PYYKKIGALLUPPI!
- Vedätkö lakanat niiden kuivuttua?
Mulle äiti opetti, että lakanat pitää "vetää". Ja edelleen miehen kanssa ne vedetään.
Mites muilla?
- Mankeloitko, silitätkö pyykit?
Itse silitän.
- Mikä pesuaine käytössä?
Bioluvil
- Millä tahrat pois?
Vanish oxyllä ja näin kesällä auringolla.
Kommentit (29)
En vedä lakanoita, vetäsen ne vain jonkinlaiseen läjään jos en pesetä pesulassa. Mankelia ei ole, silityslautaa ei ole, en siis mankeloi enkä silitä.
Omolla pesen, tahroja en ole ikinä mistään poistanut.
Useimmiten vedän lakanat, elleivät ne loju pyykkikasassa niin kauan, että päätyvät suoraan sänkyyn...
En mankeloi enkä silitä. Mankeloidut lakanat ovat ihania, mutta mankeli ei juurinyt mahdu meillä muualle kuin varastoon.
Pesuaine: LV fosfaatiton, zeoliititon ja hajusteeton.
Tahrat pois sappisaippualla.
Vedätkö lakanat niiden kuivuttua?
joo
Mankeloitko, silitätkö pyykit?
mankeloin. Puoli vuotta sitten myös silitin kaikki vaatteet, mutta nyt olen siitä luopunut, silitän vain sellaiset, mitkä on "pakko" ja tyynyliinat.
Mikä pesuaine käytössä?
Omo jotain
Millä tahrat pois?
Ne lähtee, jos lähtee. Joskus käytän sappisaippuaa.
Vedin aikaisemmin, mies opetti olemaan vetämättä.
Asuessa kerrostalossa saatoin mankeloida, kun pesutuvassa oli mankeli. Nykyään ei ole käytössä.
Pesuaineena mikä milloinkin. Enimmäkseen nestemäisiä tiivisteitä: Bio Luvil, Omo, Ariel. Joskus ostan ihan halpaa Sertoa ja käytän sitä sellaiseen peruspyykkiin. En ole loppujen lopuksi huomannut pesutuloksissa eroja. Olen kai mainosten uhri, kun aina tulee ostettua noita kalliimpia merkkituotteita.
Tahrat poistan jollain Tabortilla ja valkoisten lakanoiden ja pyyhkeiden nuhjaannuttua, laitan valkaisuainetta pesuun mukaan. Lähti muuten tuolla valkoisesta kylpytakistakin iso punkkutahra.
lakanat vedän miehen kanssa, joskus silitänkin lakanat, kun ei ole mankelia. Ja lakanoiden pitää olla sileitä! ja ne pitää pedata tiukalle! :)
vaatteet silitän, aina en jaksa. mieskin silittää omia vaatteitaan.
hajusteeton pesuaine
ei erikseen tahranpoistoainetta
https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2984/Sonett-Sappisaippua
Omani olen ostanut aikoinaan Helsingin Ruohonjuuresta. Uskon, että tuota myydään aika monessa paikassa.
Tuota aurinkoa pitää testata lähipäivinä :)
- Vedätkö lakanat niiden kuivuttua?
joo vedän
Mites muilla?
- Mankeloitko, silitätkö pyykit?
en mankeloi mut silitän joitakin vaatteita
- Mikä pesuaine käytössä?
Ariel Gel valkoisille ja värillisille erikseen
- Millä tahrat pois?
kolriitilla