Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsytti aikaisemmin nää lestadiolaisuutta jauhavat ketjut,

Vierailija
21.07.2010 |

mutta nyt muuttui mielipide, kun luin tuota "Mielenterveys järkkynyt, auttakaa muut vl:t!! " -ketjua. Millaisia neuvoja toiset vanhoillislestadiolaiset äidit antavat äidille, joka on katkeamisen rajoilla! Ei saa käyttää ehkäisyä, koska ei uskostakaan voi ottaa lomaa.

Tuo uskonto on vaarallinen kultti. Totta kai tajuan, etteivät kaikki lestadiolaiset ole tuollaisia, mutta voi hyvänen aika! Miten joku asia voi olla noin tärkeä, että sen alttarille uhrataan mielenterveys ja fyysinen hyvinvointi? En käsitä teitä. Oikein puistattaa ajatellakin. Hävetkää!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2010 klo 10:31"]

VL:t ovat fiksuja nykyisin.

[/quote]

Varmasti monet ovatkin.

Tällä 30-vuotiaalla vanhoillislestadioalisella saarnaajalla on kaksi akateemista tutkintoa. Hänen mielipiteisiinsä kannattaa tutustua jokaisen joka haluaa tutustua tämän päivän vanhoillislestadiolaisuuteen.

Haastattelu Lapin Kansassa 9.2.2014:

http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194873605178/artikkeli/lestadiolaispuhuja+minun+uskonsisareni+eivat+papiksi+havittele+.html

Vierailija
22/22 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että joku on tätä mieltä. Oma kokemus jotain muuta. Auttakaa te, jotka lestojen mielenliikkeitä ymmärrätte. Olen kovasti yrittänyt kuunnella ihmisten käsityksiä erityisesti varhaiskasvatukseen liittyen enkä yrityksistä huolimatta voi ymmärtää, kuinka yksisilmäistä, yksinkertaistavaa ja kylmää suhtautuminen voi olla. Olen huomannut, että lestadiolaisuus vaikuttaa esimerkiksi Oulun seudulla ajatteluun tosi vahvasti. Pelottaa, että Töllin (kesk) ja Sipilän kaltaiset tollot tekevät koko maan lamaavia päätöksiä, joilla asemoidaan naiset samaan tapaan kuin vl-liikkeessä. Myös persuilla on tätä "lapsilla on oikeus vanhempiin" (siis tä? kuka niiltä on vanhempia riistämässä?), "olisitte miettineet ennen kuin teitte lapsia, jos ette jaksa itse hoitaa" (siis hä?) tai "kyllä ei ennen ollut mitään varhaiskasvatusta ja hyvin selvittiin"(juu ei ollut ei eikä edes sähköjä kaikilla). Järkipuhe ei tunnu tavoittavan yhtään. Mille matelijanaivojen kerroksille pitäisi puhua vai tunteisiinko vedota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi