Saanko itkeä olkapäätäsi vasten?
Mulla on niin paha mieli. Mulla on sydämmessä iso aukko, sellainen ystävän kokoinen. Kamala rakkauden kaipuu, ei sellaisen pariskunnan välisen, vaan ystävysten välisen rakkauden kaipuu. En olisi koskaan uskonutkaan, kuinka kipeästi voi kaivata sydänystävää. Olen jotenkin vuosien saatossa jäänyt yksin, myönnän myös itsessäni olleen vikaa.
Pieneltä kotipaikkakunnaltani ovat vanhat koulukaverit hävinneet, palasin tänne opiskeluni jälkeen muualta. En mahdu enää mukaan toisten kuvioihin. Joskus lähden kerhoihin lasten vuoksi, osallistuisin itsekin äitien juttuihin, mutta ne on vähän inside-juttuja..
Talvikin oli vaikea ja kevät... huoh! Kuulostan valittajalta, joka ei ystäviä ansaitse, mutta tämä on kaikki pitkän yksinäisyyden tulosta. Olen ollut aina perus positiivinen ja empaattinen kuuntelija, en missään nimessä itsekeskeinen valittaja, nyt vaan oma kurjuus itkettää vietävästi.
Nyt mulla on jo parempi olo, kun sain avautua ja purkaa kyynelkanavieni paineet. Kiitos, kun olit hetken ystäväni ja jaksoit kuunnella. Kuuntelen, jos sinulla on jotain sydämelläsi.
Kommentit (3)
Sinä olet ainutlaatuinen ja tärkeä.
Ei ole helppoa palata takaisin. Kun ei se elämä pysähdy siellä entisessäkään. ehkä kuitenkin ajan kanssa löydät paikkasi ja ystäviä. Kärsivällisyyttä ja paksunahkaisuutta :) Usko, että ajan kanssa pääse "piireihin".
Mun olkapäätä vasten voi aina itkeä =)
Yksinäisyys on oikeasti tosi kurja juttu, puhumattakaan siitä kun yrittää mukaan juttuihin ihmisten ilmoilla (kerhot esim), niin muut kääntää selän.
Toivon todella, etten ole yksi niistä.