Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin vahdit lapsiasi rannalla?

Vierailija
17.07.2010 |

tuli vaan näistä hukkumisista mieleen, että mikähän on "riittävä" taso

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei saa jättää valvomatta ikinä. Uimatadottoman kanssa ollaan vedessä mukana.

Vierailija
2/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2010 klo 22:34"]

Ei koskaan mene liian syvälle vaan pysyttelee rantavedessä. Fiksut vanhemmat = fiksu tyttö.

[/quote]

Et voi olla tosissasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v ei ole vedessä yksin eli jompi kumpi meistä on myös vedessä - siis järvellä/merellä. Uima-altaassa voi ollakellukkeissa yksin, niin, että jompi kumpi vanhempi vahtii altaan reunalla.

9, 12 ja 13v voivat olla vedessä yksin, yleensä kyllä jompi kumpi vanhemmista myös uimassa mutta voidaan vahtia rannaltakin - kaikilla hyvä uimataito.

Vierailija
4/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yksivuotias on näitä kohuttuja kalliokiipeilijöitä. Vedessä kuitenkin oltava koko ajan ihan vieressä. Kaatuessaan naamalleen voisi olla vielä aika avuton.

Vierailija
5/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, 5 v polskii ja kahlailee, kahlailen itsekin vedessä muutaman metrin etäisyydellä. Lapsella kellukkeet käsissä. 

Vierailija
6/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seison rantavedessä, kun omat 7- ja 9-vuotiaat, uimataitoiset lapseni uiskentelevat. Juhannuksena kävi sitten niin, että meidän vieressä joku alle kaksivuotias kaatui veteen, enkä ihan heti huomannut, kun seurasin omieni tekemisiä. Eikös sieltä takavasemmalta puhissut tämän lapsen äiti paikalle närkästyneenä siitä, etten ollut hänen lastaan heti pelastanut – hän kun makaili kauempana rannalla...

Vierailija
7/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannalta vahdin silmäkovana reilu 4vuotiasta, kun kahlailee ja "ui" rantavedessä (vettä häntä polviin saakka), jos haluaa syvemmälle, menen mukaan kahlailemaan. Vielä viimekesänä oli niin arvaamaton ja vauhdikas, että pysyin kokoajan vieressä.

Vierailija
8/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 8 ja 13, olen jo parin vuoden ajan rannalta käsin seurannut, mutta vahdin silmä kovana koko ajan, en päästä silmistäni hetkeksikään. Olen valmis juoksemaan sinne veteen millä hetkellä hyvänsä. Ohjaan myös, herkästi huudan, että pitää tulla lähemmäksi rantaa jos näyttää, että liian kaukana rannasta/syvällä ovat.

Vierailija
9/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 18:59"]

Lapset 8 ja 13, olen jo parin vuoden ajan rannalta käsin seurannut, mutta vahdin silmä kovana koko ajan, en päästä silmistäni hetkeksikään. Olen valmis juoksemaan sinne veteen millä hetkellä hyvänsä. Ohjaan myös, herkästi huudan, että pitää tulla lähemmäksi rantaa jos näyttää, että liian kaukana rannasta/syvällä ovat.

[/quote]

Meillä sama. Lapset 7v. 8v. ja 10v. Kaksi isompaa ui jo ihan täysin, pienin ei vielä kovin pitkiä matkoja, ehkä jotain 10-15m jaksaa uida. Kaksi isompaa saa hyppiä laiturilta (jalat edellä) siitä asti, missä on kainaloihin vettä. Jos itse olen laiturilla niin sitten saa nämä kaksi isompaa hypätä sieltäkin, missä ei yllä jalat pohjaan, mutta uitava sitten ihan laiturin vieressä rantaan. Joo, hysteerikko varmaan jonkun mielestä, mutten ota mitään riskiä tässä asiassa.

Pienin ei halua hypätä laiturilta muuta kuin siihen missä max. vyötäröön asti vettä. Kun olen itse uimassa, olen koittanut häntä pyytää vähän syvempään, että saisi paremmin treenattua uimataitoa (pidemmän matkaa voisi koittaa uida), mutta hän ei halua.

Kaikkia lapsiani seuraan tarkkaan koko aika rannalla ollessa.

Kaikki lapset osaa hyvin noudattaa näitä sääntöjä, jotka rannalla ollessa on voimassa, ei ole tarvinnut koskaan niistä vääntää.

Vierailija
10/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-ja 2v.ita on vahdittava veden äärellä jatkuvasti ja lähes käden ulottuvilta. Jos leikkivät ihan rantavedessä, niin voin käydä tavaroista jotain hakemassa mutta niin että näen heidät jatkuvasti. 4v.n pitää olla koko ajan siinä lähellä eikä saa mennä syvemmälle koska kahta vahtiessa se ei vaan ole mahdollista.

Vierailija
11/14 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt jo 7-12 vuotiaita, mutta vahdin heitäkin tosi tarkkaan. Emme käy usein yleisillä rannoilla, mutta appivanhempien mökkirannassa lapset uivat paljon. Siellä on silloin yleensä 1-4 aikuista katselemassa ja niistä pari lasten mukana järvessä. Omat lapseni ovat rauhallista sorttia, mutta heidän nuoremmat serkut ovat aika rymyeetuja järvessä ja heidän puolestaan pelkään enemmänkin.

Vierailija
12/14 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uida ja mitä vedessä voi tehdä. Hetkeksikään en jätä lapsia silmistäni. Ikää lapsilla 7 ja 8 vuotta ja kohtalainen uimataito molemmilla.

Vierailija
13/14 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 6, 4 ja 10 kk. Jos pienin on kanssani vedessä,muut ovat ihan vieressä. 6 v osaa jo uida, mutta silti kyttään fanaattisesti.

Tänään oltiin Oittaalla kuuden aikaan. Vaikka vauva ja 6 v olivat miehen kanssa ja mun piti vahtia vain hiekkahommissa olevaa 4-vuotiasta, kyttäsin myös miestä ja noita kahta muutakin, koska mies on hajamielistä tiedemiestyyppiä.

Joo, olen kuin kanaemo. tuijotan poikasiani ihan KOKO AJAN :-)

Vierailija
14/14 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan mene liian syvälle vaan pysyttelee rantavedessä. Fiksut vanhemmat = fiksu tyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi