Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Munasarjakystä

Vierailija
22.07.2010 |

Onko kellään ollut/ on munasarjakystää ?

Kirjoittelin tänne kerran siitä, miten mahani on välillä kipeä ja löysin munasarjojen kohtaan patin. Noh, neuvolassa veikkasivat tuota kystää. Huomenna varaan lääkäriin ajan, koska tänään olen tuntenut tuon patin taas.

Onko teillä tuo kystä vaikeuttanut tai haittanut elämää jotenkin ? Onko sitä tarkkailtu, vai leikattu pois ? Millainen oli tuo leikkaus ja olitko kauan siitä kipeä ?

Itseäni kiinostaisi todella paljon tietää, että osaa vähän varautua tai niin.

Kiitos vastauksista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useimmilla naisista niitä voi olla, mutta niitä ei huomaa. Itsekseen yleensä puhkeavat. Itselläni kystia on seurattu, koska olleet aika isoja ja kivuliaita. Aina on onneksi itsekseen puhjennut eikä ole tarvinnut tehdä mitään. Tähystysleikkauksella ilmeisesti hoidetaan, jos kasvavat tosi isoiksi/kipeiksi.

Vierailija
2/6 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua sain kolme päivää, mutta jouduin hakemaan työterveydestä lisää, koska työssä joudun nostelemaan ja kumartelemaan ja siihen ei kunto riittänyt. Palasin töihin kahden viikon kuluttua leikkauksesta täysin toipuneena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on leikattu kystia 3 kertaa. Kaksi oli tähystystä ja yksi avoleikkaus. Viimeiset kystat poistettiin sektion yhteydessä ja samalla piti poistaa munasarjat :(

Ekat kystat oireilivat kovalla kivulla. Muut eivät juurikaan tuntuneet. Leikkauksista toivuin ihan suhteellisen hyvin.

Vierailija
4/6 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään ollut/ on munasarjakystää ?

Kirjoittelin tänne kerran siitä, miten mahani on välillä kipeä ja löysin munasarjojen kohtaan patin. Noh, neuvolassa veikkasivat tuota kystää. Huomenna varaan lääkäriin ajan, koska tänään olen tuntenut tuon patin taas.

Onko teillä tuo kystä vaikeuttanut tai haittanut elämää jotenkin ? Onko sitä tarkkailtu, vai leikattu pois ? Millainen oli tuo leikkaus ja olitko kauan siitä kipeä ?

Itseäni kiinostaisi todella paljon tietää, että osaa vähän varautua tai niin.

Kiitos vastauksista.

kipu oli kovaa ja pistävää, välivuotoja tuli myös. Siitä huomasin. Tarkkailtiin ja meni itsekseen ohi. Varmaan puhkesi itsekseen.

Vierailija
5/6 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen suklaamainen sisältö valui vatsaonteloon ja "liimasi" suoliston möykyksi sekä tukki munatorvet. Minulla oli lähete polille tutkimuksiin, mutta kiireellisyys ykkönen tarkoitti sitä, että sain ajan 2 kk kuluttua eli käytännössä se oli kystan puhkeamisen jälkeen tehdyn ison vatsaleikkauksen jälkitarkastus.

Lääkäri vielä kehtasi sanoa, että olisi kannattanut hakeutua hoitoon ajoissa. Jep jep, 6 kk olin aktiivisesti yrittänyt, mutta vastaus oli aina, että kystat eivät ole vaarallisia.

Ai niin, lapset on tehty mallilla IVF

Vierailija
6/6 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydettiin keksenmenon yheydesä. Eivät olleet syynä keskenmenoon mutta löytyivät ultrassa. Kävin seurannassa ja sain 3 kk e-pilleri reseptin josko ne sillä lähtisivät. Ei auttanut. Tulin raskaaksi uudestaan ja raskaus sujui ongelmitta, kävin yhdessä ylimääräisessä ultrassa missä katsottiin miten cystat reagoi raskauteen (siis kasvavatko vai ei) kaikki ok. lapsi syntyi ja n. 4 kk synnytyksestä kävin tarkistuksessa ja cystat olivat poistuneet itsestään. Mulla ei cystat aiheuttanut muita oireita kun kipua kuukautisten aikana...ja en varmaan olisi sitä kipua yhdistänyt cystiin ellen olisi tiennyt niiden olemassaolosta.