Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks se äiti ei heti lähteny hakemaan sitä avainta kotoo?

Vierailija
23.07.2010 |

vaan odotti tuntikaupalla??

Mä olisin jättäny isommat lapset vahtimaan, herääkö pienin ja hakenu its

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010072212071002_uu.shtmle sen vara-avaimen

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä siinä vaiheessa kun ajatteli kipaista kadun toisella puolella olevaan poliisilaitokseen arvannut, että nopeammin apua olisi saanut huristelemalla taksilla kotiin.

On ollut varmasti melko paniikissa ja yrittänyt saada apua mahdollisimman pian. Ja varmasti nyt jälkikäteen ajattelee, että olisi sittenkin pitänyt heti lähteä hakemaan ne avaimet.

Vierailija
2/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti varmaan tälle palstalle tule kertomaan.

Lienee tullut paniikki, eikä ole osannut kovin järkevästi asioita ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poliiseilla olisi mun mielestä pitänyt olla jonkinlainen velvollisuus tehdä asiassa enemmän. Edes vähän inhimillisyyttä ja viitseliäisyyttä! Lapsi kuitenkin hikisenä auton sisälle lukittuna... Olisikohan tosiaan pitänyt soittaa palokunta paikalle, niin olisi saatu ovikin auki?

No, noi Äänekosken poliisit taitaa muutenkin olla tunnettuja jonkinlaisina pullapoliiseina...

Vierailija
5/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi jättänyt 6- ja 8-vuotiaat parkkipaikalle?

Kyllä minäkin varmasti tuossa tilanteessa olisin halunnut itse jäädä sinne auton luo. Olisin ajatellut että se toisi edes vähän turvaa autossa olevalle pikkuiselle kun näkisi äidin, ja laittanut muut hakemaan sitä avainta.

Vierailija
6/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut varmasti melko paniikissa

ettei osaa toimia oikein?

Minä ainakin osaan toimia just oikein, kun tulee tiukka paikka. Vaikka muuten en saa mitään aikaiseksi :)

Mutta jos lapsiani uhkaa joku, niin osaan olla todella järkevä ja looginen.

Vierailija
7/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukkomies joutui murtautumaan tuonne kotiinkin.

Minä olisin kyllä mennyt poliisilaitokselle uudestaan kun olisin kuullut että lukkoliikkeellä menee monta tuntia...

Vierailija
8/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli mulle mieleeni (anteeksi että suhtaudun näin skeptisesti kaikkeen), että oliko tämä perhe mahdollisesti heimoveljiin kuuluvaa vähemmistöä?

Sebastian on kaunis nimi ja voisi hyvin olla romanimaailmaan sopiva. Jos äiti lapsineen oli romaneja, ei liene mikään yllätys, että poliisi suhtautui aika passiivisesti...

Vierailija
9/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut varmasti melko paniikissa

ettei osaa toimia oikein? Minä ainakin osaan toimia just oikein, kun tulee tiukka paikka. Vaikka muuten en saa mitään aikaiseksi :) Mutta jos lapsiani uhkaa joku, niin osaan olla todella järkevä ja looginen.

ettei äiti vielä tuossa vaiheessa voinut tietää, mikä olisi "OIKEA" tapa toimia.

Jos olisi toiminut toisin, saisimme lukea lööpistä "pikkupoika jätettiin autoon, äiti ajeli taksilla kotiin".

Vierailija
10/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei äiti kipaissut paikalliseen kirjastoon tai kahvilaan, joka tarjoaa netin, tai käyttänyt puhelintaan ja surffannut tänne avlle, jotta av-raati olisi voinut kertoa, miten hänen nyt kuuluu tehdä.

minä ainakin tekisin noin, eipähän tarviis lukea seuraavana päivänä, miten OLISI pitänyt toimia.. ;)

Vierailija
11/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun ikkunan rikki ja poiminut avaimet istuimelta. Eri juttu tietysti, jos ei satu löytymään sopivaa murikkaa juuri siihen hätään.

Ikkunan kustannus on aika pieni, ehkä jopa pienempi kuin lukkosepän veloitus.

Vierailija
12/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli mulle mieleeni (anteeksi että suhtaudun näin skeptisesti kaikkeen), että oliko tämä perhe mahdollisesti heimoveljiin kuuluvaa vähemmistöä?

Sebastian on kaunis nimi ja voisi hyvin olla romanimaailmaan sopiva. Jos äiti lapsineen oli romaneja, ei liene mikään yllätys, että poliisi suhtautui aika passiivisesti...

persu, jolla omakotitalo ja maastoauto ja työmatkaileva aviomies.

Vierailija
13/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt lukea osaatte? Äiti on ollut paikalla ja kuten poliisi tuossa Iltalehdessäkin toteaa, ajoneuvon omistaja tekee päätöksen!!!! Eli tässä tuo poliisin komentti asiaan:

Miksi poliisi ei auttanut?

Komisario Arto Rajalan mukaan poliisi toimi ohjeiden mukaisesti.

- 1970- ja 80-luvuilla poliisi pystyi vielä availemaan autojen ovia, kun niihin silloin vanhaan hyvään aikaan pääsi vielä ovenkarmista sisään. Mutta sitten poliiseille alkoi tulla korvausvaatimuksia rikotuista ovista, Rajala kertoo Jyväskylän poliisista.

- Nykyään ainoa vaihtoehto on lasin rikkominen, vara-avain tai lukkoseppä. Poliisi ei kuitenkaan korvaa hajotettuja ovia.

Rajalan mielestä tilanne olisi ollut toinen, jos lapsi olisi ollut yksin.

- Täytyy muistaa, että äiti oli koko ajan paikalla, ja ratkaisun tällaisessa tapauksessa tekee ajoneuvon omistaja. Jos lapsi olisi jätetty yksin kuumaan autoon, eikä ketään olisi ollut paikalla, niin siinä tilanteessa poliisi olisi voinut ikkunan rikkoa.

- Ja tässä tilanteessa lapsen henki ja terveys ei ollut uhattuna, Rajala tyynnyttelee.

Vierailija
14/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli sadan kilometrin päässä työkeikalla, avaamaan sen ove, joten aikaa olisi mennyt yhtä kauan..

Vierailija
15/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi suosiolla rikkonut etuikkunan (autonikkunoista halvin!).

Vierailija
16/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/17 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole romani, aivan suomalainen perhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme