Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisköhän meidän perheestä tehdä lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
29.07.2010 |

Meillä esim. näin kesäaikaan (kun ei koulua) nukkumaanmenoaikoja ei käytännössä ole laisinkaan. Esikoinen (9 v.) on nukahtanut näköjään sohvalle, ehkä tunti-pari sitten. Kannan hänet sänkyynsä, jahka itse menen nukkumaan tunnin-parin päästä.

Nuorin lapsistamme (2 v.) valvoo vielä, puuhailee isänsä kanssa jotain leluautoilla. Nukahtaa hänkin joko jonnekin lattialle leikkeihinsä, tai sitten jaksaa valvoa niin kauan kuin mekin ja tulee nukkumaan yhtäaikaa kanssamme.

Keskimmäinen (5 v.) on mennyt omaan sänkyynsä jossain vaiheessa, nukkuu jo.

Aamulla ei ole kiire mihinkään, lapset saavat heräillä omaan tahtiinsa, yleensä tämä tarkoittaa klo 8 - 11.

Tänään laitoin lämpimän ruoan, mutta viimeisestä lämpimästä ruoasta on mennyt varmaan jo viikko. Leipää, hedelmiä, jogurttia koitan tyrkyttää lapsille muutaman tunnin välein, tai jos valittavat että on nälkä.

Kenenkään lapsen hampaita ei ole pesty pitkään aikaan. Toisinaan tässä on ryhdistäydytty joksikin aikaa, mutta nyt ei ole jaksanut taas panostaa.

Ulkona ei olla käyty tänään ollenkaan, paitsi esikoinen oli itsekseen pihalla jonkin aikaa. Toisinaan ulkoillaan säännöllisesti, kesäisin enemmän kuin talvisin, mutta nyt helteillä ollaan oltu aika paljon sisällä. Tai autossa matkalla jonnekin. Mummolassa käydessä ollaan paljon ulkona.

Siinä oli kaikki epäkohdat, joista tunnen toisinaan syyllisyyttä. Kuulostavatko ihan kamalalta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä siinä illalla, mutta päivän mittaan kyllä, tänäänkin kaksi nuorempaa istui pitkät ajat sylissäni kun istun sohvalla telkkaria katsomassa, ja vanhin kiehnäsi kyljessä/kainalossa :) ap

Vierailija
22/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinaan pesen hampaitani monta viikkoa putkeen joka aamu ja ilta ja käytän hammaslankaa. Yleensä tällöin pesen myös lasten hampaat aina iltaisin tarkasti.

Mutta sitten saattaa olla taas monta päivää putkeen ettei pestä lasten hampaita.

Omat hampaani pesen vähintään joka toinen päivä, en pysty kauempaa olla pesemättä.

Isompia lapsiakin siis patistelen kyllä hampaiden pesuun, mutten sitten aina jaksa valvoa että sitä käskyä noudatetaan...

Meillä taitaa olla kaikilla yllättävän hyvä hammasluu/kiille/sylki (mikä siihen nyt vaikuttikaan) kun reikiä ei ole kenelläkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia juon noin kolme-neljä kertaa vuodessa, silloinkin kohtuudella, muulloin en juo ollenkaan (en edes saunakaljoja/viinilasillisia tms.)

ap

Juotko runsaasti alkoholia?

Vierailija
24/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lomailu tarkoita sitä, että täytyy aivan flegmaattiseksi heittäytyä?

Vierailija
25/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse et tykkää olla montaa päivää hampaita pesemättä, niin miksi lapsesi tykkäisivät? Haluaisitko itse nukahtaa milloin minnekin lattialle? Sun pitäisi kohdella lapsiasi lapsina eikä minään rappioalkoholisteina.

Vierailija
26/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään pakollisia rutiineja laisinkaan.

Niin ja siis ei meillä nyt ihan flegmaattisia olla, tänään olen kuitenkin töllön katselun lomassa mm. pessyt pyykkiä, järjestellyt, tiskannut, täyttänyt astianpesukonetta ja pyyhkinyt pöytiä useampaan kertaan.. sellaista normaalia, mitä joka päivä joutuu tekemään :)

ap

Ei kai lomailu tarkoita sitä, että täytyy aivan flegmaattiseksi heittäytyä?

Vierailija
27/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehotan menemään itse hammaspesulle, mutten jaksa sitten aina noudattaa ja valvoa kehoitustani.. Kai ne lapset menisivät itse hammaspesulle, edes siitä kehoituksesta, jos likaiset hampaat heitä inhottaisivat...

Niin ja siis muistan kyllä lapsuudesta että itsekin usein nukahtelin olkkarin sohvalle, musta se oli itseasiassa jotenkin ihanaa. Sai nukkua siinä vanhempien läsnäollessa. Ja tiesi että isä kantaa kuitenkin jossain vaiheessa sänkyyn :)

ap

itse et tykkää olla montaa päivää hampaita pesemättä, niin miksi lapsesi tykkäisivät? Haluaisitko itse nukahtaa milloin minnekin lattialle? Sun pitäisi kohdella lapsiasi lapsina eikä minään rappioalkoholisteina.

Vierailija
28/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kyllä taas nää "täydellisten" äitien vastaukset...

Mäkin oon mietttinyt tota nukkumisjuttua. Meillä 6v hoitopoika menee hyvin nukkumaan klo 21 nyt kesällä. Oma poika 2v on taas aina ollut huono nukahtaja vaikka yön nukkuukin hyvin. nyt kesällä on pari kertaa saanut jäädä sohvalle viereen, siinä touhunnut ja nukahtanut siihen klo 22-23. Mulla ollut "huono äiti"tuntemuksia tästä, mutta eipä se sänkyyn nukahtais sen aiemmin vaan pahimmillaan huutais pää punaisena ja hikisenä.

Ruoan suhteen meillä aika sama meininki. Kotona jos ollaan,teen lämpimän ruoan. Usein ollaan kuitenki aamusta iltaan ulkona ja silloin syödään vaan leipää, hedelmiä tms. tämä siis nyt kesällä. arkena ihan eri juttu.

hampaidenpesu on tärkeää,mutta huomaan että se vaan usein unohtuu kun on kaikkea tohinaa.

Meillä yritetään pitää tietty rytmi, iltapala,pesut ym aina samaan aikaan,mutta onko se nyt oikeasti niin justiinsa?miks lapsi pitää väkisin laittaa nukkumaan kun toinen on kuin vanhempansa, aamun torkku ja illan virkku!?

kesällä pitää nauttia kesästä ja lomasta eikä juosta aikataulujen perässä!

Vierailija
29/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien velvollisuus on huolehtia lapsen perustarpeista: riittävä ja säännöllinen uni, säännölliset, terveelliset ja monipuoliset ateriat ja turvallisuuden tunteesta.

Jugurtilla ja leivällä lasten aivot eivät kehity normaalisti!

Sääliksi käy, sietääkin tuntea syyllisyyttä.

Sinuna soittaisin neuvolaan ja juttelisin näistä asioista, mitkä pistävät omaatuntoasi. Ihan lapsienne parhaaksi.

Vierailija
30/33 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa kirjoitettiin: Käy naapurissa syömässä kun äiti ei laita lämmintä ruokaa.

Vierailija
31/33 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aloittajan perheelle nykyään kuuluu?

Vierailija
32/33 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta perhe-elämältä, tuollaista jaksaisi itsekin.

Vierailija
33/33 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän aloittajan perheelle nykyään kuuluu?

Eiköhän nuo lapset ole otettu huostaan jo aikoja sitten. Syytä ainakin olisi ollut.