Apua, heikottaa tämä kuumuus! Millä jaksan (raskaana) taaperoikäisen kanssa pari päivää?
Mies on työmatkalla, juuri kun mittari pompannut jo heti aamusta tuonne kolmeenkymmeneen ja kotona LÄKÄHTYY. Mulla verensokerit heittelee tms. heikottaa jo aamusta, takana huonosti nukuttu yö. Kuumuuden takia ei siis osattu nukkua lapsi eikä minä. Millä saada nämä päivät kulumaan? Lapsella on virtaa, minä en jaksa juosta perässä. Ketään ei ole auttamaankaan.
Kommentit (16)
Lähtekää rannalle, vilvoittelemaan. Tai allasta pihalle, itselle tuoli varjoon..
t; 2 lasta, (5v ja 2v) itse rv 39+5
Asutaan kerrostalossa, 6. kerros ja todella aivan valtavan kuuma täällä! Ihan kuin olisimme saunassa. Rantsuun meno jne ei ihan helppoja, täytyy käyttää julkisia ja matkaa siis, joten sinne menokin ahdistaa jo ajatuksena, mitä jos matkalla pyörryttää.
tukalaa on.
Itsellä on lapset 1v ja 2v ja olen viimisilläni raskaana.
Allas pihalla on hyvä juttu, lapset saa pulata kun äiti vahtii vieressä.
Puistossa tms oleminen on helpompaa, siellä kun on muitakin niin lapsi (lapset) ei ole kokoajan vaatimassa huomiota äidiltä.
Ja teet vaan pakolliset jutut. Ruokakin mahdollisimman valmista.
Meillä ollaan myös sisällä siinä vaiheessa kun muksut alottaa naapuriin/tielle juoksemisen ulkona kun en jaksa heitä jatkuvasti viihdyttää. Sisältä eivät pääse karkuun. Luetaan kirjoja, leikitään junaradalla7legoilla/katsovat dvd:tä tms...
Pitää olla itselle armollinen. Ei tätä kauaa kestä ja sen jälkeen voi sitten taas palata normaaliin.
Niin ja sisälläkin voi kylpeä/käydä suihkussa.
jaksamisia sinulle!
niin laita lapsi kylpyyn/uima-altaaseen parvekkeelle!
Kiitos teille kaikille kannustuksesta ja ideoinnista.. tuota ostoskeskusta mietin, mietin vaan missä pk-seudulla olisi joku lapsiparkki jonne uskaltaisi villin parivuotiaan jättää hetkeksi. Tämän kanssa leikkipuistoilu ei nyt onnistu, koska karkailee ja kiipeilee niin valtavasti että se on vihoviimeinen mitä jaksan. Silti lapsen pitäisi päästä energiaa purkamaan, sisälläolo ei riitä.
rv 39. lapset 2-v ja 5-v. Isommalla on tylsää ja vänkää vastaan joka asiassa. Ulkona ei pysty olemaan, sisälläkin läkähtyy. Hermot on ihan megakireällä. En tiedä miten selviän näistä helteistä...
istut ihan vesirajassa ja valitset varjopaikan, käyt ehkä itsekin uimassa ja lapsi viihtyy rantavedessä.
Kun meidän lapsi ei viihdy pelkästään vedessäkään, vaan juoksentelee pitkin rantaa eikä usko että karkuun ei saa mennä! Sepä se tekee niin hankalaksi tuon ulkoilun. En jaksaisi millään säntäillä perässä.
henk. kohtasta kokemusta lapsiparkeista mutta ainakin jumbosta ja ikeasta löytyy. :)
Toi hermojen kireellä oleminen on täälläkin niin tuttua!
Miten olis vesileikit kylppärissä?
Ostatte vaikka jonkun uuden veneen tms mitä voi uittaa.
Jos vaan on niin tuuletin ovelle pörisemään ja viilentämään.
lapsi onneksi jo kaksi ja viihdyttävät toisiaan. Mutta vihoviimeinen neuvo on mennä rannalle. Mun rohkeat lapset kun ehtii sinne syvälle ennen äitiä. Ja kun niitä on kaksi ja ne menee eri suuntiin. Ollaan käyty rannalla, mutta enää en yksin uskalla lasten kanssa lähteä.
Täälläkin loppuraskautta elellään. Vanhin lapsi on onneksi kesäleirillä, siellä saa juosta mielin määrin jos jaksaa lapsetkaan tällä helteellä. 4v:llä taas tylsää, kun ei voi ulkoilla kunnolla kuin iltamyöhällä kun vähän viilenee. Itse ei jaksa kuin hiljaa löntystellä pihalla, hiki tulee siitäkin. Onpahan ollut aikaa siivota sisällä kaappeja.
oon yliajalla vauvan kanssa ja lisäksi 3 lasta kotona..mies aloittaa loman kun vauva syntyy..ja vauva viihtyy mahassa.Itse oon vaan raahautunut päiviksi ulos..lapset hyppii sisällä seinille.Välillä oksettaa ja pyöryttää,mutta minkäs teet.Toivottavasti pian helpottaa ja vauva tajuais syntyä=(Oon yrittänyt etsiä rannoilta/puistoista varjoisia paikkoja jossa voin vähän hengähtää.
Tehokkaasti viilentää.
Mahdollisimman lähellä kotia oleilu on mielestäni helmpompaa kuin kauas raahautuminen. Lähikauppareissuja, että pääset viileään.
Lasten kanssa hulluttelua, kutittelua. Itse makaat lattialla. Voit lukea kirjoja.
Siellä toisessa kerroksessa (melkein Halosta vastapäätä) Muksula, katso googlella Lasten iltapäivä.
Juokaa paljon, myös muuta kuin vettä. Käy tarvittaessa kylmässä suihkussa.
Taapero maksulliseen lapsiparkkiin?