Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua lasten kavereita 'asumaan' meille

Vierailija
17.07.2010 |

Mulla 3 lasta, ja se mitä noita pojan kavereita on ollu, niin kaikki ois AINA meillä. Nytkin, kesän kauniilla ilmoilla! Muutaman kerran ku päästät joiksikin tunneiksi niin olisvat aina. Tuovat lisäks muitakin kavereita.

Kämpässä remutaan ja rymytään, kaikki tavarat levitetään ja jätetään niille sijoilleen kun yks kaks häipyvät jne. Ja sitten, kun lähtevät ovat tunnin päästä takas.

2 lapsista on pienempiä, mut kestämätön ajatus et kun nekin alkaa tuomaan kavereitaan, tää kämppä on kun joku hollitalli, ovet käy ku rautatieasemalla ja jengiä lamppaa. Mulle riitti. Olkoot ulkona tai sitten ei. Mut tänne mä en enää halua koko tienoon kakaroita. Olkoot sitten sisarukset keskenään jos ehtona ystävyydelle on se että meillä voi olla koska tahtoo eli lähes aina.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..lapselle. Olisiko lisääntymistä pitänyt harkita? Maljon mukeloita - paljon kavereita.

Vierailija
2/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan omiakin tuttuja enimmäkseen muualla kuin meillä tai jonkun kotona kahvitellen. Joten tavatkoo lapsetkin. Satunnaiset vierailut on ok, mutta että monen lapset kaverit meillä joka päivä. Ei kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki 20 mahtuvat tänne? Jostain syystä meilläpäin ne ainoat lapset ei saa tuoda kavereita koskaan kotiinsa. Vaan ne työnnetään naapureille.

..lapselle. Olisiko lisääntymistä pitänyt harkita? Maljon mukeloita - paljon kavereita.

Vierailija
4/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten pitäisi? Minne on jäänyt ulkoilu, ulkoleikit, pelit, fillarointi, potkulautailu, rullaluistelu, puistoissa kiipeilytelineissä kiipeily jne. Sisällä istuttaisiin satoi tai paistoi, oli kesä tai talvi.

Vierailija
5/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä kavereista on enemmän vaivaa, mutta isompien lasten kanssa on helpompaa. Teini-ikäiset varsinkin on kiva pitää oman silmän alla turvassa.

Vierailija
6/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit rajat laittaa.

Meilläkin on neljä lasta, kavereita ajoittain paljonkin mutta meidän ehdoilla.

Aikuiset kuitenkin ne puitteet määrittelevät kyläilyille ja säännöt miten talossa ollaan.

Jospa sovitte päivistä, jolloin kavereita saa tulla, rajoitat määrää tai kyläilyaikaa.Ei kenenkään tartte mitään leikkipaikkaa ja pitopalvelua kotonansa pitää koko kaverisakille.

Kavereita voi velvoittaa siivoamaan jälkensä, peli ja leikit yms.

Istutte alas pojan kanssa ja mietitte yhdessä mikä olis sopiva ratkaisu.

Vierailija
7/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on yksinomaa kivaa, jos lapsella on kavereita ja erityisesti meillä, ihan vaikka joka päivä (ellei ole jokin erityistilanne, esim että oon itse kipeä). Samalla saan vahdittua esim nyt helteellä että juovat riittävästi. Minusta ei puolestaan ole kivakaan antaa lapsen mennä kylään, jos en tunne perhettä. Täällä kotona kun ovat, tiedän että kaikki on hyvin. Mua ei stressaa sotkut jos sen vastapainona on tyytyväinen leikkivä lapsi. Siis kunnon leikkiä. Mitään pelkkää riehumista en kyllä suvaitse.

Vierailija
8/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on yksinomaa kivaa, jos lapsella on kavereita ja erityisesti meillä, ihan vaikka joka päivä (ellei ole jokin erityistilanne, esim että oon itse kipeä). Samalla saan vahdittua esim nyt helteellä että juovat riittävästi. Minusta ei puolestaan ole kivakaan antaa lapsen mennä kylään, jos en tunne perhettä. Täällä kotona kun ovat, tiedän että kaikki on hyvin. Mua ei stressaa sotkut jos sen vastapainona on tyytyväinen leikkivä lapsi. Siis kunnon leikkiä. Mitään pelkkää riehumista en kyllä suvaitse.

Vierailija
9/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei kanna vastuutaan, niin kaverit jää ulos.

Vierailija
10/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin nettiyhteyden, vein pölynimurin pojille ja ilmoitin, että koska he ovat kuin kotonaan niin nyt siivotaan.

Vierailija
11/11 |
17.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ei olisi niin rasittavaa, jos läpikävisit poikasi kanssa esim. seuraavia sääntöjä:

- Kavereiden vierailuun pyydettävä aina lupa sinulta

- Kaverit siivoat jälkensä ja poikasi huolehtii siitä (muuten poikasi saa siivota kavereidensa jäljet)

- Remuaminen ja rymyäminen on kiellettyä ja jos meteli on liian kova, niin pojat joutuvat ulos

Minusta on kiva että lasten kaverit ovat meillä ja kyllä ne ovet käy. Mutta ei meillä saa jättää tavaroita levälleen miten sattuu ja älytöntä remuamista pitää. Se on antoisaa nähdä millaisia kavereita lapsilla on ja miten ryhmädynamiikka toimii. Lisäksi näkee oman lapsensa toiminnan ja pysyy paremmin tietoisena oman lapsensa menoista ja touhuista. Minusta tuo on vaan positiivista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi