Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja raskauden aikaiseen närästykseen?

Vierailija
18.07.2010 |

Mä oon niiiin kyllästynyt tähän oloon. Mua näästää lähestulkoon kokoajan,aamulla hetki on hyvä mut siitä se alkaa kun olen syönyt aamupalan. Närästää sama mitä syön ja närästää jos en syö.. Renniet saa huonon olon ja jos en ota sekin on yhtä tuskaa. Nyt illalla oksensin kun teki niin pahaa ja maha tuli taas kipeäksi,pikkuhiljaa helpottamaan tässä. Muutenkin alkaa olla ongelma tää vatsan toiminta. aamupalan jälkeen kaikki mitä syön tekee hitonmoisen ähkyn,lämmin ruoka ei vetele ja pelkkä voileipäkin riittää siihen et koko loppupäivä on pilalla. Yritän juoda paljon vettä,aina ei muista ja sen huomaa. Maha on kovalla ja mitähän siihenkin keksis? Närästyslääkettä(rennie yms. joita otetaa tuhat päivässä) en enää suostu syömään. ootteko saanu jotain muuta joka auttais,lääkärin määräämänä? Mulla kohta lääkäri ja en poistu vastaanotolta ilman reseptiä..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista kun odotin oli olo ihan kauhea, kaikki närästi!Ihan sama mitä suuhun lapoit, polte alkoi heti. Mulla auttoi jäätelö jonkin verran.

Vierailija
2/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille vastanneille. Tiedätte selvästi ettei tää hääviä ole:) Mulla siis lääkäri kohtapuoliin ja neuvolakin tulevalla viikolla. Eli vaadin kyllä jotain parempaa. ap

pyytää parempaa lääkettä. Rennie on ihan p.stä ja tosiaan saisit vetää sitä vaikka kuinka paljon eikä apua muuta kun huono olo sitten siitä. Itse tosiaan sain lekurilta kunnon lääkkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin alkoi taas närästää. Nyt rv 29 menossa. Oli jo pitkään poissa, mutta nyt taas sama vaiva, kuin alkuraskaudessa :( Mulla auttaa onneks Rennie.

Vierailija
4/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin kurkkaan onko tullu lisää kokemuksia,ja onhan niitä:) Mäkin oon muuten kauhonut jäätelöä kaksin käsin:) Hetken tulee parempi olo vaikkei se närästystä poistakaan. Jotenkin se kylmä on vain tuntunut hyvältä,alkuraskauden pahoinvointiinkin. Tänään hieman parempi olo kun eilen. Vähän vielä maha kipeä,mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Ihana tunne se synnärillä kun närästyksen ikävin polte taittuu ja voi syödä eikä sen jälkeen tunnu siltä ettei ehkä olis pitänyt.. Sitä odotellessa:) Onko teillä muilla turvotusta,mahassa siis,niin että tunne ettei ruoka laske ollenkaan ja sekin tekee pahan olon? Onko se närästyksen sivutuote?

Vierailija
5/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monta,kiitos:)ap

Vierailija
6/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoositonta maitoa, minulla auttoi

Vierailija
7/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rennietä saa vetää raskaanakin niin paljon kuin tarvii.

Vierailija
8/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain loppuraskaudesta lääkäriltä reseptin Alsucral-poretabletteihin ja sitten apteekissa huomasin, että niitä saa myös reseptivapaasti. Kannattaa kysyä lääkäriltä noista. Ei tarvinnu ottaa ku kaks tai kolme päiväs ja olo oli hyvä.

Vierailija
9/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. Tiedän et rennietä saa ottaa määrättömästi ja edellisen raskauden aikana söinkin sitä. Mutta nyt mä oksennan jo ajatuksesta et otan ja kun on pakko välillä ottaa tulee tosi huono olo ja oksennan kuitenkin tai ainakin melkein. Ja tänään sit nii et pönttöä halailin kun en ottanut mitään ja polttaa ihan sikana:( Oon ihan hilkulla etten määrää itelleni itse jotai sellaista mitä en saa ilman lääkärin määräystä syödä:) Joskus luin jostain ranixal tai vastaava ja huomasin et siellä se hyllyssä houkutteli mut apteekissa sanoi etten saa ilman määräystä syödä raskausaikana. Haluaisin sellaista mitä otetaan kerran päivässä. Maitoa en saisi alas kun en juo muutenkaan,mut kiitos kuitenkin kun vastasit.

Vierailija
10/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pahimpia on ollut vaalea leipä, varsinkin paahtoleipä. Jugurtti aamuisin tyhjään mahaan täysin nou nou.

Vierailija
11/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle jotain tehokasta lääkettä. Sitä otettiin vain kerran päivässä ja auttoi heti. Mulla oli närästyksen lisäksi refluksiongelma yöllä. Saatoin herätä siihen, että olin hengittänyt vatsansisältöä ja haukoin henkeä. Se loppui tuolla lääkkeellä, jonka nimeä en ikävä kyllä muista. Kannattaa puhua neuvolassa.

Vierailija
12/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranitidin taisi olla nimeltään. Jouduin ottamaan lääkettä rv 20 alkaen joka toinen päivä ja sitten päivittäin sillä närästyskipukohtaukset oli uskomattoman kipeitä. Ja lähes kaikki närästi. Piimä ja viili oli vatsalle sopivia.

Onneksi närästys loppui vauvan syntymään.

Vierailija
13/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neutralisoi vatsahapot ja toimii todella hyvin, ei luulisi etta ne vaikuttaa sen kummemmin vauvaan. Kysy ihmeessa apteekista!

Vierailija
14/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyl ihan kauheeta. Kannattaa puhua lääkärille,kyllä niitä valmisteita on.

Vierailija
15/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille vastanneille. Tiedätte selvästi ettei tää hääviä ole:) Mulla siis lääkäri kohtapuoliin ja neuvolakin tulevalla viikolla. Eli vaadin kyllä jotain parempaa. ap

Vierailija
16/17 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis rv 26 menossa ja närästänyt on jo alkumetreiltä. ap

Vierailija
17/17 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oksensin rennien. Omeprazol ja ranitidini auttoivat, lääkäri määräsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme