Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua kypsyttää tää uusperhe-elämä

Vierailija
30.07.2010 |

Miehen lapset asuu meillä. Mies keskustelee heidän asioistaan lapsien äidin kanssa. Minä en esim. tiedä, milloin on pelireissuja, kunnes he lähtevät sinne. En tiedä, mitkä vkl tai juhlapyhät he ovat täällä ja mitkä äitinsä luona, kunnes heidän äitinsä on oven takana.

Yleensä kuulen, että mies on lähdössä työmatkalle tai jonnekin illanviettoon silloin, kun hän puhuu jonkun kanssa puhelimessa. Sitten hän ottaa nokkiinsa, kun valitan, että vois sitä mullekin kertoa. Silti odotetaan, että mä hoidan miehen lapset, kun hän on poissa.

Mulla on alkanut tulla sellanen hällä väliä asenne koko tätä perhettä kohtaan. En viitti suunnitella mitään menoja. En oo kiinnostunut lapsien asioista. Tuntuu, että elän omaa erillistä elämää saman katon alla.

Mitä mä voisin tehdä tälle tilanteelle (muuta kun lähteä lätkimään)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin lapsi on menossa äidilleen. Voin jopa äidin kanssa sopia niistä jos on tarvis. Ja merkkaan ne kalenteriin. Se taas ei ole pelkästään uusperheen ongelma jos miehesi ei kerro sulle omia menojaan, se on parisuhdeongelma.

Vierailija
2/5 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ja exä ei ole syyllisiä, eivät he voi tietää, että mies ei sinulle puhu. Tosin luultavasti ero on tullut juuri siksi, että mies tulee ja menee omia aikojaan, niin ennen kuin nytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon merkataan lasten ja omat menot, työvuorot jne. ja tietysti se, kumman vanhempansa luona lapset kulloinkin ovat.

Oisko keskustelun paikka miehesi kanssa?

Vierailija
4/5 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku neuvoikin olemaan lasten äitiin yhteydessä, onnistuuko?

Voit tietysti ilmoittaa miehelle, ettet ole enää automaattisesti käytettävissä lastenhoitotehtäviin, vaan kaikki päivät tulee sopia kanssasi etukäteen.

Ottakaa käyttöön kalenteri, mihin merkkaatte lasten menot ja miehen menot sekä lasten hoidontarpeen ym kaikkiin vaikuttavat asiat.

Jos mikään muu ei auta, seuraavan kerran kun kuulet miehen järkkäävän jotain menoa, ilmoita että olet jo sopinut itsellesi menoa tuolle ajankohdalle ja että miehen on järkättävä lapsille hoitaja jos aikoo itse mennä. Ja muista mennä kanssa, ole yhtä arvaamaton kuin mies. Äläkä kerro etukäteen.

Vierailija
5/5 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostinkin aikoinaan sellaisen, mutta sitä täytin kuitenkin vain minä. Ja nykyistä kalenteriakin minä täytän. Pitää vaatia, että mies alkaa laittamaan siihen myös nuo jutut.

Kuten 5 kirjottaa, olen joskus miettinyt, että pitäisi tosiaan kehittää jokin meno, josta en kerro etukäteen. Saisipa maistaa omaa lääkettään. Mutta aina on tullut kaikista kerrottua. Oon ollu liian nössö.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi