Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vahtia kahta uivaa lasta, kun joutuu hoitamaan kolmatta rannalla?

Vierailija
28.07.2010 |

Olen mökillä valvonut 8- ja 7-vuotiaiden uintia lukemattomat kerrat vauvan kanssa rannalta käsin. Se on ollut leppoisaa kuin mikä, ja ejattelin että sama hoituu helposti uimarannallakin.

Eipä se hoitunutkaan noin vain. Ihan hirveää, kun vesi on TÄYNNÄ kirkuvia lapsia ja yrität pysyä koko ajan kärryillä, missä omat lapset ovat. Samalla vauva huutaa ja venkoilee sylissä ja yrität hyssyttää ja hoitaa häntä.

Miten te muut selviätte vastaavasta tilanteesta? Vai pitäisikö jättää rannalle meno jatkossa väliin tällä porukalla? :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oliko sielä vanhemmat rannalla? Yksi asia johon pelastaja hukkuu on se että hätään joutunut menee paniikkiin ja kun saa pelastajasta kiinni niin alkaa hukuttamaan tätä. Ja siis näin tekee myös aikuinen ihminen. Kokoajan olen sanonut että vahdin lapsiani ja jos hölmöilee niin lähdetään pois. 21

En tiedä, uutisointi ei muistaakseni silloin kertonut. Noin isoja ei välttämättä monikaan vahdi koko ajan, vaikka rannalla olisikin. Ja tosiaan omia uimataitoisianikin vahdin koko ajan ja rajat on olemassa mihin asti saa mennä ja esim. ettei laiturin vieressä sukellella, kun joku voi hypätä päälle.

Vierailija
22/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ihmiset muuten teette vahtimiset rannalla? Sovitte että katso sinä Marttia niin minä pidän silmällä Verttiä?

Kun minä uin 7-vuotiaan kanssa, mies vahtii 4-vuotiasta/ui hänen kanssaan. Ja päinvastoin. Vauva köllöttelee rattaissa tai peiton päällä maassa.

Sama homma, kun pyydän apuun äitini tai siskoni, kumpikin keskittyy johonkin lapsista. Viimeksi eilen äitini hoiti rannalla vauvan ja minä uin kummankin lapsen kanssa.

Vähintään kaksi aikuista, jos lapsia on enemmän kuin yksi. Muuten ei toimi varsinkaan yleisillä rannoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta pienellä ikäerolla ja kaikki pystyvät uimaan sen verran lähekkäin että valvonta onnistuu. Mieluiten silti kuitenkin kaksi aikuista mukana.

Vierailija
24/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva rattaissa, yleensä uimareissu järkätään vauvan päiväuniin sopivaksi.

Vauvan nukkuessa on hyvä päivystää kahta uimaria, rattailla kun voi helposti mennä ihan rantaviivaan asti.

Vierailija
25/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käymme vain sellaisilla kun se vahtiminen on paljon helpompaa.

Vierailija
26/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en osannut odottaa, että tuollakaan rannalla olisi niin paljon ihmisiä. Olemme käyneet julkisilla rannoilla sen verran harvoin.

ap

Vierailija
27/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on neljä ja jätän ihan suosiolla uimiset siihen, kun meitä on kaksi aikuista vahtimassa... Meillä kaksi osaa suht hyvin uida ja menevät jossain kauempana ja kaksi kahlaa matalalla. En millään pystyis vahtia kaikkia koko aikaa.

Vierailija
28/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jätä uintireissu väliin. Menkää uimahalliin kahluualtaaseen. Ajaa lasten mielestä ihan saman asian ja uintitaidon oppii turvallisemmin. Vauvakin viihtyy.

Vierailija
29/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jätä uintireissu väliin. Menkää uimahalliin kahluualtaaseen. Ajaa lasten mielestä ihan saman asian ja uintitaidon oppii turvallisemmin. Vauvakin viihtyy.

Lapsethan ovat jo 8 ja 7 ja osaavat uida.

ap

Vierailija
30/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias, joka ui vain käsipohjaa. Parin kerran kokemuksen jälkeen totesin, etten julkisella uimarannalla pysty tehtävään. Mennään vain silloin uimaan, kun on kaksi aikuista valvomassa. En millään pysty katsomaan, että kaikki kolme ovat takuulla turvassa. Lapsia rannalla on paljon ja pää märkänä kainaloita myöten vedessä olevista on mahdoton sanoa, että kuka on kuka. Lapset ovat ymmärtäneet tilanteen eivätkä edes pyydä uimaan, kun ei ole kahta aikuista rannalle saatavilla.

Vierailija
31/31 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se ihmisvilinä tekee tilanteesta vaikean. Mökkiranta on ihan eri asia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi