Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkittynyt jälkivuoto..

Vierailija
26.07.2010 |

Hei! Onko kenellekään ollut hyvin vaikea keskenmeno ja myös jälkivuoto kestänyt hyvin kauan?

Minulla keskenmeno hoidettiin kaksi kertaa tyhjennyslääkkeillä. Väliin vielä kerkesi tulla kohtutulehdus ja lopuksi kaavinta. Kaavinnasta kesti noin 1,5 viikkoa kunnes vuoto loppui. Olin jo helpottunut että lopulta se olisi ohi. Tein kolme eri raskaustestiä eri viikon aikoina ja kaikki näyttivät negaa. Nyt taas jostain syystä vuoto on alkanut, ja minusta se ei ole yhtään kuukautisvuoto muistuttavaa, vähän samanlaista limaa kuin tyhjennysvuodossa. Inhottaa ajatuskin että joutuisin taas menemään sairaalaan. Onko normaalia että vuotoa on näin sekavaa?

Saati että saisin bongattua seuraavaa ovulaatiota?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sitten oli eka, ja se hoidettiin lääkkeellisesti. Runsas vuoto loppui nopeasti,mutta pieni tuhruvuoto kesti kaikkiaan 3kk. Kävin sairaalassakin pariin otteeseen ja kerran ottivat kohdusta jonkin koepalan jossa totesivat raskausmateriaalia olevan edelleen kohdussa.Koska korkeaa kuumetta ei ollut,vaikka tulehdusarvot olivatkin koholla, sain antibiootit 4kk km:n jälkeen tuli sitten vihdoin menkat ja sitten olinkin jo taas raskaana.

Nyt oli km kesäkuun lopussa, tyjennysvuoto oli taas runsasta ja suurempi vuoto loppui muutamassa päivässä. Mutta jälleen se tuhruvuoto on jäänyt jäädäkseen! Välillä voi olla päivä ettei vuoda yhtään, sitten taas vuotaa. Ei ole kuitenkaan kuumetta, tai vatsa kipeänä tms. tulehdukseen viittaavaa. Väsyttää kyllä ihan järjettömästi koko ajan. Menkkoja odottelen tai jos tuhruilee vielä ensi kuun lopulla, soittelen sitten sairaalaan, jos vaikka tutkisivat...

edellisessä km:ssä lääkäri vaan totesi, että joskus sitä vuotoa vaan tulee, kaikilla vuoto e lopu parissa viikossa. Ovulaation bongaus voi siis olla aika hankalaa!

Vierailija
2/2 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskeytynyt keskenmeno, joka havaittiin n. 5 viikkoa tapahtuneen jälkeen ultrassa. Sain lääkkeet, mutta tiputteluvuoto jatkui ja jatkui, joskus lievempänä ja joskus rankempana. Raskaushormoniarvot olivat alle 20, mutta vuoto vaan jatkui ja jatkui.

Viimein soitin Naistenklinikan polille, kun lääkkeiden ottamisesta oli kulunut n. 2 kk, ja sain Kätilöopistoon kaavintaan ajan. Kohdussa oli vielä jotain, ja se otettiin päivätoimenpiteenä pois. Vuoto loppui siihen, ja n. 5 viikon kuluttua alkoivat seuraavat kuukautiset.

Mulla ei ollut mitään muita oireita, ei kipuja tai kuumetta tms. vain se epämiellyttävä vuoto. SIlti pääsin kaavintaan hyvin nopeasti sen jälkeen, kun yhteyttä sairaalaan otin. Kättärillä totesivat vain, että olisi ollut hyvä ottaa suoraan heihin yhteyttä eikä käydä Naistenklinikan kautta. Tämä tapahtui siis Helsingissä, ilmeisesti alueellisia eroja on melko tavalla.

Parempaa syksyä teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla