Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on pappi ja minusta on outoa että ihmiset ajattelevat

Vierailija
17.07.2010 |

että olisimme joku totuuden torvi perhe kristillisine arvoineen, ajatuksena että pappina ei voi toimia vain ns. ammatissa.

Perheellämme on tietty kristilliset arvot, mutta ostamme olutta ja siideriä kaupasta, harrastamme seksiä suuseksineen, vietämme ihan tavallista perheelämää velkoineen ja huolineen.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aika vereslihalla ja hämmennyksissä asian kanssa. Tarvitsisin jonkun jonka kanssa käsitellä tätä, ja viimeiseksi haluaisin että kohdalleni osuisi "pappi vain ammatillisessa mielessä". Pappikin on vain ihminen ja se on ok, mutta on tilanteita joissa ihminen seisoo eräänlaisella vedenjakajalla ja silloin on ratkaisevaa millaista palutetta hän saa.

Vierailija
2/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa Raamattua tuomitaan alkoholi? Minä olen aina luullut, että Jeesus muutti veden viiniksi. Eikä missään kohtaa Raamattua taideta saarnata raittiuden puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:n miehestä tekee vääränlaisen papin?Missä kohtaa Raamattua tuomitaan alkoholi? Minä olen aina luullut, että Jeesus muutti veden viiniksi. Eikä missään kohtaa Raamattua taideta saarnata raittiuden puolesta.

Ettekö lue ollenkaan ketjua vaan jankkaatte samaa asiaa.

Lue esimerkiksi sinua edeltävän kirjoittajan teksti.

Vierailija
4/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vastattu kysymykseen, mikä (muka) tekee alkoholista syntiä. Kun ei Raamatussa ole ainuttakaan kohtaa, jossa sellaisesta puhuttaisiin.

Mitä tulee muihin ap:n luettelemiin kohtiin eli pappikin harrastaa seksiä, papillakin on arkiset huolet ja velat, niin enpä keksi mitä väärää siinä on. Luterilainen kirkko ei edellytä papilta selibaattia, saati oleta, että pappi on jokin luostarissa asuva munkki ilman kosketusta arkisiin ongelmiin tai asuntolainoihin.

Vierailija
5/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vastattu kysymykseen, mikä (muka) tekee alkoholista syntiä. Kun ei Raamatussa ole ainuttakaan kohtaa, jossa sellaisesta puhuttaisiin.

Mitä tulee muihin ap:n luettelemiin kohtiin eli pappikin harrastaa seksiä, papillakin on arkiset huolet ja velat, niin enpä keksi mitä väärää siinä on. Luterilainen kirkko ei edellytä papilta selibaattia, saati oleta, että pappi on jokin luostarissa asuva munkki ilman kosketusta arkisiin ongelmiin tai asuntolainoihin.

Eihän kirjoittaja väittänytkään että alkoholi on syntiä. Siksi ihmettelinkin että miksi sen otat esille.

Mutta hän haluaisi jonkinlaista hengellistä apua uskonnollisen kokemuksensa käsittelyssä ja haluaisi keskustella asiasta sellaisen papin kanssa jolla on omakohtaista hengellistä kokemusta ja syvää halua keskustella asiasta.

Vierailija
6/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten mielestä... pappi ei voi vain toimia ammatissa. Käsittääkseni tämä tarkoittaa muodollista pätevyyttä ilman vakaumusta. Kuitenkin on kyse ammatista jossa nimenomaan on kyse vakaumuksesta, aidosta uskosta. Eikö tässä ole tiettyä ristiriitaa?

Vierailija
7/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten mielestä... pappi ei voi vain toimia ammatissa. Käsittääkseni tämä tarkoittaa muodollista pätevyyttä ilman vakaumusta. Kuitenkin on kyse ammatista jossa nimenomaan on kyse vakaumuksesta, aidosta uskosta. Eikö tässä ole tiettyä ristiriitaa?

Kenenkään uskoa kun ei voi mitata.

Vierailija
8/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskossa olevalle aihe on pyhä. Ei mikään profaani mittailujuttu.

Vierailija
9/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että PAPPI NUOLEE PIMPPIÄ!!!!!?

(taidankin olla aika vanhanaikainen, koska aihe kohauttaa minua)

Vierailija
10/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan Jumalakin sanoi: "Lisääntykää ja täyttäkää maa"

1. Moos. 1:28

;)

Vierailija
11/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä ei olisi vakaumusta. Ja sanoi, että kristilliset arvot ovat heille tärkeitä. Mikä siis on ongelma?

Tottahan se on, että papin työ on ammatti ja papillakin on lomaa ja muutakin elämää kuin työ.

Vierailija
12/77 |
18.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu mun mielestä taas on hämärää jos on pappi mutta ei uskoTÄYSIN siihen mitä opettaa eli raamattuun.

Vierailija
13/77 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan Jumalakin sanoi: "Lisääntykää ja täyttäkää maa"

1. Moos. 1:28

;)

Vierailija
14/77 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan Jumalakin sanoi: "Lisääntykää ja täyttäkää maa" 1. Moos. 1:28 ;)

Siis pappi ei saa harrastaa esileikkiä, vaimoon tulee yhtyä pimeässä huoneessa peiton alla, vaikka vaimon tussu olisi rutikuiva.

Muuttuiko mielikuva paremmaksi?

Vierailija
15/77 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me ajatella papeista suuria! Jotkut hömpät ehkä.

kirkosta eronnut:)

Vierailija
16/77 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso sanalaskut 23:29-35. Tässä erittäin osuvasti kerrottu viinan haitat. Tosin alkoholia saa kohtuudella nauttia mutta juoppous on kielletty.

Valitettavasti minun on poistuttava kun kuolen nauruun muuten.

Se kirkosta eronnut!

Vierailija
17/77 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut ihmiset ovat jotain pyhimyksiä tai kovinkaan erilaisia kuin he itse.

Ihanko oikeasti joku kuvittelee, että toiset pariskunnat harrastavat seksiä jotenkin eri lailla tai "siveellisemmin" kuin he itse?

Seksi on seksiä, eikä sille mitään voi. Myös isoisänne nuoli isoäidin pimppiä ja isä äidin pimppiä. Myös poikanne tulee nuolemaan jonkun pimppiä ja joku tulee nuolemaan tyttärenne pimppiä. Jopa sen lihavan puolikaljun naapurin valittajatädin pimppiä on todennäköisesti joskus nuoltu - niin, ja päiväkodin tiukkapipojohtajan. Ja hui kauheaa, lapsen opettaja nuolee iltaisin vaimonsa pimppiä! Sellaista elämä on.

Nyt repesin ihan totaalisesti! Ihanan vapauttavaa! =)

Vierailija
18/77 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on kerrassaan koominen kyllä... kaiken keskiöksi näyttäisi muodostuvan ajatus papista nuolemassa vaimonsa pimppiä. Voi teitä ihmiset. =)

Vierailija
19/77 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen kotikuntani pappi ei todellakaan sylkenyt lasiin. Mutta hän myös meni niiden luo, joilla elämä oli rempallaan ja hengellinen sekaannus varmaankin suuri. Hän rakensi luottamuksen juuri niiden heikoimpien, juopporetkujen ja laitapuolen kulkijoiden kanssa. Toki oli muitakin seurakuntalaisiaan varten, vaikka kaikki eivät sitten hyvällä katsoneetkaan.

Minusta hän teki enemmän Jeesuksen työtä kuin moni, joka linnottautuu omaan pyhyyteensä ja kieltäytyy oikeasti kohtaamasta niitä, jotka ovat hädässä.

Vierailija
20/77 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta on outoa, että ihmiset ajattelevat, että olen automaattisesti uskovainen ja harras kristitty, vaikka en ole kumpaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi