Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle tytölle on ok laittaa korvakorut,

Vierailija
22.07.2010 |

ettei av:lla puhuta lapsen silpomisesta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-7-vuotiaina

Vierailija
2/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että n.5-7v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v. Ei haittaa, mitä muut sanoo :)

Vierailija
4/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle lapselleen. Mun lapselle on laitettu 5-vuotiaana kun itse halusi, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia reikien tai korujen kanssa.

Vierailija
5/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata nyt kesällä laittaa reikiä?

Vierailija
6/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö sai korvikset 5v:nä ja samoten sai poikakin kun halus, toiseen korvaan.

Vierailija
7/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan avläinen ei ilmeisesti ole kehdannut tulla kauhistelemaan niitä sillä vauva on saanut osakseen vain ihailuja että oi sulla on ihan korviksetkin onpas söpöt! Ainoa joka sanoi asiasta oli äitini mutta kun näki korvikset tytöllä ekaa kertaa muuttui motkotus ihasteluksi ;)

Vierailija
8/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sitten se on ok

Vierailija
9/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oisin halunnu kolmannella luokalla, otin sitten 17-vuotiaana itse ja sain haukut.

Ja olen edelleen katkera. :(

Vierailija
10/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oisin halunnu kolmannella luokalla, otin sitten 17-vuotiaana itse ja sain haukut.

Ja olen edelleen katkera. :(

Vierailija
11/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Turun kultasepänliikkeissä on tuo 7-vuoden ikäraja. Itse sain 7-vuotiaana, ja se oli ihan hyvä ikä. Tosin, en tiedä uskallanko viedä tytärtäni rei'itettäväksi vielä "niin nuorena", koska itse pelkään niin paljon tuollaista kipua, etten halua että tyttärenikään joutuu kokemaan sitä :DD

Vierailija
12/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani halusi 7-vuotiaana ja sai.

Vierailija
13/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tukkaa ei ole saanut leikata tai hiuksia värjätä!

Koittakaa nyt mammat pelastaa minut sillä minulla on lävistys navassa, tatuointi, tukkaa värjätty 10- vuotiaasta, permistä laitettu (no ei ole viimeaikoina laitettu permiksiä mut kuitenkin)!

Anoppi syö minut varmaan elävältä: mutta jos poikani haluaa korvikset, niin poikani ne saa. Samaten voin värjätä niitten tukat porkkanan punaseksi jos niin haluavat.

Kouluikä on semmonen kriittinen, no tytöllä ehkä korvikset vois laittaa aikasemmin mutta pojan tarttee tykätä korustaan jos sen annan laittaa, eikä ota pois heti jos joku kommentoi ikävästi.

Vierailija
14/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pidä sitä lapsen silpomisena, mutta en kyllä mitenkään kovin kauniinakaan. Vähän niinkuin pikkutyttö äitinsä vaatteissa.

Vierailija
15/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain WT-porukka laittaa Suomessa korvikset pikkulapselle. En tunne yhtään kunnollista ja fiksua perhettä, jonka vauvalla tai taaperolla olisi korvakorut. Aika harvinaista se on. Esimerkiksi tyttöni pk-ryhmässä (alkaa eskari syksyllä) ei ole vielä yhtään, jolla olisi korvikset.

Vierailija
16/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaat eskari-ikästä vauvaan? Mikä sinua vaivaa? :)

Kyllä minä tiedän lapsia jotka on saanu korvikset ennen eskaria.

Ehkä se kertoo jotain mikä minä olen?

Vierailija
17/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ja lapset ovat kauniita ilman mitään ylimääräisiä koristeitakin.

Enkä ymmärrä tätä, sitten kun lapsi haluaa? Saako se kaiken, kun se haluaa?

Mahtaakohan olla vanhemman itsetunnossa jotain häikkää, kun lapsen pitää saada, kun se haluaa? Ei ikävä kyllä pidemmän päälle ole hyvä kasvatus metodi, mutta niin makaa, kun petaa...

Vierailija
18/24 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minkä ikäsestä mahdat puhua?

Itse halusin ja sain LAPSENA korvikset. Mitä se kertoo vanhemmistani? Selkääni sain nahkaremmistä sitten kolikon kääntöpuolella.. Ehkä se vähän tasaa tätä suurta "mokaa" jonka vanhempani teki kun antoi periksi!!

Kyllä lapsetkin on eläviä olentoja jotka oikeasti voi haluta asioita ja olla ilosia jos niille suodaan joskus jotain mitä "ne" haluaa.

Sinäkin olet ollut joskus lapsi. Et ehkä muista enää mitä oli haluta jotain ja saada paskaa niskaan tai sitten se on vaan jotain joka lapsen osaan vaan kuuluu. Miten surullista.

Niinkuin jossain korvanipukan ampumisessa jotain pahaa olisi?

17

Vierailija
19/24 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen silpominen on vähän eri juttu ku korvien rei`tys.. Mikä ei muuten pahemmin edes satu!

Ollaan varmaan pahimman luokan wt-porukkaa kun lapsi halus 5 veenä korvikset ja sai ne. Eikä muuten tullu ku yksi pieni kyynel.

Mun mielestä on eri asia laittaa vauvalle ku isommalle lapselle, joka itse jo osaa haluta em. asiaa.

Vierailija
20/24 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain WT-porukka laittaa Suomessa korvikset pikkulapselle. En tunne yhtään kunnollista ja fiksua perhettä, jonka vauvalla tai taaperolla olisi korvakorut. Aika harvinaista se on. Esimerkiksi tyttöni pk-ryhmässä (alkaa eskari syksyllä) ei ole vielä yhtään, jolla olisi korvikset.

10-vuotias voi itse haluta ja siitä ylöspäin ja se on kait ihan ok, mutta pikkutytöille reiät korviin on jotakin, mitä lapsi ei normaalisti itse kyllä osaa haluta OIKEASTI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi