Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yhteishuoltajuus mutta isä ei pidä yhteyttä

Vierailija
24.07.2010 |

tulee kun hänelle sopii käymään katsomaan lasta. pyydän pari tuntia vahtimaan ja valittaa että on niin väsy ja on sanonut kun minä olen äiti niin olen vastuussa.

ei olla viel lastenvalvojalla käyty kun muutettiin erilleen . tarkoitus olisi mennä ja nopeasti..

olenko hirveä ihminen jos haluan huoltajuuden itselleni ?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuoltajuudessa päätökset lapsesta tehdään yhdessä, eli palavereissa ym molemmat paikalla. Jos tämä ei isälle kelpaa, yksinhuoltajuus.

Meillä minä kannoin aina vastuun lapsista, ja minulla onkin yksinhuoltajuus. Ensin koitettiin yhteistä, mutta isää ei kiinnostanut se huolaja-puoli, vaan tapaaminen ja kaikki kiva.

Vierailija
2/7 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei näytä lapsi kiinnostavan.. mitä teen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Miksi on yhteishuoltajuus?

Itse hain yksinhuoltajuutta, koska erosin miehestä, joka ei halua edes nähdä lapsia, on aina humalassa, ei maksa elareita yms.

Vierailija
4/7 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä ei sanonut mitään haluaako lapsen itselleen.

Vierailija
5/7 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jos teille määrätään yhteishuoltajuus, mutta mies ei hoidakkaan osuuttaan, niin voit hakea yksinhuoltajuutta.

Ja teet sitten lastenvalvojalle selväksi, että mies saa HOITAA lastaan esim. joka toinen viikonloppu ja muualla kuin kotonasi.

Tuskin jaksaa kauaa.

Vierailija
6/7 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hän ilmoittelee kun aikoo tulla...

mitenkä olisi hyvä sopia tapaamiset? kerran viikossa yötä? lapsi on 1v että en paljoon halua yökäläilyjä ja en tiedä käykö isälle mutta kai se reilua olisi että minäkin saisin yhdenpöivön olla rauhassa

Vierailija
7/7 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten valvojalle, että isä käy silloin kun hänelle sopii. Noin pienelle lapselle olisi hyvä 2 iltana viikossa, parintunnin tapaaminen ja esim. jokatoinen viikonloppu 1 yö. Mitä useammin tapaamisia niin sen parempi. Jos isä tapaa lasta esim 1 kerran kuussa, en suosittelisi yökyläilyjä ollenkaan. Kannattaa vaikka merkata ylös ne päivät jolloin isä käynyt, kauanko ollut jne. Itse vaatisin yksinhuoltajuutta. Yksinhuoltajuus ei sulje millään tavalla tapaamisia pois.

Yksinhuoltajana sinä päätät mihin tarhaan/kouluun lapsi menee, missä asutte, milloin menet tallinnan risteilylle lapsen kanssa, hommaat passin jne. Yhteishuoltajuudessa KAIKKEEN tarvitsee molempien allekirjoitukset, matkustusluvan jos haluat risteilylle jne.

Läheltä olen seurannut ystävää joka ei voinut muuttaa kotipaikkakunnalleen, koska isä vei asian oikeuteen ja vastusti. Suomessa periaatteessa saa muuttaa minne haluaa, mutta toinen voi ihan oikeasti sen estää jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi