Oletko ollut asuntonäytössä koskaan vain katselemassa ilman aikeita ostaa asuntoa?
Kommentit (17)
En yksinkertaisesti kehtaa mennä, vaikka kiva olisikin nähdä sisustus- yms. ratkaisuja. :)
iso vanha maalaistalo jäi ilman isäntää/perijää ja tuli myyntiin, 100 katsojasta ehkä 3 oli ostoaikeissa.
Olen käynyt katsomassa taloja joista olen ollut aika varma etten sitä halua, mutta olen kuitenkin mennyt avoimin mielin jos siellä olisikin jotain mikä muuttaisi mieleni ja tekisi taloasta aarteen. Vaikka vain fiilis. Mutta siis silloin olemme ihan oikeasti olleet etsimässä kotia. Kun koti löytyi, niin kertaakaan ei olla näytöissä käyty. Minusta se vaan tuntuu nolota ja tökerötä tirkistelyltä. En kehtaisi.
kävelylenkin varrella. Ihanaa sunnuntai puuhaa.
Joskus hesassa käyn katsomassa ökytaloja.
Voi olla että tulevaisuudessa rakennetaan talo, käyn katsomassa talopaketteja.
Eix muut muka käy huvikseen kurkkaamassa asuntoja, höh?!
niin käyn katsomassa, koska haluan tietää miten naapurit asuvat. En ole muuttamassa sillä viihdyn tässä missä asun. Mutta uteliaisuudesta!
Kyllä, monta kertaa. Syynä ihan uteliaisuus, mutta taka-ajatuksena on myös pysyä kärryillä hintatasosta ja katsoa, minkäkuntoisista asunnoista pyydetään tiettyä hintaa.
Muutama kuukausi sitten kävin katsomassa kerrosta alempana olevaa, täsmälleen oman asuntoni kaltaista asuntoa. Minusta pyyntihinta oli hirveä eikä asunto näyttänyt kuvissa kovinkaan hyväkuntoiselta. Sanoin välittäjälle suoraan mennessäni, että haluan vain nähdä millaisessa kunnossa asunto on ja verrata kuntoa omaani. Ihan asiallisesti välittäjä suhtautui.
Käyn kerran pari kuussa näytössä, jos on jollain tapaa kiinnostava asunto. Katselen toki asuntoja aina netistäkin. Moni kaverinikin harrastaa asuntoja, ja käymme monesti yhdessä.
Tavallaan aina taustalla voi olla myös kiinnostus vastaavan kokoiseen, ikäiseen, remontoituun tms. asuntoon. Myös omassa taloyhtiössä myynnissä olevat käyn useimmiten katsastamassa.
Joskus voi olla parikin kuukautta taukoa ja sitten yhtenä sunnuntaina kierretään taas useampi. Mennään joko katsomaan potentiaalisia meille (meillä on hyvä talo ja ei silti olla ostamassa) tai sitten jotenkin luksusta tai jotain erikoista tai jotain vanhoja remonttikohteita.
itse olen myymässä niin sisälle pääsee ainoastaan etukäteen sopimalla. Karsii kummasti aikaansa viettävää porukkaa pois -miksi ihmeessä heihin aikaani tuhlaisin?
Itse harrastan asuntonäyttöjä ja olen kyllä ollut vakavasti ostamassakin kolmesti. Monesti sellainen puolikiinnostava jää näkemättä, kun ei jaksa tilata yksityisnäyttöä. Esimerkiksi nykyinen asuntomme oli pari kuukautta "esittelyt sopimuksesta" -tilassa ja katselin netistä kuvia tyyliin "ihan jees..." Sitten tuli julkiseen näyttöön ja tultiin katsomaan, kun kerran sai niin vaivattomasti nähdä. Tämä olikin tosi hyvä ja ostettiin tämä. Tottakai etsiessä muutaman kerran olen soittanut oman näytön, mutta yksikään niistä ei sitten ollutkaan hyvä. Yleisistä näytöistä nämä kaikki kolme asuntoani ovat löytyneet.
itse olen myymässä niin sisälle pääsee ainoastaan etukäteen sopimalla. Karsii kummasti aikaansa viettävää porukkaa pois -miksi ihmeessä heihin aikaani tuhlaisin?
Itse harrastan asuntonäyttöjä ja olen kyllä ollut vakavasti ostamassakin kolmesti. Monesti sellainen puolikiinnostava jää näkemättä, kun ei jaksa tilata yksityisnäyttöä. Esimerkiksi nykyinen asuntomme oli pari kuukautta "esittelyt sopimuksesta" -tilassa ja katselin netistä kuvia tyyliin "ihan jees..." Sitten tuli julkiseen näyttöön ja tultiin katsomaan, kun kerran sai niin vaivattomasti nähdä. Tämä olikin tosi hyvä ja ostettiin tämä. Tottakai etsiessä muutaman kerran olen soittanut oman näytön, mutta yksikään niistä ei sitten ollutkaan hyvä. Yleisistä näytöistä nämä kaikki kolme asuntoani ovat löytyneet.
En ole mitään kerrostalokaksioita myynytkään. Tosiostaja näkee vaivaa päästäkseen näytölle.
En ole mitään kerrostalokaksioita myynytkään. Tosiostaja näkee vaivaa päästäkseen näytölle.
Hän siis oli aikeissa ostaa. Kyllä mä keksin parempaakin ajanvietettä kun katsella ihmisten asuntoja :D
Jatkan vielä: kerran käytin välittäjää ja hän mokasi, järjesti julkisen näytön. Tuli sellaista porukkaa sisään että huhhuijjaa. Yhden pariskunnan heitin suurin piirtein ulos...
Selvästikään ei oltu ostamassa.
Sitä paitsi en ole ostanut mitään kerrostalokaksioita. Ekalla kerralla ostettiin melkein uusi omakotitalo, toisella rivarikämppä (Ero välissä, siksi piti ostaa halvempi) ja kolmannella eli tällä "ihan jees" -kerralla taas omakotitalo.
Miksi ihmeessä koet kiusallisena, jos joku on "potkimassa renkaita"? Esimerkiksi äitinikin harrastaa tuota ja loppujen lopuksi on renkaita potkiessa bongannut veljeni nykyisen asunnon. Samoin olen parin renkaiden potkimisreissun jälkeen kertonut tutuille tosiostajille hyvistä asunnoista, kun kerran tuli puhetta. Kävivät ihan tosimielellä itsekin katsomassa. Mitä pahaa siinä loppujen lopuksi on, jos ihmiset käy katsomassa asuntoa huvikseen? Mulle on aivan sama, oliko katsojia 5 vai 20, jos kerran joudun asunnon laittamaan näyttökuntoon. Mitä enemmän, sen todennäköisempää, että joukossa on oikeitakin katsojia. Ja sitten voi olla niitä haahuilijoita, jotka pitkän myynnin aikana muuttuvatkin tosiostajiksi. Maailma voi muuttua... Jos kyse ei ole kerrostalokaksiosta, niin sitä suuremmalla syyllä, jokainen katsoja on plussaa!
Minusta on luonnollista seurata asuntomarkkinoita. Onpa muuten käynyt niinkin, että ollaan jopa ostaneet talon, jota emme "olleet ajatelleet" ostaa. Nyt olemme sen talon hyvin onnellisia asukkaita. Emme olisi, jos olisimme päättäneet seurata asuntomarkkinoita vain "tositarkoituksen" ollessa kyseessä - eikä myyjä saanut myytyä taloa (ainakaan meille, heti ensimmäisessä näytössä).
Suosittelen siis kaikille kulkemaan ja katsomaan.
samalla alueella olevia vastaavia asuntoja kuin omamme, ennen kuin määrittelimme hinnan ja myimme itse. Olen käynyt myö suteliaisuudesta katsomassa ex:n ok-taloa, rakensimme sitä yhdessä mutta erosimme ennen sen valmistumista. Halusin nähdä millainen siitä lopulta tuli.