kuudessa vuodessa lapsilisät ovat nouseet 0E
Päivähoito taas kallistunut yli 50 E. Kiitos vaan, päättäjät.
Tämä tilanne siis yksilapsisessa perheessä. Eipä ihme että lapsiperheet elelevät köyhyysrajalla.
Kommentit (36)
mainitsin minulla sen olevan 120 euroa tuloillani(2150€). Jos meitä olisi kaksi aikuista ja tulot yhteensä vain tuon 2150€ niin maksu olisi 75€! Oletko vielä samaa mieltä, että yh saa tuplaedut?!
olet sh etkä osaa matikkaa?
- samat tulot, eri menot vai meinaatko että mies olisi 0 menoilla koko kuukauden, mies toisi lisää rahan kuluakin, eikö?
mainitsin minulla sen olevan 120 euroa tuloillani(2150€). Jos meitä olisi kaksi aikuista ja tulot yhteensä vain tuon 2150€ niin maksu olisi 75€! Oletko vielä samaa mieltä, että yh saa tuplaedut?!
olet sh etkä osaa matikkaa?
- samat tulot, eri menot vai meinaatko että mies olisi 0 menoilla koko kuukauden, mies toisi lisää rahan kuluakin, eikö?
yksin toi tienattuna koska ei tarvitse ostaa ruokaa, vaatteita yms. sille "miehelle" eli voit tuon summan pitää kokonaan itselläsi? ymmärsitkö??
yksin toi tienattuna koska ei tarvitse ostaa ruokaa, vaatteita yms. sille "miehelle" eli voit tuon summan pitää kokonaan itselläsi? ymmärsitkö??
että isä maksaa elatusta ainakin pitäsi jollet ole hommannut luuseria, mutta ei hätää tällöin kela maksaa elatusta lapsellesi, samoin kela maksaa yh tukia eikö ne kaikken periaatteen mukaan ole jo päällekkäisiä tukia, miksi niitä elareita ei voi nostaa sen verran ettei kelan tarvitse vielä tukea?
kun ottaa eron. Ei tarvitse enää palstalla kadehtia.
että isä maksaa elatusta ainakin pitäsi jollet ole hommannut luuseria, mutta ei hätää tällöin kela maksaa elatusta lapsellesi, samoin kela maksaa yh tukia eikö ne kaikken periaatteen mukaan ole jo päällekkäisiä tukia, miksi niitä elareita ei voi nostaa sen verran ettei kelan tarvitse vielä tukea?
Tosin osa saa ne elarit Kelalta, joten heille Kela maksaisi sitten sen.
Mutta huomaa, ettei nämä 46 euron kadehtijat ole perehtyneet elatusmaksun koostumiseen.
Mä saan lapsen isältä 139€ ja Kelalta yh-lisän 46€ ja se korvaa hyvin mulle sen, että perheeseen ei enää kuuluu n. 2000€/kk tienaava pettävä ja hakkaava kusipää. Ja mua ei tippaakaan haittaa, että joku kahdehtii sitä suurta 46 euron summaa =D
Kaikki yh:t ei saa asumistukea, se riippuu tuloista ja 2vanhemman perheet voivat myös saada asumistukea, ei se oli vain yh:lle.
Lapsilisät saa myös 2vanhemman perhe, yh saa sen huikean 46€ korotuksen lapsilisään ja tämä poistuu heti jos uusi puoliso muuttaa samaan talouteen.
Päivähoitomaksu ei todellakaan aina ole pienempi, minulla ainakin suurempi kun tuntemissani ydinperheissä.
Ja mitkä helv*tin tuplatuet??? Kertoisitko minullekin niin voisin hakea.
Minä en saa asumistukea enkä myöskään elareita, mies ei maksa ja kelan mukaan liian hyvät tulot eli saan vain yh-korotuksen eli 46€ ja tuokin poistuu kohta kun muutan yhteen uuden puolisoni kanssa.
miksi lapsilisissä on yh korotus, mitä kaikkia tukia yh saa yhteiskunnalta?
- lapsilisät
- asumistuet
- pienemmät päivähoitomaksut
- kaikki tuet tuplina!Eikö isän olisi tarkoitus osallistua kustannuksiin?
tienaako mies 2 000, mitä jää käteen? Paljonko hänen menot? Mitä sait silloin kun olitte yhdessä, mitä nyt, kas summa voi olla sinulla jopa isompi nyt kuin silloin kun miehesi eli teidän kanssane!
Mutta edelleenkin miksi 17 vuotiaat jätetään kuin nallikalliolle. Puhun nyt niistä, jotka jäävät jopa ilman opiskelu, työ ym. paikkoja
hyvistä tuloistasi, elarit voi hakea vaikka ulosottoteitse, kunhan ne on vahvistettu. Ei niillä ole sinun tulojesi kanssa tekemistä!
että tällä palstalla vierailee pienten lasten vanhemmat, onneksi teidänkin piltit kasvavat. Muistakaa olla sitten valittamatta, kun lapsilisät loppuvat.
Päivähoito taas kallistunut yli 50 E. Kiitos vaan, päättäjät.
Tämä tilanne siis yksilapsisessa perheessä. Eipä ihme että lapsiperheet elelevät köyhyysrajalla.
lapsilisä on loistava summa kustantamaan lapsen kulut. Kyllä 100 euroa riittää, jos on perusterve lapsi eikä tarvi kalliita maksullisia harrastuksia. Jos vanhemmat haluavat Nico-Petterin harrastavan jääkiekkoa, ei se yhteiskunnan syy ole.
Se että päivähoitomaksut ovat Suomessa todella alhaiset on upea juttu. Iloitse siitä äläkä aina marmata.
Opintotukea hän saa 22 euroa, ensi vuonna tuskin sitäkään. Eikä me olla rikkaita. Mies on keskituloinen, minä pienituloinen. Kaksi vanhinta lasta on korkeakouluopiskelijoita ja heidän opintorahaansa ei onneksi meidän tulot vaikuta.
lapsesta pitäis saada isompaa lapsilisää kuin seuraavista. Ei tarttis ehdoin tahdoin tukea jättiperheiden syntymistä kun ihmismäärää pitäis päin vastoin rajoittaa. Käännetään ympäri tuo lapsilisätaulukko, ekasta eniten, viimeisestä vähiten.
Tuloni ovat oikeasti hyvät enkä siksi jaksa lähteä tappelemaan elareista, jotta saisin sen onko se sit 140€? Joillekin tuo on iso raha, minä pärjään hyvin ilmankin.
Ja kyllä käsittääkseni siihen elariin vaikuttaa myös äidin tulot. Siis jos nyt sanotaan, että äiti tienaa 4000€ ja isä vaikka 1500€ niin väitätkö oikeesti, että isän pitäis tässä tapauksessa maksaa elareita?
paskaa jauhat 31 hyvistä tuloistasi, elarit voi hakea vaikka ulosottoteitse, kunhan ne on vahvistettu. Ei niillä ole sinun tulojesi kanssa tekemistä!