Sosiaalityötä pitkään tehneet, vastatkaahan
Miten olette oppineet kestämään sen kaiken paskan, jota asiakkaat suoltavat päällenne? Olen vasta nuori ammatissa. Suurin osa asiakkaista on todella mukavia ja yhteistyö sujuu hyvin, mutta sitten on se pieni porukka, joiden kanssa kaikki tuntuu menevän pieleen. Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee uhkauksia ja solvauksia. Nettipalstallekin pääsee helposti ihan nimellään eikä ihan mairittelevassa yhteydessä. Ne kuormittavat ja loukkaavat ihan liikaa, ja tiedän, että pitäisi kovettua. Vaan miten?
Kommentit (3)
saada keskusteluapua?
Itse olen opetellut ajattelemaan asian niin, että solvaukset ja uhkailut kohdistuvat siihen ammattirooliin jota edustan yhteiskunnan edustajana, eivät minuun itseeni.
Nämä turpamoottorit joilta pääsee pelkkää sontaa suusta eivät pärjää mitenkään ja sekös potuttaa kun joku nuori nätti likka tupsahtaa nenän eteen kertomaan että rahaa ei nyt tipu.
niin kuin se kuuluu kaikkien säädösten ja hyvien tapojen mukaan tehdä, olen suoraselkäinen ja pysyn sanojeni takana.
Mä en ole millään tavalla kovettunut, mutta olen ammatillinen, tiedän mitä työhöni kuluu ja teen sen omalla näkemykselläni oikein.
Sun kuvailema ongelma ei ole pelkästään sosiaalityön ongelma, vaan oikeastaan kaikkeen ihmistyöhön liittyvä.
Me ollaan syyllisiä "kaikkeen".
Jos ei, niin juttelepas pomon kanssa.