Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksiikö kukaan kivan, maksuttoman yllätyksen lapsen nimipäivän kunniaksi?

Vierailija
29.07.2010 |

Huomenna olisi pojalla nimipäivä ja ei olisi rahaa ostaa yhtään mitään (eikä toisaalta nimipäivän kunniaksi mielestäni välttämättä tarvitsekaan). Keksittekö mitä kivaa maksutonta (jotain erilaista) voisi tehdä nimipäivän kunniaksi? Uimarannalla uimassa ollaan käyty liki joka päivä, joten se ei ole mitään erityistä, samoin leikkipuistoissa on käyty ja pyöräilemässä.

Poika on nyt 6v.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teette sitten kotona jonkun kivan piirakan tai kakun... Tai käytte torilta ostamassa.

Vierailija
2/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menette koko muu perhe herättämään poika huomisaamuna ja laulatte hänelle onnittelulaulun ja annatte syödä nimpparikakkua sängyssä.

Toinen vaihtoehto on nimpparipiknik, evääksi kakkua ja muuta herkkua (esim. keksit ja pop cornit ei paljoa maksa). Kohteeksi jokin uusi paikka, ei tuttu ranta.

Kolmas on "päivä kuninkaana". Poika saa päättää tekemistä koko perheelle: pelataanko jalkapalloa kaikki yhdessä, lautapeliä, mitä syödään, mitä katsotaan tv:stä. Päähän jo aamusta itse askarreltu kruunu, sen kuninkuuden ja päätäntävallan kunniaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "nimpparileivonta" niistä marjoista on oikein kiva idea.

Lisää?

ap

Vierailija
4/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Croissantteja yms.

Vierailija
5/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma 6-vuotias oli haltioissaan kun vein nimppareina aamupalan sänkyyn. Olin laittanut jotain extraa, muistaakseni leivoin mokkapaloja ja aamiainen sisälsi sitten leipää, mehua, mokkapaloja ja muutama juustonaksu. Edelleen puhuu tästä ja siitä on puoli vuotta aikaa.

Vierailija
6/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksien?

Vierailija
7/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää kun mulla on huono mielikuvitus, oikeasti ei mitään tullut itselleni mieleen... Mutta kiitos! Mammapalstaa parhaimmillaan :)

Vierailija
8/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lupaa pojalle aamulla, että leikit hänen kanssaan koko päivän mitä hän haluaa leikkiä tai pelata tms. Yhteinen aika varmaan olisi mukava juttu.

Vierailija
9/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisia.

Vierailija
10/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas on "päivä kuninkaana". Poika saa päättää tekemistä koko perheelle: pelataanko jalkapalloa kaikki yhdessä, lautapeliä, mitä syödään, mitä katsotaan tv:stä. Päähän jo aamusta itse askarreltu kruunu, sen kuninkuuden ja päätäntävallan kunniaksi.

en ole ap, mutta ton kopsaan heti, kun lapsilla on seuraava merkkipäivä!

Vierailija
11/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Luonnontieteellinen museo on tänään ilmaiseksi auki 16-18. Vai onko tyhmää mennä "vääränä" päivänä?

Vierailija
12/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä ehdotuksia olet saanut. Voisitko ostaa jonkun ihan pienen lahjan, vaikka pelikortit, palapelin, vihkon tai minitaskulampun? Tosin lahja ei nyt pakollinen ole. Ei ilmaista, mutta jätskilläkin käynti juhlistaa päivän.

Ilmaista puuhaa on kirjastossa käynti. Jos lapsi ei itse lue, voisit antaa hänen valita kirjan ja luvata illalla lukea sitä. Tai sitten voi koota kaikki pelit ja pitää yhteisen peli-illan. Tuon ikäiselle seikkailut ovat pop. Piirrä aarrekartta (tai tehtävärasteja) ja aarteeksi suuri karkkipussi. Saako jossain lähistöllä grillata makkaraa nuotiolla? Olisiko myöhäinen kuutamouinti mahdoton ajatus? Onkimaan?

Ja sitten kannattaa tutustua kaupunkinne tapahtumiin. Pääsisikö jonnekin museoon tai tapahtumaan ilmaiseksi? Tehkää jotain erilaista, menkää vaikka lepakkoretkelle.

Vierailija
13/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen nimivalinta pojalle.

Vierailija
14/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lapselle tärkeä henkilö, joka käy teillä harvoin tai ei ole koskaan käynyt. Kerhotäti, päiväkotikaveri, kaukaisempi sukulainen...

Vierailija
15/15 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset rakastaa näitä molempia, mutta olen hirveän laiska seisomaan hellan ääressä paistamassa.

Sitten kun joskus suostun, lapset ovat aivan innoissaan.

Meillä oli sama kun olin pieni. Äiti oli nihkeä letunpaistaja, mutta kun mummu tuli meitä hoitamaan saatiin lettuja joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan