Kuulin kampaajalta, että uusissa taloissa putkista irtoaa metallia joka kellastuttaa
Kommentit (11)
Meillä saa laskea pitkään lämmintä vettä että on kirkasta. Tai ruostetta se taitaa olla, mutta on kuulemma ihan normaalia. Kylmävesiputkissa sitä ei ole.
Meillä putkimies väitti, että on pakko tehdä kromista tai kuparista, muovia ei saa olla pinta-asennuksessa.
uusissa taloissa putket on muovia!
T:raksalla töissä
uusissa taloissa putket on muovia!
T:raksalla töissä
tuo kampaajan tarina on 100 % paskaa. Välillä ärsyttää, miten vitun tyhmiä juuri tuo kampaajatasoinen porukka on. Kaikki mitä seiskassa lukee, on totta, kun itsellä ei ole minkäänlaista valmiutta edes alustavaan kriittiseen tarkasteluun näiden urbaanilegendojen suhteen. Vaan eipä se fiksulta vaikuta tuo asiakaskaan.
että jos on uudet metalliputket, voisiko niistä irrota rautaa kunnes tulee paskakerron putken sisäpuolelle, estäen raudan irtoamisen.
Rautahan se lienee joka tukan värin muuttaa.
Todennäköisesti tuo ongelma on usein hajaasutusalueella jossa vesi otetaan esim suoraan järvestä. Silloin voi olla liikaa rautaa vedessä.
ei pelkästään viemärit! Tiedän kun olin itse seuraamassa asennusta ja mieheni on lvi-asentaja (tietää nämä asiat).
nykyään pääasiassa komposiittiputkea, myös kuparia käytetään edelleen jossain.
että jos on uudet metalliputket, voisiko niistä irrota rautaa kunnes tulee paskakerron putken sisäpuolelle, estäen raudan irtoamisen. Rautahan se lienee joka tukan värin muuttaa. Todennäköisesti tuo ongelma on usein hajaasutusalueella jossa vesi otetaan esim suoraan järvestä. Silloin voi olla liikaa rautaa vedessä.
Rautaa on ihan kaivovedessä, ei siihen tarvita erikseen mitään putkia ja niiden seinämiä. Esimerkiksi jätevedenpuhdistuslaitoksissa käytetään rautaa sitomaan fosforia ja osa raudasta kulkeutuu puhdistamolta edelleen juomaveteen. Mangaania ja rautaa ei järvivedessä juuri ole.
me ollaan itse rakennettu tää talo ja nykyisen putken on kyllä kuule pikkuinen ihan muovia... eli niistä ei mitään irtoa...
Eipä oo tainnu kampaajasi rakentaa omin käsin yhtään taloa :D