Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok lähteä baariin 2 viikkoa synnytyksestä?

Vierailija
29.07.2010 |

Olen vähän ihmeissäni, kun kuulin, että kaverini on viikonloppuna lähdössä baariin. Ja hänellä tosiaan on 2 viikon ikäinen vauva. Isä hoitaa tietty vauvaa sillä aikaa, mutta jotenkin koko ajatus on minusta outo!

Muistelen itseäni, kun lapset on olleet vastasyntyneitä, niin ei kyllä käynyt mielessäkään lähteä mihinkään. Siellä sitten jälkivuodon ja tihkuvan maidon kanssa tilaat drinksuja, huh. Kuitenkin siis kyseessä on nyt yli 30-v nainen, ei mikään teiniäiti... En oikein tiedä miten tuohon suhtautuisin, en siis ole hänelle asiaa oikeastaan mitenkään kommentoinut.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastuttaa miten äidillä voi olla edes mielessä baari kun pieni vauva! sääliksi käy vauvaa, tuskin on kovin syvä kiintymyssuhde äidillä... :/

Äiti ei ole kaikki kaikessa. Ei kyllä itselle olisi tullut mieleenkään, mutta jos olisi, mieheni osaisi hoitaa vauvan ja hyvin. Luottaisin häneen 100%:sti.

mutta mun mielestä vauvan ja äidin suhde on jotain syvällisempää kuin hoitamista. ja siksi ihmettelen miten joku haluaa mennä baariin jos kotona jotain noin tärkeää. mut jokainen joo tyylillänsä.

yhtä syvällistä kuin äidin ja lapsen :) Imetyksestä huolimatta, meidän lapset ovat olleet niiiin isin vauvoja että huh huh :) Ja vaikka minä pääasiallisesti heidät olenkin hoitanut. Mutta säännöllisin väliajoin isi-lapsi aikaa tekee ihmeitä :)

Vierailija
2/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisko oli baarissa kännäämässä lauantaina (kolmas lapsi ja pääsi perjantaina kotiin). Minä hoidin vauvan ja isommat sisarukset (2 ja 4v.) Sisko pyys mua auttamaan lasten- ja kodinhoidossa viikonlopuksi. Melkosena yllätyksenä tuli kun illalla ilmotti että lähtee miehensä kanssa baariin. Olin silloin 18v...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kaksi viikkoa synnytyksestä muutamalla oluella ystävieni kanssa. En siksi, että olis kummemmin menojalkaa vipattanut tai alkoholi olis jotenkin tosi tärkeää, vaan halusin yksinkertaisesti nähdä ystäviäni kahden viikon sairaalareissun jälkeen. Paikkakunnallamme ei ole kivoja kahviloita mutta tasokas olutbaari löytyy. En oikein jaksaisi selitellä valintojani tuollaisille ihmettelijöille mutta teinpä sen silti :)

Vierailija
4/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastuttaa miten äidillä voi olla edes mielessä baari kun pieni vauva! sääliksi käy vauvaa, tuskin on kovin syvä kiintymyssuhde äidillä... :/

Vierailija
5/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa maa. Eikä asia kuulu sinulle mitenkään.

Vierailija
6/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juttelin baarissa naisen kanssa, joka aiemmin päivällä oli joutunut synnyttämään täysikäisen kohtuun kuolleen lapsensa.

Vierailija
7/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ole kaikki kaikessa. Ei kyllä itselle olisi tullut mieleenkään, mutta jos olisi, mieheni osaisi hoitaa vauvan ja hyvin. Luottaisin häneen 100%:sti.

Vierailija
8/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taitaa olla taas synnytysmasennus iskenyt. Kuten aiemmissakin lapsivuodeaikana.

No, bilettämällä se paranee.

Vierailija
9/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä olisi tullut mieleenikään tehdä noin. vauva jo vuoden ikäinen enkä oo vieläkään käyny baareissa, ei oo vaan kiinnostunu. kukin tavallaan...

Vierailija
10/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä vauvan ja äidin suhde on jotain syvällisempää kuin hoitamista. ja siksi ihmettelen miten joku haluaa mennä baariin jos kotona jotain noin tärkeää. mut jokainen joo tyylillänsä.

Vierailija
11/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin taplaa tyylillään. Tuleehan siinä mieleen, että ei taida äiti oikein äitimäinen olla..ts. muut asiat tärkeämpiä kuin pieni vauva.

Vierailija
12/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse iemtin 1 v 4 kk, jolloin ei juonut mitään alkoholia.

Vierailija
13/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuukautta vaille 18 kun lapseni syntyi. Ja mun mies halus lapsesta huolimatta viedä mut kuppilaan koska mulla oli niin hyvin lypsettyä rintamaitoa pakasteessakin ja oli puhunut että mun äiti hoitaa vauvaa sen aikaa.

Noh, pitkään se sai mua maanitella että suostuin ja kun lähtemisen hetki koitti, mä itkin että kai ne oikeesti pärjää ja että mulla on tosi hölmö olo että teen nyt jotain ihan väärää!

Kuppilaan mentiin ja oltiin lopulta 3h ja join yhteensä 3 annosta alkoholia, ja lypsin koko yön maidot pois. Aamun ja päivänkin vielä koska pelkäsin että lapseni saa alkoholia.

No, toisten lasten kohdalla en ole suostunut kapakkaan lähteen ennen kuin lapsi ollut isompi.

Ei se ole luonnollista lähtee baariin jos on muutaman viikon ikänen vauva kotona.

En vain halunnut sillon tuottaa miehelle pettymystä kun niin monta vuotta kuiten odotti että yhdessä sitten mennään ottaan parit.

Eli kokemus sanoo ettei ole ok. Ei ollut ok vaikka olin teini-äiti. Itkua väänsin ovella ja hirvee morkkis oli kun lähdin. Vaikka kaikki sano että ei haittaa mene vain käymään. Ja vauva oli nukkunut koko sen ajan kun oltiin poissa, ja itse hoidin loppu-yön ja seuraavana päivänäkin. Mutta silti! Oli vain luonnon vastasta minusta!

Vierailija
14/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vedetään koomaperseet joista ei toivuta vuorokauteen. Tuore äiti ei voi ottaa tunnin-parin taukoa imetyksestä mitenkään tai jo on kiintymyssuhteissa vikaa.

Oletteko te susityhmiä vai vain alkoholisteja?

Vierailija
15/35 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ymmärrän, että kävisi vaikka kaverinsa polttareissa poikkeamassa autolla tai jotain, mutta ei ryyppäysreissu mene tajuntaan.

Tuttu äiti muuten meni baariin lapsen ollessa 3 päivää! (eli kotiutumispäivänä) Seuraavan kerran vauvan ollessa viikon jne. Epäilen, että päässä jotain ongelmaa. Heillä kävi kotiapua kaupungin puolesta melkein päivittäin ja isäkin oli vielä työttömänä kotona. Ei varmasti ollut ihan kunnossa ja ole ymmärtänyt, että ennen lasta oli ollut vakavia mt-ongelmia. Nyttemin lapsi jo 8 ja on tuntuu ihan vastuuntuntoiselta äidiltä!

Vierailija
16/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, baareissa käynti ei kiinnosta, mutta olisi kyllä mahtava lähteä kavereiden kanssa muutamalle oluelle. 3h menisi helposti ihan normaalille tasapainoiselle äidille jolla useampi lapsi ja helppo vauva.

Muutenkin käyn melkein joka päivä kirjastossa sen 1-2h rentoutumassa tästä sirkuksesta. Vauva nukkuu paljon eikä ole moksiskaan vaikka isä sitä hoitaa.

Vierailija
17/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos tarvii päästä hetkeksi tuulettuun jos on kovin kiinni ollut vauvassa ja kotona, mutta happihyppely tekisi tuoreelle äidille paljon parempaa kuin baariin meneminen. Jotenkin kuulostaa keskenkasvuisen touhulta!

Vierailija
18/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuten polttarit tms., jonne tuore äiti menee vain poikkeamaan nopeasti, eikä suinkaan aukasusta pilkkuun -nollausreissu. Jos nyt ihan ryypille menossa niin on kyllä kovat poltteet baariin sitten, itse en kyllä ihan noin nopealla aikataululla lähtisi ja hiukka tulee mieleen onko äidillä kaikki ihan ok...

Vierailija
19/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintahan tuo. Kyllä minäkin halusin omaa aikaa hyvin pian syntymän jälkeen ja isä hoiti lasta muutamia tunteja itsekseen. Periaatteessa tuon ajan olisi voinut baarissakin viettää, jos olisin halunnut tai jos olisi esim. joku hyvä bändi esiintynyt, kaverin synttärit tmv. Tarviiko siellä perseitä vetää?

Ja ei imettäminen tarkoita ettei alkoholia saisi juoda ollenkaan. Eihän sitä pakko ole juoda, mutta jos on muutenkin tykännyt ottaa silloin tällöin muutaman, niin imetys ei sitä estä (toisin kuin raskaus). Täällä aina "pyhimykset" huutelee, kun muutenkin ottavat vain kerran vuodessa 1 siiderin ja ovat silloin hassunhauskassa "pikkuhiprakassa", mistä riittää iloa taas pitkään.

Ei alkoholi mihinkään tisseihin/maitoon varastoidu vaan haihtuu pois kuten verestäkin. Kunhan ei vain kännissä imetä/hoida lasta.

Vierailija
20/35 |
30.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti joutuisi esim. sairaalaan yhdeksi yöksi, niin kukaan ei lässyttäisi mitään kiintymyssuhdeiden pilalle menosta mitään. Mutta kun äiti menee peikkopaikkaan nimeltä baari, niin johan on vauvan elämä siitä pisteestä asti pilalla.

Ihan kun se siitä paikasta riippuisi.

Itse en menisi baariin kun ei ne muutenkaan kiinnosta, mutta jos se on jollekin paikka missä haluaa tavata kavereitaan ja ottaa muutaman niin ok. Baariin menokaan ei välttämättä tarkoita, että räkäposkella pitäis riekkuu, monet osaa olla asiallisestikin.