Kävin Papa-seulonnassa 5vkoa sitten ja tulokset tuli tänään
"Teiltä otetussa PAPA-näytteessä ei todettu solumuutoksia.
Kohdun kaulaosan syöpää tai sen esiastemuutoksia ei siis tavattu, joten jatkotoimenpiteitä ei tarvita.
Seur kutsu joukkotarkastukseen lähetetään 5v kuluttua.
Poikkeuksen muodostavat ne naiset joiden haastattelukaavakkeen esitieto-osaan oli merkitty poikkeavia vuoto-oireita tai joiden HPV-DNA-testi oli positiivinen (eli elimistössä kohdunkaulan syöpää aiheuttava papilloomavirus).
HUHhuh helpotusta :-))
Edellisestä kerrasta olikin jo muutama vuosi joten jännitin tulosta vaikkei mitään "outoa" ole ollutkaan tuolla alakerrassa.
Kommentit (12)
En tiedä ap:stä mutta sain itse ekan kutsun 30v. (pk-seutu). Ulkomailla asuin 25-vuotiaana ja siellä tuli silloin kutsu, en mennyt kun oltiin juuri kotiin palaamassa.
joukkoseulannat. Ymmärtääkseni paikkakunnasta riippumatta.
Ja olen 34v, loppuvuodesta tulee 35v mittariin.
Edellinen seulontakäyntini oli ollessani 29½v.
Juu, otettiinhan se, siis HPV-DNA, siihen tuo vastauskin viittasi:)
Ap
Missä asut? Otettiinko tuossa joukkoseulonnassa automaattisesti HPV-DNA? Kiinnostaisi käydä siinä itsekin.
Minkä ikäisenä muuten pääsee joukkoseulontaan? Olen nimittäin 28 vuotta ja kutsua ei ole vielä kertaakaan tullut.
Laki vaatii kuntia tekemään seulonnat 30-vuotiaasta alkaen, viiden vuoden välein. Jotkut kunnat (esim. Helsinki) tekevät seulonnat jo 25-vuotiaille.
En mä sinne mitenkään pääse. Tuskin aikoja edes on niin myöhään, että pääsisin.
Niitä oli klo8.00-15.30 välisenä aikana joten kyllä luulisi jonkin ajan psaavan noinkin tärkeän asian vuoksi..
Ap
En mä sinne mitenkään pääse. Tuskin aikoja edes on niin myöhään, että pääsisin.
Mun työaika on 7 - 17. Mutta ehkä noita aikoja on 17:n jälkeen. Pitää soittaa.
No sitten voit syyttää vain omaa tyhmyyttäsi ettet edes Papaan pääse.
Tokihan se työ nyt menee terveyden edelle.
Missä asut? Otettiinko tuossa joukkoseulonnassa automaattisesti HPV-DNA? Kiinnostaisi käydä siinä itsekin.
Minkä ikäisenä muuten pääsee joukkoseulontaan? Olen nimittäin 28 vuotta ja kutsua ei ole vielä kertaakaan tullut.