Onko ummetus aiheuttanut sulle vatsakipuja raskausaikana?
Kyselin päivemmällä vatsakivuista, jotka olivat kun menkkakipuja. Sittemmin vatsa toimi vähän tänään (vaikka olin kovalla) ja kipu helpotti. Kivut kestivät monta tuntia mutta eivät olleet sietämättömiä. Raskausviikko 15 menossa eikä vatsa normaalistikaan toimi päivittäin, saati sitten nyt..Edellisen kerran ulostin pari päivää sitten ennen tätä päivää.
Nyt olen syönyt tänään paljon kuituja ja ulkoillut sekä juonut vettä. Katsotaan josko huomenna olisi tulosta jo enemmän. Otin myös Visiblin S rakeita joita löysin lääkekaapista (sai käyttää raskausaikana, tarkistin pakkauksesta).
Ihmettelen jos vatsavaivat ovatkin ummetusta, sillä luulin kipuja kohdun venymiskivuiksi tai supistuksiksi. Liikunta ei kuitenkaan tuonut kipuja takaisin eikä toisaalta ne alkaneetkaan liikunnasta/rasituksesta alunperinkään.
Kommentit (19)
Ensinnäkin voi olla kivut samanlaisia kuin menkkakivut. Itselläni ummetus on yleinen vaiva olin raskaana tai en (tällä hetkellä raskaana). Kipua tuntuu alaselällä ja alavatsalla.
Visibliniä ei kannata ottaa jos vatsa on ummella tai jos et ole saanut sitä kunnolla toimimaan. Ja eikä myöskään silloin jos et pysty kunnolla juomaan. Jos ei pysty juomaan ja ottaa visibliniä niin se vain kovettuu suolistoon eikä tee tehtäväänsä. Ummetukseen kannattais käyttää esim movicolia.
Itselläni nyt on ollut aivan kamalat vaivat. Vatsa ei toimi kuin vesiperäruiskeen avulla n. viikon välein. :S En pysty siis juomaan tarpeeksi raskauspahoinvoinnin takia niin suolistokin on kuiva eikä siksi toimi. Levolac ei ole auttanut yhtään mitään vaikka olen ottanut 30ml ja enemmänkin useana peräkkäisenä päivänä.
Todella rasittava vaiva. Tsemppiä kanssa kärsijöille!!
Luumusose ei ole itselläni auttanut. Jotkut kokevat parempana vaihtoehtona (jos vain ilkeää) kuivattuja luumuja vesilasilliseen muutama. Liottaa niitä muutaman tunnin ja juo sen litkun niin toimii vatsa. Itse en ole kokeillut kun en todellakaan ilkeä sitä litkua juomaan. ;) Niin ja en tietenkään voi sanoa varmaksi toimiik osinulla, mutta olen kuullut tepsivän.
Sain taas tulosta vähän aikaan, kovalla edelleen, mutta pääasia et tulee pois. Kipuja ei ole eilisen jälkeen ollut eli kai ne ummetuksesta sitten johtui..?
ap
Mä oon saanu pidettu vatsan kuosissa yhdistämällä kaiken: aamuisin puuroa ja MAITOHAPPOBAKTEERIKAPSELI, sitten vettä vettä, luumuja, täysjyvää, kävelyä, jnejne. ja oon vältellyt juustoja ja muuta mikä saattaisi pahentaa tilannetta. Vatsa toimii joka päivä (nyt rv 30), mutta auta armias jos menee lintsaamaan edes yhden tai kaksi päivää maitohappobakteerien syönnistä... Mutta aina on jotain vaivaa: mä taas joudun suömään Cuplatonia ilmavaivoihin...
Eivät ne haitaksikaan olisi.. :)
Taas keitellään puuroa, jossa leseitä mukana jo valmiiksi lisättynä. Eiliseen jäi mahan toiminta (jolloin tosiaan edelleen kovalla). Jospa tänään olisi tulosta enemmän ja pehmeämmässä muodossa...
ap
mulla on kaikista kolmesta raskaudesta aiheutunut ummetusta ja siitä jäätävät vatsakivut! Ei auttanut kuin lvolac kuurina.
Tiedän tarkalleen miksi on olemassa sanonta - Ei tuu lasta eikä paskaa... XD
vettä useampi litra päivässä, kaurapuuro aamuisin, kuitupitoista ruokaa muutenkin, näillä pärjää mitenkuten. Ja mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä hankalampaa on saada vatsa pysymään toiminnassa. Näin mulla.
niin ummetus on aiheuttanut vatsakipuja aina.
Minulla oli jokaisen kolmen raskauden aikana hirveä ummetus ongelma suunnilleen heti plussasta, helpotti vasta synnytyksen jälkeen.
Levolacistakaan ei ollut apua, aiheutti vaan ilmavaivoja..
Kyllä oli kurjaa, aiheutti tosiaan koviakin mahakipuja ja jatkuvaa turvotuksen tunnetta.
joten siinä mielessä menkkamaisia tuntemuksia.
joten siinä mielessä menkkamaisia tuntemuksia.
On ollut! Olen toista kertaa raskaana ja hirvee ummetus päällä, vaikka viikkoja on vasta 6+1. Peräsuoli jää vielä kipeäksi ja pisteleväksi kakkaamisen jälkeenkin. Peräpuikot voi auttaa peppukipuun :D
Mulla auttaa gefilus kapselit mutta pitää ottaa joka päivä.
Tänään ei vielä tulosta eilisistä luumuista, puuroista ja visiblineistä huolimatta..
ap