesuaineen löyhkää takista.
Mielestäni pesuaineen tuoksu, jota ei ole kohdekuvauksessa mainittu, on peruste negapalautteelle huutiksessa. Meidän takkimme lensi lopulta roskiin. Hajusteettomiin pesuaineisiin tottuneelle pesuaineen löyhkä on kauhistus
Niidenhän ei kuulu imeä mitään. Entä taskuvaippa, jossa kuivaliinaneulos sisäpintana, jos pesty väärällä aineella eikö päästä pissaa läpi? Sorry tyhmät kkysymkset.
itse laittaisin ainakin neutraalin palautteen jos pesty väärin. Kestovaipat pitää ehdottomasti pestä aineilla, jotka eivät tuki imevyyttä.
Niihin ei saa käyttää huuhteluaineita. Pesuaineista en osaa sanoa, kun käytetään aina Erisanin nestemäistä pyykinpesuainetta. Siinä lukee erikseen vielä, että soveltuu kestovaippojen pesuun.
Tästä näkee ne pesuaineet, jotka sopii kestovaipoille.
http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/pesuaineet/
Ja alkuperäiselle sanoisin, että kyse ei nyt ollut siitä, että mitä hajua käytät eli onko keltaista vai aloeveraa vaan siitä, että mitä pesuaine sisältää. Luultavasti se sun keltainen sisältää myös optisia kirkasteita siinä missä tuo aloeverakin ja silloin kaikki yllä kirjoittamani pitää paikkansa.
Meillä on käytetty Erisanin jauhemaista colour pesuainetta niin pyykille kuin vaipoillekin. Se on kotimainen fosfaatiton ja zeoliititon eli en ole keksinyt parempaa ainetta.
Itse ostin huutiksesta vaippapaketin eikä ilmoituksessa oltu mainittu mitään pesuaineista. Mistä tiedän onko pesty asianmukaisesti?
Kuinka paljon te käytätte pesuainetta jos vaatteet haisevat pesuaineelle? Minä kävin juuri keräämässä narulta eilen pesemäni vaaleat pyykit ja ei ne kyllä miltään haisseet. Haistoin myös pesuainetta (Ariel Gel) ja se kyllä tuoksui. Laitatteko sen pesupallon täyteen pesuainetta? minä yleensä laitan vähän vähemmän kuin ohjeissa (koska ne firmat tietty haluavat että aine kuluu mahdollisimman nopeasti loppuun) paitsi tahroille laitan suoraan ainetta ja lasten pyykkiin muutenkin enemmän.
Itse ostin huutiksesta vaippapaketin eikä ilmoituksessa oltu mainittu mitään pesuaineista. Mistä tiedän onko pesty asianmukaisesti?
on helppo tunnistaa käytössä. Se ei toimi, kuten pitäisi. Imuosa ei ime, vaan on "tukossa", pissat tulevat läpi. Kosteussulut eivät pidä. Imujen "avaamiseen" on Kestovaippainfon sivuilla vinkkejä.
Käytetyissä vaipoissa kosteussulkujen pitämättömyys voi johtua myös käyttöiästä, eli vaippa on käyttöikänsä loppupäässä.
on helppo tunnistaa käytössä. Se ei toimi, kuten pitäisi. Imuosa ei ime, vaan on "tukossa", pissat tulevat läpi. Kosteussulut eivät pidä. Imujen "avaamiseen" on Kestovaippainfon sivuilla vinkkejä.
Käytetyissä vaipoissa kosteussulkujen pitämättömyys voi johtua myös käyttöiästä, eli vaippa on käyttöikänsä loppupäässä.
Näkyykö ulospäin, vuotaako vaipat vai mitä?