Säälittää todella paljon teiniäidit. Eikö äidit opettaneet ehkäisystä.
Kommentit (30)
moraalia etteivät tapa lasta kohtuun
Jotkut ihan suunnittelevat raskautensa, vaikka teinejä fyysisen iän puolesta ovatkin vielä.
t. 17-vuotiaana suunnitellusti raskaaksi.
Merkillistä miten näitten "säälijöitten" on aina jaettava lämmin, empaattinen tunteensa muiden kanssa. Kukaan ei voi "sääliä" yksin tykönänsä :). Olisi rehellisempää vaihtaa sanan "säälittää" tilalle sanat "saa minut tuntemaan edes jossakin asiassa ylemmyttä ja yritän kaikin keinoin saada toiset huomaamaan miten hyvä olen, vaikka elämäni on muuten mitä on".
Tässä ilmottautuu teiniäiti joka vanhempien kauhistelujen ja melkeenpä välirikon uhallakin omasta tahdostaan sai lapsen 17vuotiaana. Erittäin hyvin on mennyt, naimisissa lapsen isän kanssa ja sisaruksia onnekas teiniäidin esikoinen on saanut kaksi.
kun kerran "vahingossa" tullaan raskaaksi...
Vastaas ap tähän?
ja joitakin teinejä ujostuttaa hommata ehkäisyä vaikka tietoa olisikin.
Ei kondomi tai sterilisaatio.
Kohdunpoisto on asia erikseen, mutta yleensä sitä ei ehkäisykeinona käytetä.
kukin taplaa tavallaan.
Oli tässä tuttavapiirissäni yksi 40-vuotias joka tuli yhdenillan jutusta raskaaksi. Myönsi jopa että ei ollut kännissä muistanutkaan sanaa ehkäisy.
Loppujen lopuksi teki abortin kun haluaa bilettää ja elää vapaasti ja aivan hänen sanojaan olivat nämä.
Omasta mielestäni vaatii aika paljon rohkeutta ryhtyä äidiksi alaikäisenä. Ja hoitaa lapsi itse.
Näille nuorille nostan hattua.
Ketään en sääli, koska en itsekään haluaisi että minua säälitään.
12-vuotiaan ystävänsä äidin olevan 27-vuotias. Minulta pääsi: "Oho!". Aavistus sääliä minäkin tunsin/tunnen häntä kohtaan, enemmän jotain muuta. Itsekin olin vasta 20-vuotias tyttäreni saadessa ja ihan kakarahan minä olin.
t. teiniäidin kasvattama