Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammatti-ihmisiin kohdistuvat odotukset vapaa-ajalla

17.07.2010 |

Ihan kaikissa ammateissa ei tunnu olevan tietynlaista elämisen vapautta. Papilta odotetaan hyvin konservatiivista elämäntyyliä, psykologien pelätään analysoivan kaikkea jne.

Mitä ajattelet vaikkapa tupakoivasta lääkäristä? Tai baarissa ryyppäävästä ala-asteen opettajasta? Tai lihavasta ravintoterapeutista?

Mitä odotuksia sinulla on mitäkin ammattiryhmää kohtaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ainoastaan vapaa-ajan asioita. Kyseessä on molempien ammatillinen uskottavuus.

Sen sijaan miten humalassa oleminen ja opettajana toimiminen edes liittyvät toisiinsa? Humalassa oleva AA-kerhon vetäjä ois ongelmallisempi.

Mutta onhan niitä odotuksia kaikkiin ammatteihin liittyen. Itse toimin sellaisella alalla, jossa oikeinkirjoitus on erittäin tärkeää. Minulla itselläni on paineita esim. fb-päivitysteni kanssa, koska netissä kirjoitan usein tajunnanvirtaa ja muutenkin käytän vapaa-ajalla puhekieltä.

Vierailija
2/4 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikissa ammateissa ei tunnu olevan tietynlaista elämisen vapautta. Papilta odotetaan hyvin konservatiivista elämäntyyliä, psykologien pelätään analysoivan kaikkea jne. Mitä ajattelet vaikkapa tupakoivasta lääkäristä? Tai baarissa ryyppäävästä ala-asteen opettajasta? Tai lihavasta ravintoterapeutista? Mitä odotuksia sinulla on mitäkin ammattiryhmää kohtaan?

Lihava ravintoterapeutti nyt on aika naurettava asia. En epäile välttämättä ammattitaitoa mutta on se outoa ettei noudata sitä mitä opettaa.

Sama ihan kaikkien kohdalla. On omituista että sanoo toista ja tekee toista. Näin pappien, ravintoterapeuttien, lääkärien yms kohdalla samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai se lihava ravintoterapeutti?

Kyllähän lihava ravintoterapeutti voi tietää miten tulisi syödä oikein, vaikkei kykenisi (syystä tai toisesta) siihen itse.

Samaten se tupakoiva lääkäri. Lapsikin tietää tupakoinnin vaaroista nykypäivänä, joten taatusti lääkärikin. Hän vain jostain syystä harrastaa tätä pahetta.

Eihän siis nämä asiat vaikuta työsuoritukseen välttämättä.

Lihava aerobicohjaaja voisi olla eri asia. Siinä lihavuus varmasti vaikuttaa jo itse työsuoritukseen.

Vierailija
4/4 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappina toimiminen sisältää kumminkin vahvasti sen, että uskoo asiaansa. Saatanan huutaminen apuun on vähän omituista, jos saarnaa muille moisen peevelin olevan turmioksi.

Ravintoterapeutti puolestaan: kuinka uskottavaa ovat hänen oppinsa terveellisestä ja maukkaasta ruokavaliosta, jos hän itse todistaa olemuksellaan ihan toista?

Mä olen itse asiassa ollut "lihavan" aerobicohjaajan tunnilla ja hyvin se veti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme