Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on normaali/hyvä painonnousu, jos menossa rv 17?

Vierailija
19.07.2010 |

Haluaisin kuulla kommentteja, kuinka paljon paino saisi nousta raskausviikkoon 17 mennessä. Oltiin tänään neuvolassa ja neuvolantäti moitti mua liiallisesta painonnoususta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt rv 26 ja painonnousu ihan hurjaa viimeviikkoina. Tohon 17-18 rv mennessä ei tainnut nousta kuin kork. kilo. Nyt toivon et vähän hidastuisi,mut samoissa lukemissa oon aikalailla kuin edellisissäkin raskauksissa. Pois on aina lähteneet,sitä en murehdi. Mullakin liikunta erinäisten vaivojen takia aika minimissä ja jätskiäkin oon kesällä syönyt vähän liikaakin. Painoindeksi 21 ennen raskautta ja nyt siis nousu noin 8kg. Eiköhän sulla oo ihan maltillinen tahti,neuvolassa ihan pönttöjä välillä,kun normaalipainoisia moititaan.

Vierailija
2/23 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni painoa oli tullut raskausviikkoon 17 mennessä 3 kg ja ennen raskautta painoindeksi 19.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika paljon, mutta tuskin mitenkään hirveän huolestuttavaa.

Vierailija
4/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paino alkoi nousta pikkuhiljaa vasta joskus rv 25 vaikka normaalisti söinkin.. Vauva kasvanu hyvin, mutta mulle ei ollu kiloja tullu, eikä tarvinnutkaan vielä tuossa vaiheessa... Kuulosti kyllä kauheelta kun kaveri sanoi lihoneensa EKALLA kolmanneksella jo 8kg, no huh huh. Sitä se teettää kun monet raskaana olevat ns. antaa luvan itselleen syödä vaikka mitä paskaa ja kuinka paljon vaan, "ku mä oon nyt raskaana"...

Vierailija
5/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan yksi kilo!

Vierailija
7/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli neuvolantädin mukaan liikaa. :(

Voi toki olla, että moitteet johtuu myös siitä, että ensimmäiset kolme kuukautta paino pysyi ihan samana ja nuo kolme kiloa ovat tulleet siis raskausviikoilla 13-17. Masu alkoi näkyä rv 13.

Painoindeksi oli 24,2 alussa eli normaalipainon ylärajoilla. Ekalla kerralla neuvolassa ei sanottu mitään siitä, kuinka paljon paino saisi nousta. Nyt moitteet antanut oli tosin sijainen eikä meidän normaali neuvolantäti.

ap

Vierailija
8/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tullut kaikki paino puoleen väliin mennessä ja sen jälkeen tippunut. Alussa olen syönyt pahoinvointiin ja kerännyt nestettä, lopussa ei enää maistu ruoka. Ihan terveitä ja normaalinkokoisia vauvoja on syntynyt.

Syö perusterveesti ja herkuttele harkiten, niin ei tartte kokea huonoa omaatuntoa.

Vierailija
9/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli rv12 tullut jo 4.5kg lisää eikä kukaan ole kommentoinut. Enkä kyllä olle mitenkään mässäillyt, jätskin päivässä olen herkutellut, muuten olen syönyt normaalisti. En kyllä jaksa stressata tosta painonnoususta, se on ihan sama painako 88kg vai 95kg kun raahaudun synnärille. Kyllä ne kilot sitten taas haihtuu.

Vierailija
10/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksissa aina pyrähdyksinä, ja välissä saattanut tulla jopa miinustakin. Jostain syystä aineenvaihdunta vähän sekoilee, vaikka samantyyppisesti syökin läpi raskauden. Jotkut tädit ovat tarkkoja tuon painon suhteen, jotkut ymmärtävät tarkastella vähän suurempia kokonaisuuksia.

Vierailija
11/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koet eläväsi suht normaalisti, ÄLÄ ota paineita painon nousu- puheista! Minulla on kaikissa neljässä raskaudessa noussut paino 18-25 kiloa, en muist amitä on alkuraskauden apinon nousu ollut.. Mutta tosiasia on että esim rinnat ovat minulla tuplaantuneen, kokoonsa ja painoonsa nähden varsinkin. Ja kyllä niistä jo yksistään tulee kiloja. Plus järkky turvotus alussa.. Lapset ovat olleet isoja, 3,8 (keskonen)- 4,9 kiloa.

Nyt odotan viidettä, lähtöpainoa on paljon enemmän kuin muilla kerroilla. Eikä paino ole vielä noussut yhtään (rv 15+). Tippunut on, reilun kilon. Olen siitä todella tyytyväinen. Mutta samalla tavalla olen toiminut kuin aiemmissakin raskauksissa. Mistä lie sitten johtuu.

Vierailija
12/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tullut 3kg kans tuohon mennessä, mutta se oli kuulemma oikein hyvä painonnousu. Tuli tasaisesti koko raskauden ajan. Painoindeksi ennen raskautta oli 21.

Ei varmaan syytä huoleen sinullakaan siis!

Vierailija
13/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa kärsin pahoinvoinnista ja silloin neuvolassa sanottiin, että syö sitä mikä menee äläkä liikaa mieti, onko se terveellistä vai ei. (Kun sanoin, että on tehnyt mieli ihan ihme juttuja, kuten hampurilaisia.) Kun pahoinvointi loppui, aloin syödä normaalisti. En syö karkkia, sipsejä tms. mutta jonkin verran jätskiä ja joskus jotain pullaa tms. Joka päivä syön hedelmiä, kasviksia ja nyt kesäaikaan paljon marjoja.

Ja rinnat on mulla kasvanut tähän mennessä jo kolme kuppikokoa! Muuten en ole mielestäni lihonut, masu vaan on kasvanut.

ap

Vierailija
14/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 17 vajaa kaksi kiloa. Nyt rv 24 ja tullut 5-6 kiloa. Eli mulla on tullut niin tässä kuin edellisessäkin raskaudessa painoa oikein rykäisemällä juuri tässä vaiheessa. Edellisessä raskaudessa koko painonnousu jäi 12 kiloon ja samaa tahtia mennään nyt.

Painoindeksi oli etukäteen 21. Terveydenhoitajan mielestä painoa tulee just sopivasti.

Komppaan edellisiä siinä, että syö ihan normaalisti ja terveellisesti ja yritä liikkua niin kauan kuin pystyt. Sit on kaikki ok. enempää ei voi tehdä. Ja sitä painoa voi tosiaan tulla rykäyksittäin.

Vierailija
15/23 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on jo useamman viikon ollut lähes koko ajan nälkä. Jos en syö riittävän usein, niin tule tosi heikko ja voimaton olo. Oon yrittänyt syödä välipalaksi leipää, jugurttia, hedelmiä tms. Jotenkin tuntuisi tosi hölmöltä, jos joutuisi kärsimään nälkää.

Liikuntaa en ole kauhean paljon pystynyt harrastamaan, aluksi pahoinvoinnin ja nyt iskiaskipujen takia, mutta yritän käydä joka päivä tekemässä 0,5-1 tunnin kävelylenkin.

ap

Vierailija
16/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pahoinvoinnin takia tippunut 1,5 kiloa.

Vierailija
17/23 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kilo tullut

Vierailija
18/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 18 ja kiloja 3,5. Sama ollut kahdessa aiemmassa ja 4 kk synnytyksen jälkeen painoindeksi alle 18. Kannattaa ihan toimia oman fiiliksen mukaan ja olla stressaamatta.

Vierailija
19/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä aiheen vierestä mutta pakko kertoa..sain raskausaikana radin ja normaalipainoinen olin raskauden alussa. Oma terkkari ei ole sanonut mitään pahaa mutta radihoitsu sanoi että koko raskausaikana ei saisi tulla kuin 6kg painoa..no millä hitolla. . Oma terkkari oli ihan pöyristynyt tuosta kommentista. No nyt on tullut 7.9kg ja kuun lopussa on la. Ja kaksi kertaa päivässä käyn vieläkin koiran lenkillä ja yritän olla ilman herkkuja.. Että aina ei tarvitse noita kommentteja ottaa niin tosissaan..koska en vain tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin..

Vierailija
20/23 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oli rv12 tullut jo 4.5kg lisää eikä kukaan ole kommentoinut. Enkä kyllä olle mitenkään mässäillyt, jätskin päivässä olen herkutellut, muuten olen syönyt normaalisti. En kyllä jaksa stressata tosta painonnoususta, se on ihan sama painako 88kg vai 95kg kun raahaudun synnärille. Kyllä ne kilot sitten taas haihtuu.

Ei ne huonosti syömällä tulleet kilot kuule mihinkään haihdu itsestään , moni tuntuu luulevan noin. Vain raskaudesta itsestään tulevat kilot haihtuvat pois, ne itse mässäiltyt kilot saa ihan ite sitte pudottaa työnteolla pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän