Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko joku, että koulun liikuntatuntien uinnilla oppii uimaan?

Vierailija
18.07.2010 |

Meidän lasten koulussa on uintia kahdella tunnilla vuodessa. Ja viime lukukaudella ei ollut ollenkaan. Jos joku ei osaa uida, niin ei tuo riitä oppimiseen.

Itse vihaan liikuntaa enkä uikaan, mutta kaikki kolme lastani olen toimittanut uimakouluun ja he ovat uimataitoisia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa, jotka eivät piittaa lastensa uimataidosta, kitisevät omia aikojaan että on koulun asia opettaa heidän lapsensa uimaan. Mutta tää on niin tätä, koulun pitäs tehdä kaikki mammojen puolesta, itse eivät ota vastuuta mistään.

Vierailija
2/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole niissä oppinut uimaan. ei se uimakoulukaan mitään oppimista takaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 70-ja 80- luvulla koulun käyneenä, kyllä oppi. Me käytiin vuosittain useasti koulun kanssa uimassa. Meidän luokan 32 oppilaasta kaikki olivat viimeistään toisella luokalla ison altaan puolella. Kolmannella luokalla kaikki uivat sen 25 metriä.

Vierailija
4/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole niissä oppinut uimaan. ei se uimakoulukaan mitään oppimista takaa

Meidän lapsista vanhin oppi kolmessa uimakoulussa (3x8x 45min) mutta hän olikin 8v ennen kuin tajusin viedä uimakouluun. Ja oli siis 9v kun oppi.Keskimmäinen tarvitsi 6 uimakoulua. Hän aloitti 7v:na ja oppi uimaan 9v:na. Kuopus kävi 5 uimakoulua. Hän aloitti 5v:na ja oppi uimaan 7v:na.

Ja uimaan oppimisella tarkoitan tässä 200m:n uimataitoa. Pinnalla toki oppivat pysymään aiemmin.

- AP

Vierailija
5/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 70-ja 80- luvulla koulun käyneenä, kyllä oppi. Me käytiin vuosittain useasti koulun kanssa uimassa. Meidän luokan 32 oppilaasta kaikki olivat viimeistään toisella luokalla ison altaan puolella. Kolmannella luokalla kaikki uivat sen 25 metriä.

Paikkakunnalla ei ollut uimahallia.

Ap, joka käynyt peruskoulun 1970-79.

Vierailija
6/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne resurssit, jotka kouluilla on viedä oppilaita uimaan. Meidän koulussa uintikertoja tulee vuodessa 5-10 riippuen luokka-asteesta. Pienimpiin yritetään satsata, jotta he oppisivat uimataidon, mutta olisihan se isommillekin tärkeää päästä uimaan. Mutta kyllä minä myös vien lapseni aivan viralliseen uimakouluun, jotta he oppivat uimataidon. terv. ope

Vierailija
7/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uintia on 10 lukukauden aikana. On aika lailla jaettu kahteen osaan. Alkuopetus joutuu uimaan jokaisena kertana. Uimaopettaja on aivan ihana.

Isommille uintikertoja jää hieman vähemmän.

Vierailija
8/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilailla on 2 x uintiviikko joka lukuvuosi. Ammattitaitoinen uimaope opettaa uimataidottomia lapsia lasten altaassa, kunnes ovat saavuttaneet 2 uimamerkkiä ja saavat siirtyä isoon altaaseen.

Isossa altaassa opetus on luokanopettajien vastuussa. Mä ainakin teen kovasti töitä, että oppilaiden uimataito kehittyisi siellä edelleen. Eli joka uintikerta ensin erilaisia harjotteita ja vasta loppuaika ns. vapaata uintia.

Mut kyllähän tosiasia on, että ne lapset, jotka on olleet jo ennen koulua uimakouluissa tai sit vanhemmat käyvät lasten kanssa uimassa, niin oppivat eniten: )

Vierailija
9/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut hyvä idea mennä ulos... Tosin koko kouluajalta muistan vain yhden tyypin joka ei osannut uida jo etukäteen.

Itse opin uimaan mökillä, mutta en kyllä tiedä missä meidän lapset tulevat sen oppimaan kun ei meillä ole mökkiä, ja mä INHOAN uimahalleja (johtuu varmaan kouluajoistani).

Vierailija
10/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimassa käydään monta kertaa vuodessa, ja heillä on oikea uimaopettaja ohjaamassa, eli tuntuu vastaavan uimakoulua sellaiselle joka ei osaa uida. Itse olin aikoinani koulusta uimahallissa vain pari kertaa yläasteen ja pari kertaa lukion aikana, se oli sitä 80-luvun nousukautta...

Vierailija
11/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut opettajat ok.

mutta kaikki liikunnanopettajani ovat olelet mielenvikaisia sadisteja.

haluavat näyttää kuka pomo.

ei mitään tatshia lasten kanssa olemiseen.

Mies sanoikin, että tottakai ovat sairaita. koska suurin osa liikunnanopettajista on entisiä urheilijoita, jotka olisivat halunneet rikastua urehilulla. mutta eivät pärjänneet. purkavat lapsiin turhaumat ja vihan.

Vierailija
12/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntynyt 70-luvulla ja uimassa käytiin peruskoulussa 2 kertaa vuodessa. Ala-asteella ei opetettu uimaan, kaikki olivat heti isossa altaassa ja saatiin tehdä mitä haluttiin eli jokainen polski sen verran minkä osasi ja jos ei osannut kellui kellukkeiden yms. kanssa.

Yläasteella ei opetettu uimaan, vaan uimatunnit menivät niin että piti uida edestakaisin allasta päästä päähän niin monta kertaa kuin jaksoi, ja opettaja merkkasi tuloksen vihkoonsa.

Lukiossa käytiin uimassa kerran.

En oppinut uimaan.

Vierailija
13/13 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimassa käydään monta kertaa vuodessa, ja heillä on oikea uimaopettaja ohjaamassa, eli tuntuu vastaavan uimakoulua sellaiselle joka ei osaa uida. Itse olin aikoinani koulusta uimahallissa vain pari kertaa yläasteen ja pari kertaa lukion aikana, se oli sitä 80-luvun nousukautta...

kyllä mun tytön uintitaito on suureksi osaksi koulun ansiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme