en pese erikseen valko ja kirjopyykkiä!
no tietyssti jos esim. uusi punainen paita niin en laita sitä samman koneeseen valkoisten huosujen kanssa, mutta kun paita on pari kertaa pesty niin kaikki mahdolliset likaset vaatteet,lakanat, sukat, alusvaatteet vaan sinne samaan koneelliseen! Nyt kaikki ihmettelee että miten sä voit, mutta voin kertoo että puhdasta tulee!
Kommentit (29)
Hän ei vissiin huomaa itse sitä eroa kirkkaanvärisiin. Minulle ihan sama mitä kukakin vaatteilleen tekee ja voihan noita jossain mökillä pitää. Joillekin on ihan ylivoimaista pyykkien lajittelu.
Kuivattaa vaatteet wc ssä. Kaikki tasaisen harmaata.
pesen valkoiset ja kirjavat samassa koneessa. Punainen menee tumman pyykin kanssa. Vitivalkoiset housut pesen käsin, muuta ihan valkoista meillä ei olekaan
tällaiset kategoriat:
- vaaleat ja valkoiset 40 c/ 60 c
- värilliset 40 c/ 60 c
- mustat ja tummat 40 c/ 60 c
Mustia ja tummia vaatteita on enemmistö, valkoisia on muutama hassu, joten en yksinkertaisesti voi pestä valkoista pyykkiä erikseen. Saatan joskus heittää vaaleaan pyykkiin sekaan mustat kalsarit tai pikkuhousut, jos tarvetta on. Olen huomannut, että selvimmät jäljet jää tummaan vaatteeseen, nimittäin siihen tarttuu vaaleaa nukkaa.
Meidän vaatteet eivät ole harmaata massaa, vaan värit ovat säilyneet tosi hyvin. En tiedä, onko syynä se, että käytä etikkaa huuhteluaineena. Etikkahan estää värien sekaantumisen. Pyykkiaineena mulla on Ecover, Sonet tai Ole hyvä.
Meidän vaatteet eivät ole harmaata massaa, vaan värit ovat säilyneet tosi hyvin. En tiedä, onko syynä se, että käytä etikkaa huuhteluaineena. Etikkahan estää värien sekaantumisen. Pyykkiaineena mulla on Ecover, Sonet tai Ole hyvä.
Osahan laittaa kaiken samaan koneeseen. itsekin tein niin joskus nuoruusvuosina.
Mun pyykkäys..
valkoiset omana.
keltaiset omana.
punaiset. omana.
siniset ja mustat omana.
vihreät omana.
harmaat ja kirjavat omana..jne.
Sitten vielä kun lajittelen kaikki lämmön mukaan.. huoh..
Käännän kaikki nurinpäin vetoketjut napit ym kiinni.
Kuivauksen jälkeen silitys.. Mutta toisaaltameillä vaatteeton kuin uusia vaikka ne onkin monesti käytettyjä.
vaatteet oli lopulta samaa harmaata.