Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alkoholi + hormonikierukka

Vierailija
27.07.2010 |

Onko joku muu huomannut että hormonikierukalla olisi vaikutusta krapulaan? Itsellä tulee nykyisin järkyttävä krapula, vaikka joisin vain muutaman. Juon nykyisin todella harvoin mutta jos juon esim 3 lonkeroa niin oksennan koko seuraavan päivän.

Olen aiemmin ajatellut että ilmiö johtuu siitä kun juon niin harvoin mitään. Mutta jotenkin tuntuu ettei kyse voi olla siitä.

Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut koskaan krapulaa, ei ilman eikä kierukan kanssakaan.

Vierailija
2/6 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelinkin aiheen olevan hankala. No mulla tulee kaikkea muutakin oiretta kierukasta vaikka vaikutuksen pitäisi olla paikallinen. Toinen kierukka menossa, ensimmäinen oli pari vuotta, kunnes kivut oli niin kovat että otatin pois. Silloinkin lääkärit sanoi ettei alavatsakipuni johdu kierukasta, mutta niin vain loppui poistamisen jälkeen.

Nyk. kierukka ollut vajaat pari vuotta. Otin toisen lapsen jälkeen kun ei mulle sovi mikään muukaan ehkäisy. Kierukasta vähiten oireita. Nyt taas kovia alaselkä ja -vatsakipuja ja menen pe tarkistuttamaan onko kohdillaan. Taitaa lähteä pois, vaikka olisi kohdillaan..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida vaikka 4v vanha keskustelu. Ollaan nimittäin monen kanssa pohdittu asiaa. Itse otin kieruka. 6kk sitten ja siitä lähtien olen oksentanut ja voinut paljon huonommin krapulassa. Ennen sitä ei ollut kuin päänsärky. Moni tuttu kokenut saman.

Vierailija
4/6 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuntuu että kierukan laiton jälkeen on ollut alkoholin suhteen huonompi sietokyky. Päätä alkaa särkeä jo pienen määrän jälkeen. Muutenkin persoona muuttuu alkoholista. 

Vierailija
5/6 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kierukan laiton jälkeen alkoholi humahti päähän nopeammin ja pienetkin määrät. Tämä yllätti aikalailla ja myös persoona muuttui. Otatin kierukan pois, nyt taas normiolo, kestää normaalin määrän alkoholia eikä tule karmeaa krapulaa. Enkä läträä hirveitä määriä enkä usein mutta oli kyllä häiritsevä kokemus. Saati sitten muut oireet,mieloala ja turvotus. Ainoa positiivinen asia oli menkkojen poisjäänti.

Vierailija
6/6 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä krapulasta, mutta tulee tosi helpolla huono olo, jos alkoholia otan. Ihan muutaman juominen jo riittää ja oksettaa yms. Ehkä johtuu kierukasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän