Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä aion vaihtaa alaa ja opiskella lähihoitajaksi. Mitäs siihen sanotte?

Vierailija
28.07.2010 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan!

Vierailija
2/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä alkaa opinnot :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen itteni kätilöksi kun mammaloma loppuu

Vierailija
4/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakin paranisi. Tai sitten sh:ksi, mutta se vaatisi jo vähän enemmän asennemuutosta.

Vierailija
5/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v vuotta olen ollut nyt töissä lähihoitajana, päivääkään ei ole katunut. Tätä kommentia en ymmärrä?

Tai sitten sh:ksi, mutta se vaatisi jo vähän enemmän asennemuutosta.

Vierailija
6/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä kyllä riittää, mutta se on huonosti palkattua ja raskasta. Mutta omapa on valintasi.

Vierailija
7/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ammatti! :)

Vierailija
8/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ammatti! :)

Vierailija
9/30 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin kelpaa reilun kahden tonnin lähihoitajan palkka.

Vierailija
10/30 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eksyin vahingossa tälle sivulle, mutta itsellänikin olisi ajatuksena lähteä taas opiskelemaan. Todennäköisesti pyrin lähihoitajaksi ja olen kiinnostunut joko kuntoutuksesta tai lasten ja nuorten kanssa työskentelystä.

Niin olen siis 37-vuotias mies ja taustalla on ennestään tradenomin ja insinöörin tutkinnot. Ei voi mitään, mutta ikävystyn noissa töissä kuoliaaksi, kun pitää olla toimistolla ja tuijottaa tietokoneen ruutua koko päivä! Huh huh. Olen toiminnan mies ja haluan tehdä jotakin konkreettista eikä mitään hiton Power Pointin ja Wordin räpläämistä!

Vierailija
11/30 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakin paranisi. Tai sitten sh:ksi, mutta se vaatisi jo vähän enemmän asennemuutosta.

Itse olen pääkaupunkiseudulla työskentelevä. Kokemusta yli 10 v. Joten palkka yli 2000. Teen paljon öitä ja viikonloppja. Viime vuoden tulot brutto yli 40 tonnia. Keikkailen lisäksi.

Mutta... lähihoitaja on lähihoitaja. Sh on useimmissa paikoissa boss. Lue ihmeessä sairaanhoitajaksi. Peruspalkka yli 300 euroa parempi, lisineen viikonlopun tuntipalkka tulee sh:lla isommaksi eli palkka samanlaisissa vuoroissa on 500 sh:lla parempi.

Hoitotyössä ahkera pääkaupunkiseudulla työskentelevänä ei ansaitse ollenkaan huonosti. Palkka ei kuitenkaan ole ratkaiseva lh:n ja sh:n välillä vaan työn monipuolisuus ja vastuu. Kokemuksella haluaa vastuutakin. Opiskele sairaanhoitajaksi ehdottomasti.

Vierailija
12/30 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä riittää!

Vierailija
13/30 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otten huomioon 3 vuorotyön, pitkät työpäivät 7-21.30. Yövuorot...yms käteen itelle jää 1300-1400€ kuus etten kyl saa mitää 2000 € käteen... hätinä lisineen... lisäksi kotona 2 alla 4v lasta... hoitomaksut hunajaa....et miettisin vielä...sijaisen hommissa 10 v. kun pitäis olla sh et kelpaa... ammatin vaihto ei kovin kaukana...

toivotan onnea ja menestystä

Vierailija
14/30 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Ja tuolle alalle täytyy todella olla kiinnostunut ja innostunut. En ymmärrä niitä jotka opiskelevat alalle vaikka tasantarkkaan tietävät olevansa väärällä alalla. Jokainen taplaa tyylillään. Ei minun ala ollenkaan.

Vierailija
15/30 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut vaikka vuoden niin kyllä tuokin ala kiinnostaa, että saisi rahaa...

Vierailija
16/30 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoja kun ei voi viedä Intiaan tai Kiinaan hoidettavaksi. Lisäksi saat jatkossa sanella itse palkkasi, alalla on niin huutava työvoimapula.

Vierailija
17/30 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otten huomioon 3 vuorotyön, pitkät työpäivät 7-21.30. Yövuorot...yms käteen itelle jää 1300-1400€ kuus etten kyl saa mitää 2000 € käteen... hätinä lisineen... lisäksi kotona 2 alla 4v lasta... hoitomaksut hunajaa....et miettisin vielä...sijaisen hommissa 10 v. kun pitäis olla sh et kelpaa... ammatin vaihto ei kovin kaukana...

toivotan onnea ja menestystä

Vai oletko alipalkattu??? Itse olen ollut alalla 5 vuotta ja kyllä ainakin tässä työpaikassa kaikki kolmea vuoroa tekevät lähärit pääsevät bruttopalkassa vähintään 2500-2700 euroon kk. Monet viiskymppiset tienaa kevyesti sen 3000 euroa kk, jos tekevät vähänkin viikonloppuja. Pelkkää yötä tekevällä palkka voi olla 3600-3800 euroa kk.

Vierailija
18/30 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ahkerasti ja hakeudu mielenkiintoisiin harjoittelupaikkoihin, joissa näytät osaamisesi ja kiinnostuksesi alaan. Työnäkymät ovat hyvät. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
19/30 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen siis 37-vuotias mies ja taustalla on ennestään tradenomin ja insinöörin tutkinnot. Ei voi mitään, mutta ikävystyn noissa töissä kuoliaaksi, kun pitää olla toimistolla ja tuijottaa tietokoneen ruutua koko päivä! Huh huh. Olen toiminnan mies ja haluan tehdä jotakin konkreettista eikä mitään hiton Power Pointin ja Wordin räpläämistä!

[/quote]

Kiva kuulla! Olen ollut itse samoissa räpläyshommilla 25v. ja olen sinua vielä 9v vanhempi ja aion tehdä saman muutoksen! Ensikuussa testeihin, jos onnistaisi kouluun pääsy! Tsemppiä meille!

Vierailija
20/30 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin on tosi vaikea päästä, kun hakioita on aina niin paljon ja vain muutama pääsee sisään.