Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoittaisikohan lääkäri mulle reseptin vaikka käynkin lapsen asialla?

Vierailija
28.07.2010 |

Mitä mieltä olette? Käyn lapsen kanssa lääkärissä,mutta kehtaisinkohan kysyä jos lääkäri kirjoittaisi myös mulle reseptin? Tietenkin tiedän ettei sen ole pakko kun ei ole mulle varattua aikaa,vaan lapselle,mutta onko hölmö ajatus että omakin vaiva hoituis samalla käynnillä? Nyt kun sanon tän ääneen alkaa epäilyttää.. Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ainakin meillä on onnistunut useamman kerran kunhan reseptit ovat olleet sellaisia että ne eivät vaadi mitään testauksia tmv lääkärintarkastuksia joihin menee aikaa.

Vierailija
2/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna on lääkäri. Tarttisin pilleri resptiin uusinnan. Ainaki kokeilen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin just lapsen kans lääkärissä (terveyskeskus) ja pyysin samalla itselleni reseptin hiivan hoitoon jonka sain antibioottikuurista. Ei ollenkaan tuntunut siltä että pitäis varata oma aika etenkin kun lapsen tutkiminen kävi nopeasti samoin reseptin kirjoitus. Jos minua olisi pitänyt tutkia niin ehkä sitten olisin varannut oman ajan.

Vierailija
4/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän kirjoitti minulle terolutit siinä samalla.

Hänenkään mielestään ei ollut viisasta kuormittaa paikallista terveyskeskusta moisella.

Vierailija
5/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas rohkaisevia kommentteja,kiitos teille. Mä en tarvii mitään tutkimuksia et siinä mielessä pitäis olla ok. Kai se riittää kun kerron oireet(närästys,raskaana siis)? Pitää kyllä kysyä ainakin. ap

Vierailija
6/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meen lapsen kans neuvolalääkärille. ap

Vierailija
7/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reseptini jonkun muun asian yhteydessä, usein lapsen lääkärin. On siis ihan sellainen rutiiniluontoisesti uusittava resepti, koskaan eivät ole edes kysyneet mitään. Kerran vaan lääkäri harmitteli, että reseptiä yleensä pitää edes uusia joka vuosi, hänen mielestään olisi parempi, että sen olisi voinut kirjoittaa moneksi vuodeksi kerralla.

Neuvolalääkäri taas ihan vapaaehtoisesti kirjoitti mulle sekä miehelle (joka ei ollut edes paikalla) reseptit influenssarokotteeseen.

Vierailija
8/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää noista jotka rupeaa hoidattamaan omaa asiaansa lapsen vastaanotolla, ja pyrkii samalla välttämään oman käyntimaksunsa. Paras oli kun mustalaismummon asia olisi pitänyt neuvolassa hoitaa lapsenlapselle varatulla ajalla. Neuvolassa on muutenkin tiukka aikataulu. En hoitanut.

Vierailija
9/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää noista jotka rupeaa hoidattamaan omaa asiaansa lapsen vastaanotolla, ja pyrkii samalla välttämään oman käyntimaksunsa. Paras oli kun mustalaismummon asia olisi pitänyt neuvolassa hoitaa lapsenlapselle varatulla ajalla. Neuvolassa on muutenkin tiukka aikataulu. En hoitanut.

sä oletkin AV-mamma.

Vierailija
10/10 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos on tuttu terveyskeskuksen omalääkäri, joka normaalisti hoitaa sinuakin niin voi onnistuakin.

Meillä sairaalan poliklinikalla on kyllä tiukka linja, että kirjoitetaan potilaalle vain reseptejä, jotka liittyvät siihen vaivaan, jonka vuoksi on meidän poliklinikallamme. Ei siis uusita edes potilaalta muita reseptejä puhumattakaan muiden ihmisten resepteistä.

Tärkein syy on juridinen. Lääkäri on vastuussa joka reseptistä jonka kirjoittaa ja siitä, että sillä ei ole yhteisvaikutuksia potilaan muiden lääkkeiden kanssa, että indikaatio ja annostus ovat oikeat, että kaikki seurantaan liittyvät rutiinit on tehty jne. Lisäksi jokaisesta reseptistä pitäisi lain mukaan tehdä merkintä potilaan sairaskertomukseen. Toinen syy on tietenkin aika ja ammattitaito. Erikoislääkärillä ei välttämättä ole riittävää tietämystä toisen erikoisalan vaivoista ja lääkkeistä eikä varsinkaan aikaa perehtyä tyystin toiseen asiaan vastaanotolla.

t. lääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi