Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 6 lapsen yksinhuoltaja ja ylpeä siitä. Kysymyksiä

Vierailija
19.07.2010 |

saa esittää.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oteta samaan asuntoon kirjoille köyhää miestä. Itse menettäisin 800€:n tuet ja lisäksi joutuisimme maksamaan lasten päivähoidosta 400€/kk, nykyisen 0€:n sijasta.

Jos siis ottaisin lasteni isän kirjoille asuntooni.

Vierailija
22/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät lapsilisät (ilman yh-korotuksia) ovat 877 €/kk kuudesta lapsesta.

ja yh-korotuksilla 1156,60 €

sitten ne elarit...

En ole ap,mulla on ne 3 lasta ja lapsilisiä en laske tueksi koska ne saisin vaikka olisikin se mies ilman korotusta tosin..Mä en vaan käsitä ihmisten luuloja siitä et kun olet yh niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ne elarit...

En ole ap,mulla on ne 3 lasta ja lapsilisiä en laske tueksi koska ne saisin vaikka olisikin se mies ilman korotusta tosin..Mä en vaan käsitä ihmisten luuloja siitä et kun olet yh niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista..

Vierailija
24/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa arvomaailmaa olet opettamassa lapsillesikin!

ei oteta samaan asuntoon kirjoille köyhää miestä. Itse menettäisin 800€:n tuet ja lisäksi joutuisimme maksamaan lasten päivähoidosta 400€/kk, nykyisen 0€:n sijasta.

Jos siis ottaisin lasteni isän kirjoille asuntooni.

Vierailija
25/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisiä saan 5 lapsesta, yksi jo 18v

minun lapseni ovat kaikki samalle isälle, isä löysi nuoremman ja heivasi meidät pois elämästään muutama vuosi sitten.

Ap.lle sanoisin, että saa olla onnellinen tukiverkostaan ja vapaahetkistään ja että on mahdollisuus lomailuun ja että lasten isät ottavat heitä myös lomalla. minulla ei ole ainuttakaan iihmistä, joka joskus ottaisi lapset. kolme vuotta mennyt etten ole omaa vapaa-aikaa saanut. En sano valittaakseni, uskon että vuoden-parin päästä saan ihan eri tavoin omaa lomaakin.

Lasten kanssa meillä ei ole mitään mahdollisuutta lähteä viikon reissuihin, sen verran tiukoilla on budjetti, käteen jää niukin naukin ruokaan riittävä raha kuukaudessa. Meillä isä maksaa lapsista yhteensä 200 euroa elaria ja n. 500 euroa saan kelalta, lapsilisiä tulee n. 900 euroa ja asumistukea n. 400, noiden lisäksi sitten palkkani, mikä on aika pieni. Mutta pärjäämme :)

Vierailija
26/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rahaa tulisi "ovista ja ikkunoista, kun on yh". Mutta kyllä nykyään Suomessa asiat on sillä tolalla, että suoranaisessa köyhyydessä ja kurjuudessa ei tarvitse monen lapsen äidin olla. Kyllähän tietysti menot ovat eri luokkaa kuuden kuin kahden lapsen kanssa, mutta niin ovat ne tulotkin.. ja kasvavat lapsiluvun myötä, esim. lapsilisä viidennestä lapsesta 182 €, ekasta 100 €.

sitten ne elarit...

Vierailija
27/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos takaa lapsillensa sellaisen lapsuuden, että on edes joskus varaa hankkia heille jotakin.

Jos asuisimme lasteni isän kanssa yhdessä, hän joutuisi 2600€:n nettotuloilla elättämään koko porukan, silloin ei olisi varaa ostaa lapsille edes pakollisia vaatteita, kun lapsilisäkin menisi päivähoitomaksuun.

Työmarkkinatuen tarveharkinta pois, niin saatan harkita yhteen muuttamista lasteni isän kanssa.

Vierailija
28/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset/nuoret on elätettävä silti :)

ja siinä vaiheessa on opiskelut ym muuta menoja aikalailla enemmän kuin pienenä.

jos muutaman vuoden saakin "hurjia" lapsilisiä, se tasaantuu kyllä jossain vaiheessa kun ne loppuvat. Ja en allekirjoita tuota, että monilapsinen perhe saa kyllä apua ja tukia helposti...mistä ja miten ??? omaa tyhmyyttä vissiin kun kitkutellaan lasten kanssa kuukaudesta toiseen :D

Vierailija
29/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulutusta ei ole, sellaisen voi hankkia. Ja miksi ihmeessä lapset ovat päivähoidossa, jos olet työtön?

jos takaa lapsillensa sellaisen lapsuuden, että on edes joskus varaa hankkia heille jotakin.

Jos asuisimme lasteni isän kanssa yhdessä, hän joutuisi 2600€:n nettotuloilla elättämään koko porukan, silloin ei olisi varaa ostaa lapsille edes pakollisia vaatteita, kun lapsilisäkin menisi päivähoitomaksuun.

Työmarkkinatuen tarveharkinta pois, niin saatan harkita yhteen muuttamista lasteni isän kanssa.

Vierailija
30/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai multakin jääny jotain tietämättä tai sit pitäs varmaan tehä 3lasta lisää et sais sitä rahaa..

Vierailija
31/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan itse viittä lasta ja olen ollut yh:kin, joten uskon tietäväni, ettei sulla aina ole helppoa - etenkään, jos on vielä muutama aika pieni siinä.

Vierailija
32/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa miten sinne töihin MENNÄÄN? Ja tottakai lapseni ovat päiväkodissa, koska minun aikani menee työhakuun ja siihen itsensä kouluttamiseen.

Entäpä jos mikään työllistävän alan koulutus ei minulle käy? Mitäs sitten opiskelen?

Vierailija
33/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä työllistymiseen!

kertoa miten sinne töihin MENNÄÄN? Ja tottakai lapseni ovat päiväkodissa, koska minun aikani menee työhakuun ja siihen itsensä kouluttamiseen.

Entäpä jos mikään työllistävän alan koulutus ei minulle käy? Mitäs sitten opiskelen?

Vierailija
34/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,,pientä matikkaprobleemaa AP:lle.

Lapset - Isä

2 - 1

1 - 1

1 - 1

1 - 1

1 - 1

6 - 5

Vierailija
35/35 |
19.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,,pientä matikkaprobleemaa AP:lle. Lapset - Isä 2 - 1 1 - 1 1 - 1 1 - 1 1 - 1 6 - 5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi