Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkinen väkivalta

Vierailija
26.07.2010 |

Onko parisuhteessa henkisen väkivallan käyttäminen ok? Minut on opetettu että lyödä ei saa mutta mitä jos toinen henkisesti käyttää valtaansa sinuun? Minua ei ole lyöty, itse olen joskus humalassa olevaa miestä läpsinyt, hereille. Mutta alusta asti minua on henkisesti alistettu suhteessa vaikka olen toista ns. yrittänyt nostaa ja nostanutkin. Minua riidoissa syyllistetään että minä olen aloittanut ja vika on minussa jos sanon että miten vika on minussa niin toinen ääripää.Mies sanoo että vika on sitten hänessä AINA. Minua on haukuttu tyhmäksi monesti,vitun idiootiksi,huoraksi,kusipääksi,paskapääksi ja monesti sanotaan että haista paska. Ono tämä henkistä väkivaltaa? Ja voiko tälläinen ihminen oikeasti muuttua?

Lisäksi on tultu minun eteeni 5cm päähän ja huudettu minulle, tuijotettu silmiin uhkaavasti läheltä 1min ajan, korostettu fyysisyyttä (kävellyt kädet korostuneesti nyrkissä riidan aikana), ei olla väistetty jos menen hänen ohitseen (näin hän "vahingossa" töytäisee)

Pitääkö tälläistä sietää?? En vain halua tälläistä esimerkkiä lapsilleni antaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on selvää henkistä vaäkivaltaa ja se on väintään yhtä ellei vahingollisempaa kun fyysinen. LÄhde HETI!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa tuollainen käytös korventaa oman itsetuntosi, ja antaa tosiaan lapsillesi vinoutuneita käyttäytymismalleja omissa tulevissa parisuhteissaan käytettäviksi. Olen itse perheestä, jossa isä kohteli noin äitiäni ja murrosiästä alkaen myös meitä lapsia. Nyt itse vaimona ja äitinä saan todella tehdä töitä etten siirrä käytösmalleja omaan perheeseeni.

Jos siis rakastat miestäsi, pystyt ymmärtämään mistä hänen käytöksensä johtuu (esim. hänen lapsuuskotinsa), ja hän suostuu terapiaan, menkää parisuhdeterapiaan, muutoin kannatan eroa.

Vierailija
4/8 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään mikään muukaan ei enää korjaisi sitä jos mieheni sanoisi minua kerrankin huoraksi tai kusipääksi. Se olisi avioero samantien, ei kukaan toista ihmistä rakastava tai edes kunnioittava sano tuollaista.wewe4

Vierailija
5/8 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ihan ok isä, siivoaa, tosin täytyy antaa välineet ja käskeä se tekemään. Hieroo niskoja on joskus mukava ja kiltti. Kunhan ensin itse lepyttelen. On hyviä puolia, mutta ne hyvät puolet nollaantuu aina tai menee miinukselle kun hän tekee tuollaista. Ja siis taloudellisesti häviän ja paljon kun eroan! mutta mitä te kanssasisaret tekisitte...huolisitteko tuollaisen miehen?

Vierailija
6/8 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä tein väärin ja ajauduin pettämään kun olin henkisesti romuna. Näin vaan siinä nuorena pelastusköyden. Mies sai tietää...kolaus huonoon itsetuntoon! En ole ylpeä pettämisestä!! Mutta se oli minun lapsuudenkodista opittua isäni puolelta. Mutta ennen pettämistä oli uhkailua ja henkistä väkivaltaa ja julkisesti nolaamista ja haukkumista mikä on pahinta ollut!!!! Ja julkista haukkumista on ollut lasten kanssakin. Esim. huvipuistossa minua pitää ojentaa ja huomautella jos lapset juoksee...(miehellä kammo huomion herättämisestä) tosin ei tajua että saattaa tiuskimisella herättää enempi huonoa huomiota.

Koskaan ei kehu nätiksi tai kauniiksi...olen toisilta miehiltä kuullut sitä. Tosin niissä tilanteissa tuntunut aina rumalta. Kun tästä sanoin että miksei kehu niin vastaus on että koska sinä tiedät sen! Olen ruvennut tuntemaan itseni rumaksi naisten läsnäollessa, tosin saattaa olla pitkästä uupumuksesta/masennuksesta johtuvaakin. Mutta kokonaisuudessaankin mieheni käytös koko parisuhteen aikana ollut jotenkin outoa. Ja jos olen iloinen julkisella paikalla ihmisten läsnäollessa niin sekin ilo pitää pilata!

Vierailija
7/8 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen käyttää henkistä väkivaltaa niin eikö ole normaalia ruveta pelkäämään? Nytkin ollut mummolassa lasten kanssa ja kotiin meno jännittää!! En tiedä voinko jatkaa tätä, toisaalta on lasten isä.

Vierailija
8/8 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rewrweweewwe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi