Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö tupakoiva odottaja laittaa pakkohoitoon?

Vierailija
29.07.2010 |

Onhan tupakkakin päihde ja varsinkin oman tyttäreni ystäväpiirissä nuoret odottajat polttavat, koska neuvolassa sanotaan lopettamisen aiheuttaman stressin olevan pahempaa vauvalle. Tottako?

Itse olen todella neuvoton tässä asiassa, sillä tytöt eivät minua kuuntele. Itse odotin 80-luvulla ja silloin ajateltiin, että nollatoleranssi KAIKKIEN päihteiden kanssa on suositeltavin.

Mitä mieltä olette, pitäisikö päihdeäitien pakkohoitolaki ulottaa myös tupakoiviin odottajiin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole ääliö.

Vierailija
2/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on saatana urbaanilegendaa ja jotkut tyhmät uskoo siihen!!!

Ihmiseltä kuolee puolisokin raskausaikana ja se stressikään ei tapa lasta.

Tupakan lopettaminen tuntuu vaan ja ainoastaan naisessa.

Lapseen menee kaikki tupakan aineet, lapsi jo kohdussa jää koukkuun, siinä missä lääkkeille, viinalle ja huumeille.

Syntynyt lapsi ei enää saa tupakkaa ja lapsi huutaa tupakkaa, ei maitoa.

Olen raskaana lopettanut tupakanpolton, ihan vaan koska minulla on oikeus myrkyttää oma kroppa, ei lapseni.

Mutta vastaus kysymykseen: ehdoton kyllä.

Ja jos lapseni joskus röökaa raskaana ollessaan niin vien sen itse tukasta kiikuttaen johonkin koppiin.

Tälläset äidit, ei ne jumalauta tajua että siltä lapselta menee mm. lapsen hedelmällisyys!

Ja yhteiskunnan ei todellakaan pidä maksaa tälläsen k-pään lapsen hoitoja, ne pitää aiheuttajan maksaa ihan itse.

Jos ei ole kiinnostunut saako se oma lapsi joskus lapsia luontasesti niin pitää kyseenalaistaa koko henkilön vanhemmuus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piäisikö sellt laittaa jotka syövät rasvaista tai muuten epäterveellistä ruokaa!!!!

Vierailija
4/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on saatana urbaanilegendaa ja jotkut tyhmät uskoo siihen!!!

ja kätilötkin uskoo tuohon urbaanilegendaan, koska kahdelle mun kaverille on sanottu näin.

Vierailija
5/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelläkään odottajalla ei ole oikeutta tuhota jo syntymätöntä lastaan, ei yhdelläkään!!!

Ihan turhaa vinkua ja kitistä omista oikeuksista kun eivät edes sikiönsä oikeuksia puolusta tarjoamalla hänelle mahd hyvän ja terveen alun elämälle.

Halveksuttavia luusereita, valitan ja piste.

Vierailija
6/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin sanottiin neuvolassa että mielellään ei mitään ja tupakointi olisi suotavaa lopettaa. Ei minulle puhuttu mistään että olisi pahaksi jos lopettaisin. Mutta olen kuullut tuota myös muiden nuorten äitien suusta ettei muka saisi lopettaa!!

En voi käsittää miten se voi olla pahempaa kuin se että lopetat vetämästä myrkkyjä sisääsi ja sitä kautta lapseen.

Minun mielestäni noissa asioissa pitäisi olla paljon tiukempi. Ja varsinkin kun tunnen huumeidenkäyttäjiä jotka ovat olleet raskaana, niin neuvola ei heitä noteeraa sen kummemmin!!! Siinä kohtaa pitäisi olla että joko lähdet hoitoon ja lopetat huumeiden käytön tai lapsi otetaa sinulta pois kun se syntyy.

Vierailija
7/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etenkin rahat tähän? Entä, mikä olisi röökimäärä, montako pitäisi kiskoa että joutuisi sinne? Olisiko nollatoleranssi, 1-2 päivässä? 1-2 viikossa? Vai pitäisi polttaa yli 5 päivässä? Miten tätä valvottaisiin, mikäli odottaja valehtelisi ettei polta?

Otettaisiin neuvolassa kaikilta nikotiinitestit verestä? Entäs jos osa odottajista jättäisi sitten käymästä neuvolassa, kun ei haluaisi pakkohoitoon ja sikiö vaarantuisi ihan senkin takia.

Niin ja itse en polta, enkä mitenkään puolustele. Kunhan mietin käytännön ongelmia.

Vierailija
8/8 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin sanottiin neuvolassa että mielellään ei mitään ja tupakointi olisi suotavaa lopettaa. Ei minulle puhuttu mistään että olisi pahaksi jos lopettaisin. Mutta olen kuullut tuota myös muiden nuorten äitien suusta ettei muka saisi lopettaa!!

niin päin, että jos lopettaminen on hyvin vaikeaa, ei kannata väkisin yrittää lopettaa kuin seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä